|

چرا گری گنسلر صنعت ارز دیجیتال را کلاهبرداری و طرح پانزی می‌داند؟

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به انتقاد مجدد از فضای قانون‌گذاری بازار ارز دیجیتال پرداخته است.

لینک کوتاه کپی شد

 گری گلنسر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) موضع تند خود در مورد بازار ارز دیجیتال را مجددا بازگو کرده است. وی در انتقاد به صنعت ارز دیجیتال اظهار کرده است که این صنعت مملو از کلاهبرداری و طرح‌های مشهور به طرح‌های پانزی است.

انتقاد تند رئیس کمسیون بورس و اوراق بهادار

به گزارش شایانیوز به نقل از تجارت نیوز و رسانه CNBC، گری گلنسر در کنفرانس بین‌المللی بورس پایپر سندلر و فین‌تک در شهر نیویورک گفت که بازار ارز دیجیتال یادآور دهه 1920 برای وی هستند، چرا که آن زمان قوانین فدرالی برای اوراق وجود نداشت. وی در این‌باره گفت:« در آن زمان دغلکاران، متقلبان، هنرمندان کلاهبردار و طرح‌های پانزی فراوان بوده‌اند و عموم مردم درگیر دادگاه‌های ورشکستگی بانکی بودند.»

الزام پیروی از قوانین فدرالی

از نظر این نهاد آمریکایی، رفتار با توکن‌های دیجیتال باید مانند اوراق باشد که در حیطه اختیارات این آژانس هستند. به‌دلیل اینکه توکن‌های دیجیتال مشمول قوانین اوراق بهادار در ایالات متحده آمریکا می‌شوند، شرکت‌ها و واسطه‌های فعال در این حوزه نیز باید از این قوانین پیروی کنند.

گنسلر همچنین اظهار کرد که تامین‌کنندگان سرویس‌های رمز ارزی نیز ملزم به ثبت شدن در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده هستند. وی خاطرنشان کرد که وظیفه این نهاد، جلوگیری از قرار گرفتن سرمایه‌گذاران در معرض پروژه‌های در حال افول رمز ارزی است. نظارت‌های روتین این کمیسیون می‌تواند از کاربران این فضا در برابر کلاهبرداران و شیادان محافظت کند.

شکایت از صرافی‌های ارز دیجیتال

در هفته گذشته، این کمیسیون از دو صرافی بزرگ رمزارزی جهان، بایننس و کوین‌بیس به‌جرم رعایت نکردن قوانین فدرالی و عدم رعایت قوانین محافظت از کاربران نزد دادگاه شکایت کرد. این شکایت تاثیر شدیدی بر بازار ارزهای دیجیتال داشت و ترس سرمایه‌گذاران را به نحوی افزایش داد که تنها چند ساعت پس از اعلام این شکایت، کاربران میلیاردها دلار را از این صرافی‌های رمزارزی خارج کردند.

در جدیدترین اعلام این کمیسیون، 67 دارایی در ایالات متحده آمریکا در طبقه‌بندی اوراق (securities) قرار می‌گیرند و به‌دلیل اینکه بسیاری از ارز دیجیتال در این دسته‌بندی قرار دارند، نیاز است تا قوانین اوراق بهادار در رابطه با آنها، رعایت شود.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی