|

گیاهان آپارتمانی سایه دوست / از پنجره خونه قد نخود نور میاد تاریکه اینا با خورشید ضدن

در این مقاله چندتا از گیاهان آپارتمانی سایه دوست رو بهتون معرفی کردیم که در صورت نورگیر نبودن خونتون براتون بسیار مناسب اند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا همه دوست دارن که توی خونشون گل و گیاه داشته باشن و از زیبایی این زیبارویان سبز بهره مند بشن و خب حتی گیاهان در دکوراسیون هم جایگاه ویژه ای پیدا کردن و شما میتونید حتی با داشتن یکی از گیاهانی که خانه رو لوکس می کنند رو خونتون رو بسیار شیک و مجلل جلوه بدید و دیگه نیازی به این که توی خونتون وسیله های گرون داشته باشید تا خونتون اعیونی دیده بشه ندارید وقتی که گل و گیاه با هزینه ی خیلی کمتر و جلوه ی خیلی بیشتر این کار رو براتون انجام میدن و میتونن فضای شما رو زیبا، شاداب، با نشاط و دل انگیز کنن پس بدون درنگ به سراغ نگهداری از اون ها برید.

ولی چند لحظه صبر کنید یه مقدار تامل هم چیز بدی نیست چون یه سری از گیاهان آپارتمانی آلرژی زا هستن وجود دارن که نگهداری از اون ها برای افرادی که حساس هستن زیاد خوب نیست و میتونه باعث حساسیت های پوستی و چیزهایی شبیه به اون بشه که خب مسلما کسی دوست نداره که بهش دچار بشه بنابراین باید این گیاهان رو بشناسید و از نگهداری اون ها خودداری کنید تا اینجوری گزندی ازون ها بهتون نرسه و البته که ذهنیتتون رو هم نسبت به گل بهم نزنید چون از قدیم گفتن گل بی عیب خداست. حالا بریم به سراغ مقاله ی امروز که درباره ی معرفی گیاهان آپارتمانی سایه دوست هست، پس با ما همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست

زاموفیلیا از گیاهان آپارتمانی سایه دوست

یکی از گیاهان آپارتمانی که میشه اون رو مقاوم به نور کم و سایه دوست دونست زاموفیلیا هست که از بومی های شرق و جنوب آفریقا محسوب میشه. در بیشتر اوقات رشد این گیاه زیبا خیلی کند هست و اندازه ی اون خیلی بترکونه به نود سانتی متر میرسه. شما میتونید این گیاه رو در انواع سبز، ابلق و بلک پرورش بدید که خب هر کدوم برای خودشون طرفدارهای بیشماری دارن.  شاید براتون جالب باشه که بدونید این گیاه به علت مقاومت بالایی که داره در شرایط نامساعد خیلی به ندرت خشک میشه بنابراین در صورتی که آبیاریش هم فراموش بشه به این راحتی ترکتون نمیکنه و بهتره که برای آبیاری اون اجازه بدید که خاک گلدونش خشک بشه و بعد اقدام به آبیاری کنید و با توجه به سایه دوست بودنش هم مشخصه که باید در یه مکان با نور غیر مستقیم قرار بگیره.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست

قاشقی از گیاهان آپارتمانی سایه دوست

گل قاشقی در خونه ی خیلی از ایرانی ها پیدا میشه و به گیاه جون سخت شهرت داره. اسم دیگه ی این گیاه پیرومیا هست که دارای برگ های گوشتی و قلبی  شکل هست و رشدش هم بسیار کند و آرومه. شاید براتون جالب باشه که بدونید این گیاه از بومیان جنگل های تاریک برزیل هست و زادگاهش به اونجا برمیگرده و به همین علت هست که اون رو الان در دسته ی گیاهان مقاوم به نور کم و سایه دوست مشاهده میکنیم چون بالاخره تو تاریکی بزرگ شده. گفته میشه که گل قاشقی بیشتر از 400 تا گونه ی مختلف داره که شاید تشخیص اون ها برامون دشوار باشه. دمای نگهداری این گیاه باید متعادل باشه و موقعی که خاک گلدونش خشک شد باید آبیاری بشه.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست

پپرومیا چروک از گیاهان آپارتمانی سایه دوست

یکی دیگه از گیاهانی که میشه اون رو نسبت به نور کم مقاوم دونست و از جمله گیاهان سایه دوست بشمار آوورد پیرومیا چروک هست که دارای برگ های پفکی و نرم هست. این گیاه از ظاهر بسیار زیبایی برخورداره که هر کسی رو وادار به تعریف کردن از خودش میکنه. جالبه که بدونید این گیاه از خونواده ی فلفل هاست و زادگاهش به برزیل برمیگرده. پیرومیا چروک از هزارتا گونه ی مختلف برخورداره، بیشتر اوقات برگ های اون به رنگ بنفش و سبز دیده میشن که همین موضوع باعث شده جذابیت این گیاه بیشتر بشه. درخصوص شرایط نگهداری اون هم باید بگیم که شما همواره باید دقت کنید که خاک اون مرطوب باشه و بهتره که این گیاه رو مقابل پنجره ی شمالی قرار بدید.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی