|

مخزن جا پودری لباسشویی رو تمیز نکنی من ضرر میکنم یا تو؟ / پس با سلیقه اینجوری پیش برو

اگر شما هم با تمیز کردن مخزن جا پودر ماشین لباسشویی مشکل دارید، پس حتما با این مطلب همراه باشید که مختص خودتونه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از ضروری ترین لوازمی که تو هر خونه ای واجبه باشه ماشین لباسشویی هستش. این وسیله عصای دست اعضای خونواده هستش و اگه نباشه همه درگیر میشن. مثلا شما فکر کن فقط یک هفته ماشین لباسشویی خراب بشه اونوقت چه اتفاقاتی میوفته؟ یا بنده خدا مامان خونه باید همه لباسها رو با دست بشوره! یا اینکه هر فرد شستن لباس های کثیف خودش رو تقبل کنه و اینجاست که فکر کن بابای خونه برگشته از سرکار، تازه باید بره سراغ شستن لباسای کثیفش و بچها هم همینطور. اصلا ایده خوبی نیست و حتی فکر کردن بشه هم سخته، پس بیاین فراموشش کنیم این تصورات سم رو! 

در عوض می تونیم از ماشین لباسشویی مون به خوبی مراقبت کنیم و نزاریم تا جای ممکن خراب بشه. یکی از مراقبت های مهم ماشین لباسشویی اینه که اجازه ندیم مخزن جاپودری، فیلتر، شیارهای لاستیک دور درب و دیگر فضاهای ماشین لباسشویی که اکثرا بعد از مدتی پر از انواع کپک، رسوب و مواد شوینده میشن منجر به خراب شدن ماشینتون بشن که اگه بشن دستگاه بوی بدی هم میگیره و اون بو رو به لباس ها هم منتقل میکنه. پس با ما همراه باشید تا با مراقب های مختلف از لباسشویی آشنا بشیم.

تمیزکردن-ماشین-لباسشویی

خب مخزن ماشین لباسشویی اینجوریه که به دلیل باقی موندن مواد شوینده و نرم کننده ها به مرور زمان دچار گرفتگی میشه و نتایج بدی رو به همراه داره. اما نگران نباشید چرا که شما با طی کردن چند مرحله ساده و ارزون میتونید جا پودریه عزیزتون رو به روز اول برگردونید.

چجوری مخزن جا پودری ماشین لباسشویی رو جدا کنیم؟

اول ماشین لباسشویی رو خاموش کنید. برای از جا درآوردن قسمت جاپودری معمولا باید یک دکمه رو بزنید یا یک اهرم برای بیرون کشیدن کشو نگه دارید. سبک درآوردن این قسمت بسته به مدل دستگاه ها متفاوته و اگر هیچ دیدگاهی نسبت به این موضوع ندارید پس پیشنهاد می کنیم که حتما به دستورالعمل ماشین لباسشویی رجوع کرده و اون رو بررسی کنید. اگر جاپودری دارای اجزا و محفظه‌ های جداشدنی هستش، اون خارج کرده و به صورت جدا بشویید.

جاپودری-لباسشویی-ال-جی

حالا چجوری مخزن جاپودری رو تمیز کنیم؟

اول به دفترچه نگاهی بی اندازید و بخونیدش، بعد اگر با خیسوندن کشو ها مشکلی برای دستگاه پیش نمیاد، اونهارو داخل آب و کمی مایع ظرفشویی خیس کنید. اگه کشو ها نباید زیر آب قرار بگیرن، خب اونها رو با یه اسفنج خیس شده تمیز کنید. بعد از خیسوندن کشو توسط اسفنج، با یه برس کوچیک مثلا مثل مسواک بلااستفاده گوشه ها و کنج ها رو شکاف ها رو به خوبی تمیز کنید چرا که بی شک به دلیل جمع شدن مواد شوینده آلوده شدن. رسوبات ضخیم رو با یه جسم صاف مثل کاردک پلاستیکی بخراشید و تموم قسمتای کشو رو به خوبی تمیز کنید تا چیزی باقی نمونه و قبل از قرار دادن در جایگاهش، حتما کامل خشکش کنید.

حالا چجوری آهک و کپک داخل کشوی ماشین ظرفشویی رو تمیز کنیم؟

اگر همه مراحل رو رفتی و بعد از خیسوندن اولیه باز دیدین آهک و کپک داخل ماشین لباسشویی وجود داره، اینبار میتونید از سرکه سفید یا محلول های پاک کننده آماده کمک بگیرید. اگر سرکه دارین و استفاده از سرکه رو ترجیح میدین، خب میتونید یک فنجون سرکه سفید رو با همون مقدار آب ترکیب کنید و نواحی رسوب گرفته رو به مدت 15 الی 30 دقیقه در این محلول بخیسانید. آخر سر هم اگر باز نیاز بود این کار رو مجددا انجام بدید چرا که دیگه مقصر خودتونین و با امیز نکردن این فضا رسوبات رو انباشته و بیشتر کردین.

JagFePcSjdgNoMFznpseHP-970-80.jpeg

اینجوری از رسوب گرفتن کشوهای ماشین لباسشویی جلوگیری کن

- بیش از اندازه مواد شوینده استفاده نکنید و مراقب میزانش باشید.

- اگر از پودر ماشین لباسشویی به جهت شستشوی لباس ها استفاده دارید، اون رو تو یه فضای خشک و خنک و البته درون ظرف دربسته نگهداری کنید.

- بعد از استفاده از ماشین لباسشویی هم کشوها رو کاملا خالی و خشک نمایید.

931f0356-d1a6-479b-a610-0887f36ddb13

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی