|

علت پژمردگی و زرد شدن گیاهان آپارتمانی / گل هایی که میتونن جیغ بزنن حواست باشه

احتمالا شما هم این مشکل رو تجربه کریدن که گیاهتون دچار پژمردگی و یا زرد شدن برگ شده که در این مطلب قراره به دلایل و راه حل این مطلب بپردازیم

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دیگه تو هر خونه ای یک الی چند تا گل آپارتمانی وجود داره که اغلب مامانای خونه ازشون نگهداری می کنند. گیاهان آپارتمانی دوست های جذابی هستند که خیلی گناه دارن. چرا که میان تو خونمون و هم بهمون آرامش اعصاب هدیه میدن، هم زیبایی و تصفیه هوا. گیاهان آپارتمانی البته که ضرر های خاص خودشون رو هم دارند، اما در مجموع میشه گفت اغلب اونها که مختص به نگهداری در خونه هستند، بیشتر منفعت دارند تا آسیب! 

اما چرا میگیم گناه دارن؟ چون گیاهان آپارتمانی نیاز به مراقبت های خاصی دارند که اگه رعایت نشه احتمال اینکه قهر کنن، مریض بشن و یا حتی پژمرده بشن و بمیرن زیاده! جالبه که بدونید گیاهان آپارتمانی حتی در مواقعی که حال خوشی ندارند جیغ میزنند، اما انسان ها قادر به شنید صدای اونها نیستند و تنها گاهی حشرات و یا حیوانات این صدا رو حس می کنند. یکی از رایج ترین مشکلات گل های آپارتمانی اینه که پژمرده میشن. اما فرد نگهدارنده نمیدونه علت این پژمردگی چیه و در نتیجه میمونه چیکارش کنه تا حال گلش خوب بشه. اگر شما هم این مشکل رو دارید، پس حتما با ادامه مطلب ما همراه بشید تا دلیل و درمان رو یاد بگیریم.

علت پژمردگی زرد شدن گیاه

علت پژمرده شدن گیاهان آپارتمانی

خب خیلی از گیاهان هستد که نیاز به نور مستقیم آفتاب و یا حتی غیر مستقیمش هم ندارند و تنها همون لامپی که تو فضا وجود داره براشون کافیه. اما خیلی از گیاهان آپارتمانی هم هستند که به نور آفتاب نیازمندن و بهشون نمیرسه. در نتیجه ضعیف میشن و ممکنه باعث رشد کند و یا پژمرده گیاه بشن. البته که از طرفی هم گلدان کوچیک باعث محبوس شدن گیاه میشه و اجازه نمیده به میزان مناسب رشد داشته باشه. خیلی از افراد هستند که از شکل و شمایل یک گل خوششون میاد در حالی که محیط مناسب نگهداریش رو ندارند و در نتیجه گل یا گیاهشون حال خوبی نداره.

از دیگر دلایل زرد شدن برگ های گل و همچنین پژمرده شدنش، میشه به جایی که درش قرار داره اشاره کرد و شاید هم آبیاری بیش از حدی که براش انجام میشه و موندن آب زیر خاک گیاه. کمبود مواد مغذی و معدنی و البته تغییر جا هم به زرد شدن برگ هی گیاه کمک میکنه که همش باعث آسیبه.

علت پژمردگی زرد شدن گیاه

برگ های زرد با پیچ خوردگی برگ و پژمرده شدن

در این حالت معمولا گیاه خشک شده و کم آبیاری شده. پیش از این نیز احتمالا دیده باشید که برگهای قسمت پایین گیاهتون پژمرده و زرد شده باشند. راه حلش هم اینه که گیاهتون رو به میزان مناسب تری آبیاری کنید.

علت پژمردگی زرد شدن گیاه

محو شدگی رنگ سبز برگ و زرد شدنش

معمولا این تغییر رنگ به دلیل رطوبت خاک و یا پشه های قارچی شکل هستش که رخ میده. اگر این مشکل به شکل مدت طولانی رخ بده احتمالا پایه گیاه سیاه بشه. معمولا چنین اتفاقی وقتی رخ میده که به گیاه بیش از اندازه آب داده باشید و برگ های قسمت پایینی ابتدا میریزند. گرچه که ممکنه کل گیاه رو در بر گرفته باشه. راه حلش اینه که ابدا گلدان گیاهتون رو عوض کنید و بزاریدش تو یه گلدان بزرگ تر و سپس کمتر بهش آب بدید. اینجوری گیاه میتونه خشک بشه و نجات پیدا کنه.

علت پژمردگی زرد شدن گیاه

گاهی وقتا برگ گیاه بد فرم میشه با زردیه غیر عادی

چنین رخدادی معمولا به دلیل وجود آفت و یا کمبود مواد معدنی ایجاد میشه که خب باید به گیاه دقت کنید، اگر هیچگونه آفتی دیده نشد، احتمالا ناشی از کمبود کلسیم و بور می باشد. راه حلشم اینه که کود براش بخرید، اونهم کودی که حاوی کلسیم و بور باشه و ماهی یکبار ازش استفاده بشه.

علت پژمردگی زرد شدن گیاه

گیاهی که زرد شده با پژمردگی، و یا ریزش برگ

در چنین حالتی احتمالا موضوع دما در میونه. گیاه یا خیلی سردشه یا خیلی گرمشه! این اتفاق اغلب باعث میشه که بیشتر برگ ها زرد کمرنگ و یا حتی سفید رنگ بشن. در واقع دما در اطراف گیاه به شکل پی در پی تغییر میکنه و به طور واضحی گرم یا سرمای زیادی به گیاه وارد میشه. مثلا اگه گلمون رو کنار رادیاتور یا بخاری بزاریم. راه حل اینه که در صورتی که دما دلیل تغییرات پگیاه نبود و خاک هم طبیعی به نظر میرسید، بهتره که کود بهش اضافه کنید.

علت پژمردگی زرد شدن گیاه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی