|

فواید باورنکردنی پریود برای خانم ها!

تاکنون کسی به شما گفته که پریود، فواید زیادی برای بدن خانم‌ها دارد؟ خب قاعدگی در کنار تمامی دردهایش میتواند مزیت‌هایی را به بدن برساند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز-تاکنون کسی به شما گفته که پریود، فواید زیادی برای بدن خانم‌ها دارد؟ خب قاعدگی در کنار تمامی دردهایش میتواند مزیت‌هایی را به بدن برساند. تمامی آن سردردها، بیخوابی‌ها، کمردردها و... بی‌دلیل رخ نمی‌دهد. چه بسا که از قاعدگی به عنوان یک بخش شگفت‌انگیز از زندگی خانم‌ها یاد می‌شود. هر چند که بسیاری به دنبال یافتن راهی برای خلاصی از شر آن هستند.

بیایید این فواید را بشناسید.

هشداری از بیماری‌های آینده

مسئله مهم اینجاست که زنان باید در رابطه با بدن خود کاملا هوشیارانه عمل کنند. رنگ خون قاعدگی، مدت زمان و حتی بوی آن میتواند حاکی از بروز یک اتفاق و رخدادی ناخوشایند از بدن آنان باشد. حتما دیده‌اید که برخی زنان در دوران قاعدگی، درد شدیدی را متحمل می‌شوند و برخی دیگر هیچ خونی را مشاهده نمی‌کنند. تمامی این موارد میتواند نشان‌دهنده مشکلی در بدن باشد.

سیکل قاعدگی زنان تنها زمانی متوقف می‌شوید که به بیماری‌هایی نظیر دیابت، قلبی و یا مشکلات تناسلی مبتلا شده باشند.  

زیباتر-شدن-با-قاعدگی

زیباتر شدن با قاعدگی

فراموش نکنید که باید شکرگزار تغییرات هورمونی در بدن خود باشید. در اولین روز از قاعدگی سطح استروژن تا حدود بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند. بطور معمول دختران در اولین روزهای پریود خود، افسردگی، ناراحتی و حساسیت‌های بی موردی را تجربه می‌کنند. اگر چه سطح این هورمون پس از مدتی دوباره به حالت اولیه برگشته و اندورفین آزاد می‌شود. که این آزادی با احساس سرحالی، شادی و بهبود روحیه همراه خواهد بود.

زمانی که سطح استروژن افزایش می‌یابد، بدن در جذاب‌ترین و زیباترین حالت از زنانگی قرار دارد. این هورمون استرس را سرکوب کرده و پوستی شاداب، نرم و صاف را در اختیار شما قرار خواهد داد.

پاکسازی طبیعی بدن

این روزها همه به دنبال راهی برای خلاصی از شر سموم بدن خود هستند. پس زنان باید خیلی خوش شانس باشند که بطور منظم با پریود ماهانه، بدن خود را پاکسازی می‌کنند. قاعدگی بطور خودکار یک پاکسازی طبیعی انجام می‌دهد و بدن آهن اضافه و غیرضروری را دفع می‌نماید.

این پاکسازی خطر ابتلا به هرگونه بیماری قلبی-عروقی را کاهش می‌دهد. البته مصرف آهن در دوران بارداری کمک می‌کند تا سرگیجه و مشکلات کمبود آهن در دوران قاعدگی به حداقل میزان خود برسد.

عمر-طولانی

عمر طولانی

میدانستید پروسه قاعدگی، فرآیند پیری را کند می‌کند؟ تا زمانی که بدن قاعدگی را تجربه کند، بدن آهن اضافی را دفع کرده و این مسئله خود یکی از دلایل اصلی جوان نگه داشتن و طول عمر بالای زنان نسبت به مردان است.

براساس آخرین تحقیقات انجام شده؛ آهن خطر بیماری های قلبی و خطر سکته را به حداقل میرساند.

پس قاعدگی را اصلا چیز بدی ندانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی