|

ضربه جنجال برانگیز از ایلان ماسک!

BITCOIN

ضربه دیگری بر پیکره توییتر توسط ایلان ماسک؛ کاربران به شبکه‌های رقیب می‌روند!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ماستودون (Mastodon)، یک پلتفرم غیرمتمرکز رسانه‌های اجتماعی و رقیب توییتر، تنها یک روز پس از اعمال محدودیت‌های جدید توییتر برای تعداد پست‌هایی که کاربران می‌توانند در روز مشاهده کنند، شاهد افزایش قابل‌توجهی در پایگاه کاربران فعال خود بوده است.

به گزارش شایانیوز و به نقل از رمزارزنیوز طبق گزارش‌ها، ماستودون از افزایش ترافیک با حداقل 110 هزار کاربر جدید برای این پلتفرم خبر داده است. مدیر‌عامل این پلتفرم، یوگن روچکو، از تیم ماستودون برای کمک آنها در افزایش زیرساخت‌ها برای انطباق با هجوم ناگهانی کاربران تشکر کرد.ماهیت غیرمتمرکز ماستودون که در آن، پلتفرم از طریق شبکه‌ای از سرورهای کامپیوتری پراکنده و عمدتاً توسط داوطلبان اداره می‌شود، یک نقطه عطف کلیدی برای این پلتفرم بوده است. کاربران باید صفحه اصلی (Feed) خود را به صورت دستی تنظیم کنند؛ زیرا برخلاف توییتر، هیچ الگوریتمی برای نمایش محتوا در صفحه اصلی وجود ندارد.

همان‌طور که در خبرهای قبلی گزارش شد، محدودیت‌های جدید در توییتر که توسط ایلان ماسک اعلام شده، تعداد پست‌هایی را که کاربران می‌توانند بر اساس وضعیت تأییدشان مشاهده کنند، محدود کرده است. کاربران توییتر با حساب‌های تایید‌شده می‌توانند روزانه حداکثر 10 هزار پست را مشاهده کنند، در حالی که در حالی که حساب‌های تاییدنشده و جدید تاییدنشده می‌توانند به ترتیب 1000 و 500 پست را در روز بخوانند. دلیل اعمال این محدودیت‌های جدید مشخص نیست، اما ماسک در توییتی درباره این پلتفرم نوشت:

داده‌ها به قدری غارت می‌شوند که خدمات آن برای کاربران عادی تحقیرکننده است.

افزایش تعداد کاربران ماستودون را می توان به کاربرانی نسبت داد که به دنبال پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی جایگزین هستند که اختیار بیشتری بر روی داده‌ها و محتوای آنها ارائه می‌دهد. با افزایش نگرانی در مورد حفظ حریم خصوصی داده‌ها و نفوذ پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، پلتفرم‌های غیرمتمرکز مانند ماستودون به طور بالقوه می‌توانند جذابیت بیشتری پیدا کنند. در همین حال، محدودیت‌های جدید توییتر می‌تواند عواقب ناخواسته‌ای داشته باشد و کاربران به طور بالقوه گزینه‌های دیگری را برای نیازهای رسانه‌های اجتماعی خود بررسی کنند.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

نویسنده : عرفان واحدیان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی