|

پشت پرده اعتراضات ضدصهیونیستی جامعه دانشگاهی آمریکا چیست؟

«در گزارش حاضر به خروش جامعه دانشگاهی آمریکا علیه اسرائیل و محرک های اصلی این موضوع پرداخته می‌شود.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در روزهای گذشته دانشگاه های مختلف و برجسته آمریکایی، با اعتراضات و همچنین تحصن گسترده دانشجویان و اساتید دانشگاه ها مواجه بوده است. معترضان خواهان پایان فوری جنگ غزه و قطع کمک های مالی و تسلیحاتی دولت آمریکا و یا مراودات نهادهای دانشگاهی و شرکت های تسلیحاتی آمریکایی با رژیم اشغالگر قدس هستند. در این راستا، نیروهای امنیتی آمریکایی در ایالت های مختلف این کشور نیز به نحو گسترده ای به دانشگاه های این کشور ریخته و سرکوب دانشجویان و اساتید دانشگاه ها را در دستور کار قرار داده اند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، تاکنون صدها دانشجو و استاد دانشگاه توسط نیروهای امنیتی آمریکایی بازداشت شده اند و البته که انتظار می رود احکام توبیخی و تنبیهی گسترده ای نیز از سوی دانشگاه ها علیه آن ها صادر شود. جالب اینکه این اعتراضات صرفا به آمریکا نیز محدود نمانده و دانشگاه های دیگر کشورها نظیر فرانسه و ایتالیا نیز شاهد برگزاری رویدادهای مشابهی از سوی جامعه دانشگاهی آن ها هستند.

در این نقطه، به طور خاص می توان دو مولفه و نکته مهم را در مورد پشت پرده اعتراضات ضدصهیونیستی در دانشگاه های آمریکا مورد شناسایی قرار داد.

اولا، با آغاز جنگ غزه و پروژه نسل کشی گسترده رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه، شاهد آن بوده ایم که روایت‌سازی‌های جریان های سیاسی و رسانه ای غربی و صهیونیستی به ویژه نزد افکار عمومی و جامعه نخبگان آمریکایی به شدت رنگ باخته و کم اثر شده است.

در حقیقت، آغاز جنگ غزه و خونریزی گسترده صهیونیست ها در قالب این جنگ، چهره واقعی کنش و فعالیت‌های جریان های سیاسی و رسانه ای غربی و البته حامیان صهیونیست آن ها را به ویژه برای مردم کشورهای غربی و البته آمریکا روشن کرده است. از این رو، می بینیم که علی رغم تلاش های 24 ساعته جریان های سیاسی و رسانه‌ای غربی در ارائه پوشش خبری که مطلوب رژیم اشغالگر قدس در بحبوحه جنگ غزه باشد، باز هم این رژیم و حامی اصلی آن یعنی آمریکا در عرصه بین المللی رسوا می شوند. موضوعی که نمود عینی خود را در قلب آمریکا و در جریان اوج گیری اعتراضات گسترده ضدصهیونیستی در دانشگاه های آمریکا به نمایش گذاشته است.

دوم اینکه اینطور به نظر می رسد که جامعه دانشگاهی آمریکا با جریان های نفوذِ صهیونیستی در دانشگاه های این کشور نیز  بیش از پیش آشنا شده است. در حقیقت از حیث جریان شناسی، جامعه دانشگاهی آمریکا به درک بهتر و روشن تری در مورد نفوذ و هیمنه سنگین صهیونیست ها در نهادهای دانشگاهی و حکمرانی آمریکا رسیده است.

معادله ای که خود نقشی مهم و موثر در تحریک اعتراضات گسترده دانشجویان و جامعه دانشگاهی آمریکا علیه رژیم اشغالگر قدس و همدستی دولت آمریکا با این رژیم در جریان جنگ غزه بازی کرده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی