|

یک ادعای انحرافی در مورد حمله ایران به اراضی اشغالی

«در گزارش حاضر به واکاوی ابعاد مختلف یک ایده انحرافی در رابطه با عملیات وعده صادقِ ایران پرداخته می‌شود.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ در روزهای اخیر و پس از حمله گسترده موشکی-پهپادی کشورمان به اراضی اشغالی، بسیاری از جریان‌های سیاسی و رسانه ای غربی و عبری، مانور گسترده ای را با محوریت خسارات و تلفات این حمله به راه انداخته اند. در حقیقت، این جریان ها با تاکید بر کلیدواژه رهگیری 99 درصد از موشک و پهپادهای ایرانی توسط سامانه های پدافندی، سعی داشته اند تا جای ممکن عملیات وعده صادق را کم اهمیت جلوه دهند. این در حالی است که اساسا این عملیات تبلیغی و رسانه ای، با 2 چالش جدی همراه است.

اولا، اگر واقعا رژیم اشغالگر قدس بر این باور است که عملیات ایران، چندان مهم نبوده، چرا آن را یک رویداد و حمله بزرگ خطاب می کند؟ چرا منابع خبری و تحلیلی مختلف بر تشویش گسترده ای که عملیات وعده صادق به صهیونیست ها و به ویژه کابینه جنگی این رژیم تحمیل کرده، تاکید دارند؟ جدا از همه این ها، چرا اشغالگران صهیونیست سیاست سانسور حداکثری را در مواجهه با عملیات وعده صادقِ ایران در عمق اراضی اشغالی در دستورکار قرار داده اند و بر اساس گزارش های مختلف، افراد و رسانه هایی که این سیاست را مورد بی اعتنایی قرار دهند، تهدید به پیگرد قانونی می کنند؟

در این میان باید توجه داشته باشیم که هم صهیونیست ها و هم جریان های رسانه ای متحد آن ها تاکنون هیچ چیزی را ورای آنچه دوربین های مردم عادی در بحبوحه عملیات وعده صادق ثبت و ضبط کرده اند، به افکار‌عمومی بین المللی نشان نداده اند. البته که نمایش همین تصاویر بوده که آن ها را وادار کرده تا به بازپخش این ویدئوها در رسانه های خود بپردازند.

دوم اینکه رسانه های رژیم اشغالگر قدس و محافل سیاسی صهیونیستی به خوبی پیام عملیات وعده صادق را دریافت کرده اند. پیام مهم و محوری این عملیات آن بوده که ایران دوره صبر راهبردی را در مواجهه با اشغالگران صهیونیست کنار گذاشته و از این به بعد، در مواجهه با اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی رژیم اشغالگر قدس، از جدیت و اراده قابل توجهی برخوردار است.

مساله ای که در موضع گیری های مقام های ارشد سیاسی و نظامی کشورمان نیز به عینه بازتاب یافته است. البته که ایران به صراحت این نکته را نیز به طرف صهیونیست یادآور شده که در صورت تکرار ماجراجویی های صهیونیست ها علیه ایران، این مرتبه باید انتظار پاسخی به مراتب بزرگتر را از جانب تهران داشته باشند. پاسخی که در قالب آن ایران از تسلیحاتی استفاده خواهد کرد که رژیم اشغالگر قدس و متحدان غربی آن از آن ها بی‌اطلاع هستند و دامنه خسارات یکچنین عملیاتی علیه اشغالگران صهیونیست می تواند به مراتب سهمگین تر از این حرف‌ها باشد و البته که پاسخ ایران نیز دیگر در حد تنبیه نخواهد بود و بسیار گسترده تر است.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی