|

واکاوی یک نکته مرموز در مورد "ولادیمیر پوتین"

«در گزارش حاضر به واکاوی دلایل سکوت کرملین در برابر شایعات مختلفِ مطرح شده در مورد سلامتی پوتین پرداخته می شود.»

لینک کوتاه کپی شد

شایا نیوز؛ "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه را بایستی در زمره مرموزترین رهبران سیاسی جهان در نظر گرفت. وی بیش از 20 سال است که بر روسیه حکومت می کند و در سال های اخیر تبدیل به برند اصلی معادلات سیاسی روسیه شده است. کما اینکه بسیاری از مردم در اقصی نقاط جهان، روسیه را با نام ولادیمیر پوتین می‌شناسند. برخی او را به واسطه قاطعیتش در قدرت، مرد اهنین می خوانند و برخی معتقدند که او یک سیّاس تمام عیار است.

به گزارش شایانیوز؛ در این چهارچوب، در سال های گذشته، واقعیت ها و علامت سوال های مختلفی در مورد زندگی شخصی ولادیمیر پوتین و جنس ارتباطات او و کنش های مرموزش در صحنه قدرت سیاسی روسیه مطرح شده و همچنان می شود. در این میان، یک نکته عجییب در مورد ولادیمر پوتین در طی سال های گذشته به کرات قابل مشاهده بوده است. آن نکته نیز طرح ادعاهای مختلف در مورد ابتلای پوتین به یک بیماری لاعلاج و مرگ قریب الوقوع وی بوده است. مساله و گمانه‌زنی که همزمان با آغاز جنگ اوکراین ابعاد جدی‌تری را به خود گرفته است.

به عنوان مثال، از ابتدای جنگ اوکراین مدام گفته شده که پوتین به سرطان خون یا بیماری پارکینسون مبتلا است و مرگی قریب الوقوع انتظار او را می کشد. نکته عجیب اینکه کرملین در بیشترِ مواقع در برابر طرحِ مسائلی از این دست سکوت پیشه کرده و با این سکوت خود، به نوعی بر شایعات صحه گذاشته است. گویی سازوکارهای حکمرانی روسیه و شخص پوتین، چندان هم از طرح مسائلی از این دست ناراحت نیستند و حتی آن را مفید یافته‌اند. موضوعی که به نظر می رسد تحت تاثیر دو مولفه مهم و محوری است.

اولا، پوتین و طیف متحدان وی در قدرت سال‌هاست که دشمنان و رقبای زیادی چه در داخل و چه خارج از روسیه دارند. جریان هایی که تداوم حضور پوتین در قدرت را به مثابه ضربه ای جدی به منافع خود می پندارند و با بسیج منابع خود سعی در تضعیف موضع و جایگاه پوتین دارند و البته که در این رابطه توطئه و طرح و برنامه‌های مختلفی را نیز در دستورکار دارند.

از این رو، کرملین با سکوت در برابر مسائل و شایعات مختلفی که در مورد سلامت پوتین مطرح می شوند، به نوعی سعی دارد این پیام را به جریان های مخالف پوتین برساند که وی در حال مرگ است و اگر آن ها توطئه‌ای علیه دولت روسیه و شخص رئیس جمهور آن نکنند، خودِ وی به صورت طبیعی از صحنه قدرت حذف خواهد شد و آن ها مجبور نیستند هزینه های گزافی را بپردازند. موضوعی که کاملا در راستای منافع پوتین و متحدانش است.

دوم اینکه پوتین و متحدان وی در قدرت، سال هاست که نوعی جو و فضای مبهم و پیچیده را در سازوکارهای حکمرانی روسیه ایجاد کرده اند. موضوعی که به نفع آن ها و به ضرر رقبای داخلی و بین المللیشان است. در واقع، آن ها با اضافه کردن سیلی از معادلات و مولفه ها در چهارچوب مسائل سیاسی و اجتماعی روسیه، عملا نوعی فضای امن را برای خود ایجاد کرده اند و درک واقعیت های روسیه را برای طیف منتقدان و مخالفان این کشور به امری دشوار و پیچیده تبدیل کرده اند.

از این منظر، طرح ادعاها و شایعات مختلف در مورد وضعیت سلامتی پوتین نیز به نوعی در همین راستا قرار دارد و بر آن است تا جای ممکن چشم اندازهای حکمرانی در روسیه را برای دشمنان و رقبای پوتین و دولت روسیه، مبهم و غیرشفاف کند. موضوعی که در نهایت به نفع دولت روسیه است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی