|

تمیز کردن لکه های سخت رو سرامیک / خدانکنه جوهر یا چربی بریزه اونوقت کل خونه بیریخته

تمیز کردن سرامیک تو دید اول ساده به نظر میاد اما گاهی با لکه های سرسختی که روشون ایجاد میشه کار سخت به نظر میاد و نیاز به ترفندهای خاص داره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تمیز بودن خونه فقط به این نیست و که منو شما هفته ای یا ماهی یکبار گردگیری کنیم و ظرفامون رو هم روزانه بشوریم و تمام! بلکه ریز به ریز خونه نیاز به پاکسازی داره و اگر شما خانومی هستید که به نکات ریز در خانه داری دقت می کنید، باید بگیم که خب تبریک میگیم چرا که شما با سلیقه کدبانویید! مثلا یکی از این آیتم ها کمتر بهش توجه میشه چون کمتر در دید قرار میگیره تمیز کردن سرامیک کف خونه هستش! کفپوش های پارکت بیشتر کثیفی رو نشون میدن و نمایان می کنند، اما اونچه که مشخصه اینه که سرامیک ها به دلیل رنگ و جنسی که دارند کمتر کثیفی شون به چشم میاد و در نتیجه دیر تر هم بهشون رسیدگی میشه که ای خیلی بده!

تمیز کردن سرامیک ها کار سختی نیست، اما گاهی یک لکه سخت روی اونها باعث میشه تا تو تمیز کاری ها به مشکل بخوریم و نتونیم سرامیک جان رو به روز اولش باز گردونیم! اما را حل چیه؟ اصلا نگران نباشید چرا که قراره به جواب این سوال برسیم. پس با ادامه مطلب ما همراه باشید.

تمیز کردن لکه از سرامیک

تمیز کردن مجسمه و کفپوش و یا ظروفی سرامیکی

سرامیک درست به مانند یک فرش برای خونه میمونه. شما وقتی فرشتون کثیف میشه تمیزش نمی کنید؟ حس تمیزی و درخشندگی که سرامیک خونه میتونه به فضا بده بی شک روی باقی دکوراسیون هم تاثیری مثبت داره. 

به علاوه اینکه کفپوش ها از جنس سرامیک هستند، شای شما مجسمه و یا ظروفی خاص داشته باشید که از جنس سرامیک هستند و در نتیجه باید با روش هایی موثر و خاص تمیزشون کنید.

تمیز کردن لکه از سرامیک

تمیز کردن سرامیک کف خونه با ساخت محلول خونگی ساده

در واقع مخلوط سرکه سفید و یا سرکه سیب با آب یه ترکیبی جذاب در جهت تمیز کردن سرامیک کف خونه هستش. علاوه بر این، تو خیلی از فرهنگ های سنتی سرکه دور کننده انرژی های منفی نیز هست و به علاوه اینکه سرکه یه ضدعفونی کننده قوی نیز هست و این ماده جادویی میتونه هم کف خونه رو خیلی خوب درخشان و تمیز کنه، هم اینکه ضدعفونی کرده و عاری از آلودگی ها.

فقط یادتون نره که تو یه سطل این محلول رو بسازید و 60 درصدش رو آب بریزید و 40 درصش هم سرکه سفید یا سیب. 

تمیز کردن لکه از سرامیک

یکسری نکات در رابطه با تمیز کردن سرامیک کف

حقیقت اینه که تحقیقات نشون داده که تمیز بودن خونه میتونه تاثیر زیادی بر روی سلامت جسم و روان ما داشته باشه. سرامیک عنصری محسوب میشه که همواره همه ما در طول روز روش خیلی راه میریم و چشممون زیاد بهش میخوره و در نهایت باید بگیم که سیگنال های پاکیزگی میتونن پالس های مثبتی برای آرامش روان ما باشند. به علاوه اینکه تمیز بودن کف خونه بر روی سلامت جسم ما هم خیلی موثره و در واقع شما دارین آلودگی ها رو به کف پاتون وارد می کنین. مخصوصا اینکه تو آشپزخونه که زیاد خوراکی درست میشه و ممکنه ریخته، تمیز کردن کف به شدت اهمیت پیدا میکنه.

تمیز کردن درز سرامیک یادت نره!

از طرفی هم هر چی کثیفی و شغال های ریزه میره لای درز سرامیک ها که چندان بهشون توجه نمیشه. دوغاب بین سرامیک ها به مرور کم میشه و از شدنت کثیفی رنگ تنیره میگیرن که خب در اینجا شما باید از کمی جوش شیرین و آب استفاده کنید و بر روی درز ها بزنید. یه چند ساعتی اجازه بدین بمونه و بعد با مسواک و یا قلمو ریز، این خمیر رو پاک کرده و در نهایت نیز با یه دستمال نمدار بر روی اونها به آرومی بکشید.

تمیز کردن لکه از سرامیک

از بین بردن لکه قهوه یا چای از سرامیک

خب میدونید که تمیز کردن لکه هایی مثل لکه قهوه، آبمیوه و یا چای از روی سرامیک کار خیلی سختی نیست و به آسونی انجام میشه. اما اگر این لکه ها سمج بودن و سرسختی نشون دادن، میتونید یکم مایع ظرفشویی رو داخل آب داغ حل کنید و روی لکه ها بکشید. مایع سفیدکننده نیز یکی دیگه از روش های حلال برای این مشکل هستند که میتونن برای تمیز کردن لکه ها موثر باشند.

تمیز کردن لکه از سرامیک

واسه تمیز کردن لکه جوهر از سرامیک چیکار کنیم؟

برای تمیز کردن جوهر ها باید ابتدا یک دستمال رو به سفید کننده آغشته کنید و بر روی لکه بزارید و بعد از گذشت چند دقیقه بردارید و طرف دیگه دستمال رو دوباره بزارید و بردارید. یادتون نره که اصلا دستمال رو بر روی لکه نمالید و همین که بزارید بردارید خوبه. انقدر این کار رو انجام بدین تا لکه کامل پاک بشه و در نهایت نیز با یه دستمال نمدار کل اون قسمت رو پاک کنید. 

راستی ناگفته نمونه که دستمال آغشته به سفید کننده و مدت زمان طولانی بر روی لکه قرار ندید که ممکنه نتیجه ای ناخوشایند داشته باشه. 

تمیز کردن لکه از سرامیک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی