|

یک پیش‌بینی مهم در مورد سرنوشت جنگ اوکراین

«در این گزارش، با توجه به نشانه‌های متعدد میدانی، یک پیش بینی مهم در مورد سرنوشت جنگ اوکراین مطرح می شود.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز-در روزهای اخیر شاهد کسب موفقیت ها و دستاوردهای میدانی قابل توجهی برای ارتش روسیه در میدان‌های جنگ اوکراین بوده ایم. مساله ای که سبب شده تا دولت اوکراین از جهان غرب بخواهد تا سطح کمک‌های مالی و تسلیحاتی خود را به کیِف افزایش دهند و در عین حال، برخی مقام های ارشد غربی نیز از مداخله قریب الوقوع کشورشان در جنگ اوکراین خبر داده اند. به طور خاص امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفته است که "هیچ بعید نیست کشورش در جنگ اوکراین، مداخله مستقیم کند".

به گزارش شایانیوز؛ با این حال، پس از حادثه تروریستی اخیر در مسکو که به کشته شدن بیش از 140 نفر منجر شد و دولت روسیه تاکید دارد که ردپای تروریست ها و آمران انها را باید در اوکراین و جهان غرب جستجو کرد، ارتش روسیه حملات گسترده تری را به بخش های مختلف اوکراین به ویژه در قالب اقدامات موشکی و پهپادی در دستورکار قرار داده است. در این راستا، بسیاری از ناظران و تحلیلگران مسائل راهبردی تاکید دارند که روس‌ها استراتژی و راهبردی تهاجمی تری را در جنگ اوکراین اتخاذ کرده اند و انگار جنگ اوکراین به لحظه حساس خود نزدیک شده است.

جنگی که بیش از دو سال به طور انجامیده و به نظر می رسد روسیه به دو دلیل عمده و محوری، مایل به اتمام آن در ماه های آتی و آینده نزدیک است.

اولا، روسیه و شخص پوتین مایل هستند که قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا جنگ اورکیان را خاتمه دهند.

در این رابطه، تحلیل اصلی و محروی آن ها این است که شانس ترامپ برای بازگشت به کاخ سفید زیاد است و در راستای منافع ملی روسیه نیست که این جنگ در دوره وی همچنان ادامه داشته باشد. از این رو، روس ها به نوعی سعی دارند تا کار را در قالب جنگ مذکور یکسره کنند و تا جای ممکن به دستاوردهای مطلوب خود در قالب این جنگ، پیش از تغییر احتمالی مستاجر کاخ سفید دست یابند.

دوم اینکه در روزها و ماه های اخیر، بسیاری از رهبران غربی به صراحت تاکید کرده اند که بهتر است اوکراین هر چه سریعتر خود را برای مذاکرات صلح با روسیه آماده کند. حتی "ینس استولنبرگ" دبیر کل ناتو نیز در موضع‌گیری تاکید کرد که هم اوکراینی ها و هم جهان غرب باید خود را آماده وقوع سناریوهای نامطلوبی در قالب معادله جنگ اوکراین و روسیه کنند. وزیر خارجه اوکراین، "دیمیتری کولبا" هم به تازگی گفته است که غرب تمایل چندانی را برای کمک به اوکراین در بحبوحه جنگ این کشور با روس ها ندارد.

حال در این وضعیت که روس ها دستِ برتر را در جنگ اوکراین کسب کرده اند، سعی دارند تا جای ممکن و تا زمانی که اوکراین هنوز چراغ سبزی را برای مذاکرات صلح نشان نداده، بر شدت و گسترده دستاوردهایشان در این جنگ بیفزایند تا با آغاز مذاکرات صلح و برقراری احتمالی توافق آتش‌بس، موضعی برتر را داشته باشند.

به بیان ساده تر، روسیه اکنون خاطر جمع شده که آینده جنگ به نفع آن است با این حال، سعی دارد تا جای ممکن در قالب جنگ اوکراین به دستاورد برسد تا بتواند در ادامه راه، اهرم ها و کارت های بازی موثری را در دست داشته باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی