|

بهترین عطاری بخورات در تهران کجاست؟

بهترین عطاری بخورات تهران

بخورهای گیاهی کاربردهای گسترده ای دارند، از اعمال معنوی و تشریفاتی گرفته تا رایحه درمانی روزمره.

لینک کوتاه کپی شد

معرفی بهترین عطاری بخورات در تهران

اگر برای تهیه بخورات اصل برای مراجعه حضوری و یا خرید غیر حضوری به دنبال بهترین عطاری بخورات در تهران هستین تا انتهای مقاله با ما همراه باشین.

ابتدا با هم ببینیم که بخورات چیست؟

ممکن است کلمه بخورات برای شما کمی گنگ باشد ، منظور از بخورات گیاهانی هستن که با دود کردن آنها رایحه خوشی ساطع می کنند و باعث آرامش اعصاب و روح و روان می شوند ؛ لازم به ذکر است که تمامی بخورات بوی مطبوع نداشته و صرفا به خاطر کاربرد خاص آن مورد استفاده قرار می گیرد.

البته آنچه باید به آن توجه داشت این است که منظور از بخورات،  بخوراتی هستن که توسط بخور سوز یا زغال مورد استفاده قرار می گیرند ؛ نه توسط آب.

بخور برای قرن ها در آیین ها و اعمال گوناگون در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است. 

اعتقاد بر این است که فواید مختلفی مثل بهبود خلق و خو، کاهش استرس و تقویت آرامش دارد.

 بویژه بخورهای گیاهی در سالهای اخیر به دلیل ترکیبات طبیعی و فواید بالقوه برای سلامتی محبوبیت پیدا کرده اند.

بخورات گیاهی نوعی بخور هستند که از مواد گیاهی طبیعی تهیه می شود ؛ این مواد می توانند شامل برگ، گل، ریشه، دانه و رزین باشند ؛ برخلاف بخورات  مصنوعی، بخورهای گیاهی حاوی هیچ گونه عطر مصنوعی یا مواد شیمیایی نیستند؛  در عوض، آنها به رایحه و خواص طبیعی گیاهانی که از آنها ساخته شده اند متکی هستند.

استفاده از بخورات چه خاصیتی دارد؟

بخورهای گیاهی معمولاً به دلیل خواص معطرشان سوزانده می شوند که می تواند به تصفیه هوا و ایجاد فضای آرامش بخش کمک کند. آنها همچنین در بسیاری از اعمال معنوی و مذهبی به عنوان راهی برای تقویت مراقبه، دعا و سایر فعالیت های تشریفاتی استفاده می شوند.

بخورهای گیاهی کاربردهای گسترده ای دارند، از اعمال معنوی و تشریفاتی گرفته تا رایحه درمانی روزمره. برخی از رایج ترین کاربردهای بخورهای گیاهی عبارتند از:

مدیتیشن و آرامش: سوزاندن بخورهای گیاهی در طول مدیتیشن می تواند به ایجاد یک محیط آرام و ایجاد آرامش کمک کند. رایحه برخی گیاهان مانند اسطوخودوس و بابونه می تواند به آرامش ذهن و کاهش اضطراب کمک کند.

اعمال معنوی و مذهبی: بسیاری از فرهنگ ها از بخورهای گیاهی در اعمال مذهبی و معنوی خود استفاده می کنند. به عنوان مثال، کندر معمولاً در سنت های مسیحی و مسلمانان استفاده می شود.

رایحه درمانی: بخورهای گیاهی را می توان به دلیل خواص درمانی آنها استفاده کرد. به عنوان مثال، نعناع فلفلی به دلیل خواص انرژی بخش و نشاط بخش آن شناخته شده است، در حالی که اکالیپتوس اغلب برای مزایای تنفسی آن استفاده می شود.

فضای معطر : از بخورهای گیاهی می توان برای ایجاد عطر مطبوع در خانه استفاده کرد. آنها را می توان در طول مهمانی ها یا گردهمایی ها سوزاند تا فضایی دلپذیر ایجاد شود.

کاربرد بخورات چیست؟

استفاده از عطر بخورات برای سنجش زمان

انسان های عهد باستان از بخور برای اندازه گیری زمان به جای شمع استفاده می کردند.

از زمانی  که  یک را بخور روشن میکنیم، حدود ۳۰ دقیقه الی ۱ ساعت طول می کشد تا کاملاً بسوزد. با روشن کردن بخور درهنگام شروع مراقبه ( شروع تمرین یوگا )، کار یا در طول جلسات می توانید از شروع جرقه و پخش رایحه آن تا اتمام بخور را مقیاسی برای اندازه گیری زمان قرار داد.

همچنین رایجه دل انگیز و آرامبخش بخورمی تواند زمان سنج ملایم تری نسبت به صدای ساعت یا زنگ های هشدار موبایل باشد.

تاثیر بخورات درعلوم غریبه و مراقبه ها

اعتقاد بر این است که در بسیاری از اعمال مذهبی، سوزاندن و بخور دادن توجه ما را عمیق تر می کند و تمرکز معنوی ما را تقویت می کند.

عطر آرام بخش بخور می تواند به شما کمک کند تا ارتباطات معنوی خود را افزایش دهید. محیط و ذهن شما را آرام می کند و فضای محیط  را برای سفرهای درونی و بیرونی تمیز می کند.

داشتن خوابی راحت و عمیق با بخوردادن

بخور دادن می تواند، به شما برای داشتن  یک خواب عمیق و راحت ، کمک شایانی کند.

بخور اسطوخودوس، بابونه و وتیور باعث ایجاد آرامش و ریلکسی برای ذهن پرمشغله و جسم خسته  می شود . ۱۵الی۲۰ دقیقه قبل از رفتن به رختخواب بخور مورد علاقه خود را روشن کنید . اجازه دهید عطر آن فضای اتاق را پر کند.

استفاده از بخور گیاهان بسیار مفید تر از روشن کردن شمع های شیمیایی است .

تمرین یوگا و افزایش انرژی مثبت با بخورات

عطر بخوربرای شما آرامش را به ارمغان می آورد . به شما کمک می کند تا انرژی خود را افزایش داده و روی تمرین خود تمرکز کنید.

سوزاندن عود و بخورات باعث میشود شما سریع تر از دغدغه ها و روزمرگی هایتان رهایی پیدا کنید و غرق تمرین و مراقبه خود شوید.

استفاده دارویی و خواص بخورات در طب سنتی

رایحه عرفانی منتشر شده از بخورات گیاهی باعث تولید ماده سروتونین طبیعی در بدن ما می شود.

سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است . در بدن بعنوان یک هورمون شادی عمل میکند . باعث ایجاد خلق و خوی طبیعی و خوش در بدن میشود . وجودش در بدن ضروری است . زیرا به خواب، هضم غذا ، کاهش افسردگی، سردرد و اضطراب کمک می کند.

بخورات می توانند جایگزینی برای مصرف داروهای آرامبخش باشد. این یک روش غیر دارویی فوق العاده برای افزایش هورمون های سالمی است که مغز شما برای عملکرد بهتر به آن نیاز دارد و خلق و خوی  شما را نیز بهبود می بخشد.

سعی کنید از بخور گل رز برای دوز ملایم سروتونین استفاده کنید.

اطبای سنتی از بخورات برای درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها استفاده میکنند .

نظیر دود و بخوردادن عنبر نسا برای برطرف کردن و درمان عفونت رحم و بیماری های زنان ورفع گوش درد و عفونت گوش و ضد عفونی کردن محیط بسیار مفید است.

همچنین از بخورات در درمان طبع سرد مغز و گرم کردن سر که جزو قوای رئیسه بدن میباشد ، استفاده میکنند.

بهترین عطاری بخورات در تهران کجاست؟

باید دقت شود که امروزه کلاهبرداری در تمامیه مشاغل و تمامی موضوعات زیاد شده است.بسیاری از فروشندگان در فضای مجازی از دادن آدرس خودداری میکنند و به مشتریان فقط امکان خرید غیر حضوری را می دهند.از این رو ممکن است بسیاری از افراد اعتماد نکرده و به دنبال یک عطاری و فروشنده بخورات برای مراجعه حضوری بگردند.

اعتماد به اصل بودن کالا کاری دشوار است زیرا علاوه بر ضرر مالی که به خریدار وارد می کند به دلیل تقلبی بودن کالا تاثیرگذاری ندارد.

هنگامی که در خیابان در حال قدم زدن هستید و یا در حال عبور برای رفتن به محل کار بوده و یا با عجله به سمت ایستگاه های مترو در حال حرکت هستید ؛ اگر به اطراف خود نگاهی بیندازید متوجه می شوید به تازگی عطاری های بسیاری بازگشایی شده اند.

 و یا حتی با جستجو در گوگل عطاری های زیادی را نمایش خواهد داد.

همان طور که بیان شد اعتماد به اصل بودن کالا و ضمن اینکه فروشنده و یا همان عطار باشی اطلاع و یا تجربه ای در زمینه گیاهان و بخورات داشته باشد تا بتواند مراجعه کننده را راهنمایی کند، کمیاب هستند ؛ به طور قطع اکثریت صرفا یک اطلاع کلی از هر محصول داشته و راهنمایی و کمک مفیدی نمی توانند داشته باشند.

بهترین عطاری آنلاین تهران

خرید بخورات حضوری تهران

مشکستان بهترین عطاری بخورات است که ضمن اصل بودن کالا و قابل اطمینان و اعتماد بودن برای مشتری، در جهت خرید و مصرف آن به درخواست کننده کمک شایانی داشته باشد.

عطاری مشکستان با تلاش فراوان و تحقیقات و صرف زمان بهترین بخورات را تهیه می کند  و در اختیار مشتری قرار می دهد و مشتریان عزیز می توانند از طریق گفتگو با عطار باشی مشکستان از راهنمایی خرید بهره مند شوند.

و ضمن ضمانت محصولات  خود ، مهلت بازگشت کالا را نیز در نظر گرفته است که خود مدرکی برای اثبات اطمینان از محصولی است که در اختیار مشتریان قرار می دهد و از محصولی که در اختیار دارند اطمینان کاملی از اصل بودن آن دارد.

مشکستان بهترین عطاری بخورات تهران و ایران بوده که شما میتوانید با مراجعه به وبسایت این فروشگاه به آدرس www.Moshkestan.com تمام محصولات و بخورات را همراه با قیمت مشاهده کنید.جهت اطلاعات بیشتر میتوانید در روزهای غیر تعطیل و ساعات کاری با عطاری مشکستان به شماره های 02128428537 و 09307959511 تماس بگیرید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی