|

از سر و کول کمدت لباس بیرون میریزه کلافه شدی؟/ کمد کپسولی یه راه خوب برای سبکتر شدن!

تا حالا کمد کپسولی به گوشات خورده؟ میدونی کمد کپسولی یعنی چی و به چه دردی میخوره؟ توی این مقاله در موردش حرف میزنیم اگه خوشت اومد اجراش کنی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تا حالا عبارت «کمد کپسولی» به گوشات خورده؟ میدونی کمد کپسولی یعنی چی و به چه دردی میخوره؟ خیلی از ماها بودجه نامحدود نداریم تا هر لباس و کیف و کفشی رو که دلمون میخواد بخریم. و بعد از اینکه خریدیم نمی تونیم همه آیتم های دیگه رو که باهاش ست میشه رو هم تهیه کنیم! کمد کپسولی برای کسانی طراحی شده که نمی تونن یا نمیخوان زیاد خرید کنن و میخوان چند دست لباس داشته باشن و از ترکیب اونا با هم ست های متنوع درست کنن. توی این مقاله میخوام کمد کپسولی رو برات توضیح بدم تا اگه خوشت اومد تو هم اجراش کنی و از شر لباسای اضافه کمدت راحت بشی. پس تا پایان همراهم باش...

set7

کمد کپسولی مناسب توئه اگر...

-بودجه خرید لباست محدوده.

-از زیاد خرید کردن خوشت نمیاد. سخت لباس انتخاب می کنی و وقتی هم چیزی می خری حس رضایت نداری.

-خونه‌ت یا کمدت کوچیکه و تعداد لباس هات زیاده، جوری که لباس ها روی هم انباشته شده‌ن و هیچ وقت نمی بینی چی داری و در آوردن لباس جدید از ته کمد اونقدر سخته که بی خیال می شی و همیشه لباس های تکراری می پوشی.

set5

کمد کپسولی مناسب تو نیست اگر...

-عاشق خرید لباس هستی و بودجه نامحدود داری.

-خیلی خیلی زیاد مهمونی میری و برات مهمه که هیچ تکه ای از لباست تکراری نباشه.

-کمدهای زیادی داری که توش لباس ها می تونن با فاصله مناسب و به ترتیب نوع و رنگ چیده بشن و به موقع خودشون دیده و انتخاب بشن.

set6

درست کردن کمد کپسولی سخت نیست

درست کردن کمد کپسولی کار سخت و پیچیده ای نیست. همه ما وقتی سفر میریم چیزی شبیه کمد کپسولی رو داخل چمدون با خودمون میبریم. چندتا لباس و کیف و کفش که میتونیم ازشون ترکیب های قشنگ درست کنیم و همه فکر کنن چه همه لباس با خودمون آوردیم در صورتی که اینطور نیست و ما فقط هوشمندانه لباس انتخاب کردیم.

set10

برای درست کردن کمد کپسولی فقط کافیه تا اول خودمون رو از نظر ذهنی آماده کنیم چون قراره کلی لباس و کیف و کفش رو از دور خارج کنیم و بعد باید چند روز فکر کنیم تا ببینیم با کدوم تکه های لباسامون میتونیم ست های کاربردی تر و زیباتری درست کنیم.

set2

فقط باید حواسمون باشه که لباس خواب، لباس زیر، لباس ورزشی، لباس شب و لباس مجلسی، زیورآلات و اکسسوری ها رو نگه می داریم و بلوز، تاپ، تی شرت، شلوار، شلوارک، لگینگ، دامن، پیراهن روزانه و پیراهن عصر، مانتو، پالتو، بارونی، کاپشن، پانچو، کیف و کفش، شال و روسری های زیادی رو یا میبخشیم و یا داخل چمدون به اعماق کمد میفرستیم.

set8

مرحله اول ساخت یه کمد کپسولی

دونه دونه لباسهامون رو بررسی میکنیم و هرچیزی به جز اونایی که این 5شرط رو همزمان دارن، کنار میذاریم:

-لباس هایی که عاشقشونیم و حاضر نیستیم بذاریمشون کنار.

-لباس هایی که از نظر ضخامت و رنگ و مدل مناسب همین فصل هستن.

-لباس هایی که مناسب سبک زندگی فعلی ما هستند و در واقعیت زندگی روزمره ما استفاده می شن.

-لباس هایی که دقیقا سایز همین امروز ما هستند. نه فردا، نه دیروز.

-لباس هایی که صد در صد با توجه به فرم هیکل، قد، وزن و رنگ پوستمون بهمون میان.

set9

مرحله دوم ساخت یه کمد کپسولی

بعد از جداسازی لباس ها براین اساس، لباسهایی رو که کنار گذاشتیم جمع میکنیم و میریم سراغ اونایی که نگه داشتیم. از بین این لباسها، 6-7 مورد رو به عنوان لباس اصلی انتخاب میکنیم و سعی میکنیم با هر کدوم از این آیتم های اصلی و بقیه لباسها، 2تا3 ست دلخواهمون رو روی کاغذ یا توی گوشی بنویسیم.

set4

اگر در نهایت این تعداد لباسها براتون مونده باشه قابل قبوله:

8 تکه لباس برای بالاتنه (بلوز، تاپ، تی شرت)، 5 تکه لباس برای پایین تنه (شلوار، شلوارک، لگینگ، دامن)، 2 پیراهن (روزانه و پیراهن عصر)، 6 تکه لباس بیرون (مانتو، پالتو، بارونی، کاپشن، پانچو و...)، 8 تکه کیف و کفش و6 تکه شال و روسری

set3

شما میتونین این روند رو در ابتدای هر فصل تکرار کنین و یادتون باشه فقط 2 تا 3 تکه لباس جدید و کاربردی بخرین و به ازای اونا، همین تعداد رو از کمد کپسولی تون خارج کنین. اگر یه فصل اینجوری زندگی کردین و از سبکی و راحتی خودتون راضی بودین این روند رو ادامه بدین.

اینجا میتونی سایر مطالب سایت در مورد آراستگی و زیبایی رو بخونی.

set1

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی