|

افشای خسارت 1.5 میلیارد دلاری ایران به رژیم صهیونیستی

«در گزارش حاضر به افشاگری از 1.5 میلیارد دلار خسارت مالی حمله اخیر ایران به رژیم اشغالگر پرداخته می شود.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در مورد حمله موشکی و پهپادی اخیر ایران با نام عملیات "وعده صادق" به عمق اراضی اشغالی که به تازگی انجام گرفته، تحلیل و تفسیرهای مختلفی ارائه شده و می شود. رویدادی بی سابقه که به زعم بسیاری از ناظران و تحلیلگران مسائل راهبردی می تواند آغاز گر معادلات جدیدی در منطقه خاورمیانه باشد. عملیاتی که پاسخ تلافی جویانه ایران به اقدامات تروریستی رژیم اسرائیل در حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق پایتخت سوریه و به شهادت رسیدن شماری از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان به حساب می آید.

در این راستا، ناظران و تحلیلگران مسائل راهبردی، تحلیل و تفسیرهای مختلفی در مورد ابعاد گوناگون ضربات جدی و سنگین ایران به رژیم اشغالگر قدس ارائه کرده و می کنند. در این میان، یکی از تحلیل های قابل توجه و البته قابل تامل در مورد خسارات حمله کشورمان به اراضی اشغالی، خسارت های اقتصادی حمله مذکور است. در این رابطه، وبگاه خبرگزاری الجزیره در گزارشی تحلیلی به این مساله اشاره کرده که تحلیل های مختلف حاکی از این هستند که ایران در یک شب، حداقل خسارتی بالغ بر 1.5 میلیارد دلار را به رژیم اشغالگر قدس وارد کرده است.

این خبرِ الجزیره مستند به موضع گیری "رام امیناخ"، مشاور سابق اقتصادی فرمانده ارتش اسرائیل بوده است. استدلال وی این است که قیمت هر موشک پدافندی سامانه پدافند هوایی پیکان و همچنین اسلینگ دیوید اسرائیل، چیزی در حدود 3.5 و 1 میلیون دلار است. در این راستا، حمله گسترده موشکی و پهپادی اخیر کشورمان به اراضی اشغالی، تا حد زیادی آتشبارهای پدافندی ارتش اسرائیل در مناطق راهبردی اراضی اشغالی را خالی از موشک کرد و برآوردها حاکی از این هستند که دست کم 1.5 میلیارد دلار سرمایه صهیونیست ها در این رابطه دود شده و به هوا رفته است.

در این راستا، صهیونیست ها باید خیلی زود اقدام به جایگزینی موشک های مذکور نیز کند. این در حالی است که الجزیره تاکید می کند که ایران تنها 10 درصد از این مبلغ را برای حمله به اراضی اشغالی هزینه کرده است. البته که در این بحبوحه، کارشناسان و تحلیلگران مسائل راهبردی به این موضوع نیز اشاره داشته اند که ارقام مذکور، صرفا هزینه های سنگین موشک های سامانه های پدافندی را مورد اشاره قرار می دهند و البته که به خسارت های سنگین حملات موشکی و پهپادی ایران به عمق اراضی اشغالی و پایگاه های نظامی صهیونیست ها هیچ اشاره‌ای ندارند. معادله ای که حمله اخیر ایران به اسرائیل را به یک بحران بزرگ برای رژیم اسرائیل تبدیل کرده است.  

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی