|

تحلیلی تکنیکال!

با این سه تغییر قیمت شیبا ۱ دلار می‌شود؟

SHIBAINU

قیمت شیبا اینو در سال گذشته افزایش چشمگیر 45,000,000 درصدی را ثبت کرد. حال این روزها حرف و حدیث‌هایی مبنی بر رشد خیره‌کننده دیگری به راه…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قیمت شیبا اینو در سال گذشته افزایش چشمگیر 45,000,000 درصدی را ثبت کرد. حال این روزها حرف و حدیث‌هایی مبنی بر رشد خیره‌کننده دیگری به راه افتاده است. گویا هدف بعدی Shiba Inu رسیدن به سطح ۱ دلار است؛ هدفی سخت که برای تحقق آن باید حداقل دو شرط از سه شرط زیر عملی شود.

توکن‌سوزی بزرگ

به گزارش شایانیوز به نقل از رمزارز نیوز و سایت فول، در درجه اول باید توکن‌سوزی عظیمی رخ دهد. هرچه عرضه کمتر شود، ارزش دارایی افزایش خواهد یافت. در حال حاضر ۵۴۹ تریلیون توکن در بازار وجود دارد. اگر قیمت هر توکن به ۱ دلار برسد، ارزش کل بازار شیبا ۵۴۹ تریلیون دلار خواهد شد؛ رقمی بسیار بیشتر از ارزش فعلی کریپتوکارنسی. ارزش کل بازار رمزارزها در حال حاضر نزدیک به ۲ تریلیون دلار و ارزش شرکت‌های اپل و آمازون ۲.۷ و ۱.۵ تریلیون دلار است. در نتیجه حجم وسیعی از توکن‌های SHIB باید برای همیشه از بین بروند.

شرکت Bigger Entertainment یکی از پیشگامان توکن‌سوزی شیبا اینو است. این شرکت در روز ولنتاین ۳۷۰ میلیون توکن دیگر را برای همیشه از دسترس خارج کرد. درخواست‌ها و کمپین‌هایی برای توکن‌سوزی‌های بیشتر به راه افتاده اما هنوز هیچ کدام نتیجه قطعی نداشته است. کاهش عرضه اصلی‌ترین شرط برای دستیابی شیبا به قیمت یک دلار است؛ شرطی به نظر می‌رسد به این زودی‌ها عملی نشود.

توسعه فنی

شیبا اینو روی شبکه اتریوم توسعه داده شده است. بنابراین نمی‌تواند میزبان برنامه‌های غیرمتمرکز باشد و فعالیت‌های محدودی خواهد داشت. از طرفی باید از قوانین و کارمزدهای شبکه اتریوم تبعیت کند.

برای رسیدن به ۱ دلار، شیبا اینو نیاز به بستر اختصاصی دارد. اخیرا تیم توسعه Shiba Inu پروژه‌ای برای توسعه راه‌حل لایه دوم اتریوم ارائه کرده است. در صورت اجرایی شدن این طرح و انتقال شیبا به لایه دوم، شاهد افزایش سرعت تراکنش‌ها و کاهش مبلغ کارمزدها خواهیم بود. در این صورت فرصت برای رشد بیشتر این میم کوین فراهم خواهد بود. به نظر می‌رسد تحقق این هدف چندان دور از دسترس نباشد.

حضور قدرتمند در متاورس

گزینه دیگر جهت افزایش محبوبیت و توسعه شبکه شیبا، حضور بیشتر و موثرتر در متاورس است. شیبا اینو پروژه متاورس خود را در سال جاری راه‌اندازی کرد. در حال حاضر جزییات کمی از این طرح افشا شده است. به نظر می‌رسد مهمترین فعالیت اعضای شبکه در این بستر خرید یا فروش زمین‌های منسوب به شیبا است.

احتمالا این پروژه شبیه به The Sandbox و Decentraland خواهد بود. در حقیقت فرایند یا ابتکار جدیدی وجود ندارد اما در صورت افزایش تعداد کاربران و محبوبیت پروژه، می‌توان به ارتقا جایگاه توکن SHIB نیز امید داشت. باید دید تیم توسعه شیبا اینو چگونه کاربران را جذب دنیای متاورسی خودش خواهد کرد؟

حال سوال مهم کاربران این است که چنین اتفاقاتی واقعا رخ خواهد داد؟

هنوز هیچ خبر رسمی یا حتی شایعه معتبری پیرامون توکن‌سوزی بزرگ منتشر نشده است. گرچه ممکن است تمام این اتفاقات رخ دهد اما از نظر کارشناسان ریسک سرمایه‌گذاری روی شیبا همچنان بالا است. با وجود روند مثبت شیبا در سال ۲۰۲۱، اما نمیتوان نسبت به سرنوشت این رمزارز در سال ۲۰۲۲ و سال‌های بعد با اطمینان اعلام نظر کرد. بسیاری از سبدگردان‌ها و متخصصان کریپتو کارنسی توکن SHIB را جزو ۱۰ دارایی مناسب برای سرمایه‌گذاری می‌دانند اما کمتر کسی تمرکز سرمایه‌ روی شیبا اینو را توصیه می‌کند.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی