|

ترفند های رفع زردی لوازم برقی آشپزخونه / رنگشون سفیده ولی از کثیفی زرد شدن واقعا که

اگر شما هم تو روزای آخر سال همه وسایل رو برق مینداید اما برای تمیز کردن لوازم برقی سفید به مشکل میخوردید، پس حتما با این مطلب همراه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- راستش رو بخوایم بگیم رنگ سفید رنگیه که برای لوازم برقی آشپزخونه همیشه رو مد بوده و هست. دنیای مد چیزیه که تو هر قضیه ای سرک میکشه و خودشون رو میرسونه. از لباس و استایل گرفته تا دکوراسیون خونه و رنگ ها و لوازم و هر آنچه که فکرش رو کنید. یادمه سنم کم بود که رنگ سیلور برای وسایلی همچون ساید بای ساید و ماشین لباسشویی و خیلی از دیگر لوازم برقی مد شد و خیلی از خانوما واسه خونه و آشپزخونه شون، این رنگ رو انتخاب میکردن. اما حتی همون موقع هم مامان من میگفت رنگ سفید بهتره چرا که همیشه مدرنه و هیچوقت از اون بالا مالاها نمیفته! اون موقع من عشق سیلور داشتم اما الان کاملا نظرم با مامانم یکیه و می بینیم که خیلی از خانوما هم اینچنین فکر میکنن و تو خونشون انواع و اقسام لوازم برقی به رنگ سفید دارند.

اما باگ قضیه اینجاست که از این لوازم تا چهار بار استفاده میکنی زود رنگ عوض میکنه و زرد میشه. خب لکه و چربی و حتی آلودگی ها باعث ایجاد جرم و زردی میشه که خب تمیز کردنشون هم به شدت سخته. اصلا خیلیا نمیدونن با چی تمیز کنم تا هم تمیز و سفید بشه و هم خطرناک نباشه!

اما نگران نباشید چرا که ما اینجاییم. هستم تا با ترفندهای ساده خونگی بهتون بگیم چطور میشه این لوازم رو تمیز کرد و خیلی ساده به شکل اولیش برگردوند. پس با ما همراه باشید.

7863768

1- شاید باورتون نشه اما با اکسیدان مو تمیز میشه

احتمالا با دیدن این پیشنهاد اولش تعجب کردین و بعدشم تو ذهنتون گفتین بیخیال بابا مگه میشه. عمرا امتحان کنم مطمئنم خراب میکنه دستگاه نازنینم رو! که خب ما باید بهتون بگیم بله که میشه. اتفاقا یکی از بهترین روش های سفید کردن لوازم برقی خونگی اینه که از محلول رقیق شده اکسیدان با آب استفاده کنید. ابتدا یه اکسیدان سه درصد تهیه کرده و اون رو با آب مخلوط کنید. سپس باید دست به کار شده و این محلول رو بر روی سطح وسیله برقی مورد نظرتون بمالید، بعد روش رو با یک مشما بپوشونید و در نهایت نیز وسیله برقیتون رو در معرض تابش نور خورشید قرار دهید! یه چهار ساعتی صبوری کنید و بعد برید دستگاهتون رو مثل روز اولش تحویل بگیرید.

5245

2- با ترکیب جوش شیرین، خمیر دندان و سرکه وسایل رو برق بنداز 

این روش نیز یکی از راهکار های فوق العاده برای تمیز کردن وسایل برقی هستش که رنگ سفید دارن و زرد رنگ شدن. ابتدا جوش شیرین و سرکه رو با نسبت مساوی با همدیگه مخلوط کنید و اون خمیری که به دست میاد رو بر روی زردی های موجود روی دستگاه بمالید.

در اینجا یه سه چهار ساعتی باید صبر کنید و بعد یه دستمال نرم رو نمدار کرده و بر روی لکه ها بکشید. میپرسین پس خمیر دندون کجای کار بود؟ حالا باید خمیر دندون رو بر روی قسمت های مورد نظرتون بزنید و تو در حله آخر بعد از اینکه چند ساعتی صبر کردید با دستمال پاکش کنید و نتیجه جذابش رو ببینید.

38768473

3- دستمال جادویی دارید؟ پس دست به کار شید

میگن پیشگیری بهتر از درمانه و در واقع این روش بیشتر پیشگیرانه محسوب میشه که خب با انجامش دیگه اون لکه های زرد نه چندان زیبا رو نمی بینید. در اینجا شما میتونید اون دست از زردی هایی که بر روی وسایل هستش اما خیلی از کثیف شدنش نگذشته استفاده داشته باشید. دستمال های آشپزخونه ای که بافت ظریفی دارن و دستگاه شما رو خراب نمیکنن و پرز هم نمیدن.

1-cover

4- یه ترکیبی از جوش شیرین و سفید کننده بزن عشق کن

سفید کننده ها به تنهایی میتونن هر چیزی رو تمیز کنند. از لوازم تو آشپزخونه گرفته تا هر آنچه که نیاز به تمیز کردن داشته باشه. سفید کننده ها به طبع به بهترین شکل ممکن میتونن وسایل برقی رو هم تمیز کنند، اما بهتره که بدونید برای رسیدن به نتیجه ایده آل تر در این راستا میشه از سفید کننده های طبیعی مثل جوش شیرین نیز استفاده داشت و به نتیجه ای جذاب تر رسید. در اینجا شما میتونید خیلی راحت با ترکیب نصفه پیمونه سفید کننده و یک چهارم پیمونه جوش شیرین و 4 پیمونه آب ولرم یه محلول خفن بسازید

بعد با کمک از یک اسفنج اون رو بر روی قسمت زرد مورد نظرتون بمالید و بعد از اینکه ده دقیقه گذشت با یه دستمال نمدار اون رو پاک کنید. 

نکته مهم: یادتون نره اصلا و ابدا سفید کننده رو با چیز دیگه ای قاطی نکنید که ممکنه یه ترکیبی ناجور و آسیب زا ساخته بشه. 

bee6f5

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی