|

بُرد پنهان ایران در جریان عملیات وعده صادق چه بود؟

«ایران در جریان عملیات "وعده صادق"، اطلاعات ذیقیمتی را در مورد سامانه های پدافندی دشمنان خود کسب کرده است.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ مدت زمان زیادی از اجرای عملیات "وعده صادق" ایران و حمله ده ها موشک و پهپاد ایرانی به عمق اراضی اشغالی نمی گذرد. رویدادی که بسیاری آن را بزرگترین حمله پهپادی و موشکی جهان لقب داده اند و البته که به آسیب های جدی و راهبردی این عملیات علیه اشغالگران اسرائیلی پرداخته اند.

به گزارش شایانیوز؛ در این رابطه، بسیاری از تحلیلگران منطقه ای و بین المللی بر این باورند که عملیات وعده صادق، بسیاری از معادلات را در سطح منطقه تغییر داده و بیراه نیست اگر به این مساله اشاره کنیم که این عملیات را باید به مثابه یک نقطه عطف تاریخی در نظر گرفت. نقطه عطفی که در قالب آن صهیونیست‌ها زین پس در انجام هرگونه اقدام علیه منافع ملی ایران در سطح منطقه، بایستی محاسبات جدی را انجام دهند و البته که به مراتب بیشتر از گذشته دست به عصا حرکت خواهند کرد.

با این همه، تاکنون بسیار در مورد ابعاد مختلف عملیات وعده صادق گفته و شنیده شده است. در این میان، یکی از نکاتی که کمتر مورد اشاره قرار می گیرد این است که ایران در قالب عملیات مذکور تا حد زیادی توانسته اطلاعاتِ ذیقیمتی را از سامانه های پدافندی و بازیگران مداخله کننده در قالب معادله دفاع از رژیم اشغالگر قدس و همچنین نقطه ظعف های طرف های مقابل کسب کند.

در حقیقت، این یکی از اهداف تعریف شده ایران در جریان اجرای عملیات وعده صادق بوده است. کما اینکه در همین راستا شاهد بودیم که ایران به صورت عامدانه از چند روز قبل، عملیات روانی سنگینی را در مورد اجرای قریب الوقوع عملیات وعده صادق به راه انداخت تا از این طریق بتواند هم اسرائیل و هم متحدان منطقه ای و بین‌المللی آن را به نحوی جدی پای کار آورد. معادله ای که در صورت بروز تنش ها آتی می تواند کمک های قابل‌توجهی را به ایران برای وارد آوردن ضربات جدی و کاری‌تر ارائه کند.

در این میان فراموش نکنیم که ایران برخلاف اشغالگران اسرائیلی، در راهبری عملیات وعده صادق، کاملا تنها بود. موضوعی که مورد اشاره برخی از تحلیلگران مسائل راهبردی نیز قرار گرفته است. البته که ایران جدای از دستاوردهای میدانی در قالب عملیات وعده صادق، با جمع آوری اطلاعات مهم در مورد رقبا و دشمنان منطقه ای خود توانسته کار را به جایی برساند که بسیاری از تحلیلگران غربی به اسرائیل هشدار می دهند که اگر بخواهد ماجراجویی بزرگی را علیه ایران راه بیندازد، قطع به یقین، حملات آتی تهران به مراتب مرگبار تر و وخیم‌تر خواهد بود.

معادله ای که می تواند چالش های جدی و راهبردی را برای اسرائیل در وضعیت بحرانی کنونی آن ایجاد کند.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی