|

حلوای زعفرونی رو واسه افطار درست کن عاشقش میشی / طرز تهیه سریع و راحت

توی این مقاله طرز تهیه یه حلوای زعفرونی خوشمزه و درجه یک رو یاد میگیری تا ماه رمضون تموم نشده، دست به کار بشی و اون رو درست کنی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- افطارهای ماه رمضون، حال و هوای خاصی داره؛ احتمالا خیلی از ماها با صدای دعای ربنا به روزگار خوب گذشته سفر می کنیم. بعضی هامون هم با خوردن برخی خوراکی های مخصوص این زمان، مثل زولبیا و بامیه، فرنی، شیر برنج و شله زرد و... پرت می شیم به خاطرات خوب قدیم! یکی دیگه از دسرهای خوشمزه که اصالت و سنت زیادی با خودش به همراه داره، حلوای زعفرونیه که راحت و سریع درست میشه و برای افطار ماه رمضون خیلی مناسبه. توی این مقاله طرز تهیه یه حلوای زعفرونی خوشمزه و درجه یک رو بهتون آموزش میدیم تا ماه رمضون تموم نشده، دست به کار بشین و اون رو درست کنید و از خوردنش لذت ببرید. تا پایان همراه ما باشید.

halva3

مواد لازم برای تهیه حلوای زعفرونی

آرد 2 لیوان

شکر 2 لیوان

آب 2 لیوان

گلاب نصف لیوان

زعفران دم کرده غلیظ 5 قاشق غذاخوری

پودر هل یک قاشق چایخوری

کره 100 گرم

روغن مایع سرخ کردنی یک لیوان

halva6

طرز تهیه حلوای زعفرونی

مرحله اول

آب، شکر، گلاب، زعفران دم کرده و پودر هل رو با هم مخلوط کرده و روی حرارت می ذاریم تا شربت حلوا آماده بشه. حدود 20 دقیقه روی شعله ملایم هم می زنیم تا شربت رقیقی به دست بیاد. اون رو از روی حرارت برداشته و کنار می ذاریم.

مرحله دوم

آرد رو داخل یک ماهیتابه ریخته و روی حرارت ملایم حدود 5 دقیقه تفت می دیم.

مرحله سوم

آرد تفت داده شده رو الک می کنیم و کنار می ذاریم. ماهیتابه ای رو شعله گاز گذاشته و کره و روغن مخصوص سرخ کردنی رو داخلش می ریزیم. وقتی کره ذوب شد، آرد الک شده رو اضافه می کنیم.

halva5

مرحله چهارم

آرد تا وقتی که رنگ اون قهوه ای کم رنگ بشه تفت می دیم. تا رسیدن به این مرحله، مخلوط آرد و روغن و کره رو مدام هم می زنیم.

مرحله پنجم

وقتی بوی خامی آرد از بین رفت و رنگ اون دلخواه تون بود، شربت رو به آرومی به آرد اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید.

مرحله ششم

باید حلوا رو مدام هم بزنید تا مواد کاملا یکدست و آرد داخل شربت حل بشه. وقتی حلوای زعفرونی ما به روغن افتاد و کاملا غلیظ شد، آماده شده و می تونیم اون رو داخل ظرف مورد نظرمون بکشیم.

halva1

مرحله هفتم

سطح حلوا رو داخل ظرف صاف می کنیم و روی اون رو با گل رز خشک، خلال پسته و بادام و یا پودر نارگیل تزئین می کنیم و نوش جان.

در این مقاله طرز تهیه یه خوراکی مخصوص افطار به نام حلوای زعفرونی رو بهتون آموزش دادیم که امیدواریم درست کنین و لذت ببرید. اگر به آشپزی علاقمند هستید اینجا می تونید دستورهای زیادی از غذاهای متنوع و کیک و شیرینی های عالی رو ببینید و استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی