|

کابینت ممبران یا وکیوم چیست؟

دم عیدی اصلا حواست به آشپزخونت هست؟ / کابینت ممبران بزنی انگار خونه شاهو اجاره کردی

اگر علاقمند به عوض کردن کابینت آشپزخونه هستید، از سبک وکیوم یا همون ممبران غافل نشید که زیبایی رو تمام و کمال به خونه شما میبخشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تو خونه یکسری وسایل و لوازم وجود داره که ضروری هستند و یکسری هم نیمه ضروری و برخی هم که اصلا بود و نبودشون ذره ای فرق نداره و تنها به عنوان یک دکوری استفاده خواهند شد. خونه ما از فضاهای مختلفی تشکیل شده که خب در کنار هم و با وجود چیدمان های مختلف میتونه یه دکوراسیون رو تشکیل بدن. این دکوراسیون میتونه بسیار جذاب و دل انگیز و پر از آرامش باشه و میتونه هم شلوغ و نه چندان زیبا باشه که خب محیط رو مملو از نا آرومی کنه. یکی از فضاهای مهم تو خونه آشپزخونه هستش که جدا از این موضوع که یه فضای خدماتی و به شدت مهم تو خونه محسوب میشه، چیدمان و خوشگل بودنش هم خیلی به چشم میاد و در واقع هرکی وارد خونه شما بشه بعد از هال و پذیرایی اولین جایی که نگاهش میوفته آشپزخونه هستش.

اما تو آشپزخونه چه آیتمی مهمه؟ قطعا کابینت در وهله اول خیلی اهمیت داره چرا که هم فضایی بسیار بزرگ رو دربر گرفته و هم اینکه کاربردی شدیدا بولد و غلیظ داره. پس هم خوشگل بودنش خیلی موثره و هم کاربردی بودنش. این روزا سبک کابینت های مختلفی روانه بازار شدن که میتونن انواع سلیقه ها رو پوشش بدن. یکی ساده پسنده و از سبک مینیمال استفاده می کنه. یکی هم لاکچری پسنده و از سبک هایی مثل نئوکلاسیک و یا وکیوم خوشش میاد! در مطلب قبلی راجب سبک کابینت نئوکلاسیک صحبت کاملی داشتیم ، اما در این مطلب میخواین با کابینت وکیوم آشنا بشیم که ظاهری لوکس و شاهانه برای آشپزخونه شما خواهد ساخت. پس با ادامه مطلب ما همراه باشید.

کابینت آشپزخانه ممبران

اما کابینت وکیوم چیست؟

شاید نام کابینت وکیوم کمی برای شما ناآشنا باشه که خب باید بگیم کابینت وکیوم همون کابینت ممبران است. البته که این دو کابینت یکی هستند و نام دیگری به پی وی سی هم دارند و بادی بگیم هر سه در واقع یکی هستند. کابینت وکیوم محبوبیت بسیار بالایی داره چرا که در طرح هایی به شدت متنوع و رنگ های مختلف در بازار عرضه می شود و از طرفی هم جنس وینیل و درب هایی که حکاکی شده اند، در دسته بندی کابینت های کلاسیک قرار دارد. ستون ها و گل های منبت کاری شده و البته وجود تاج و زیر چراغ خصوصیاتی هستند که این سبک کابینت به زیبایی دکوراسیون آشپزخونه می افزاید.

کابینت آشپزخانه ممبران

ویژگی های ظاهری کابینت وکیوم که هر کابینتی نداره

باید بگیم کابینت های وکیوم و یا همن ممبران، دارای اجزای کوچکی هستند که در زیبایی کلیشون به شدت تاثیر گذار است. مثلا تاج و زیر چراغ از از اجزای کابینت های دیواری می باشند که خیلی هم متنوع هستند که البته پر طرفدارترین نوع تاج و زیر چراغ اصطلاحا دندانه موشی نام دارد. در کابینت های ممبران و یا وکیوم برای کابینت های زمینی از  پاخور استفاده میشه تا پایه های کابینت های پایین مشخص نشه و زیبای ظاهری به خوبی حفظ شده باشه. از طرفی هم داشتن یک کابینت ویترین شیشه ای پای ثابت کابینت های وکیوم می باشد که درهایی متنوع دارد. 

کابینت آشپزخانه ممبران

ستون ها عضو دگر خونواده کابینت های وکیوم و یا ممبران هستند که نقش های برجسته ای دارند که میتوان از اکسسوری های کابینت استفاده کرد و بر روی اونها چسبوند تا جلوه ای زیباتر داشته باشند. 

معایب کابینت وکیوم (ممبران) چیست؟

از عمده معایبی که کابینت های وکیوم دارند اینه که چون از ام دی اف خام ساخته میشن و با روکش پی وی سی توسط حرار چسب و ماشین آلات مخصوص وکیوم میشن، ممکنه دچار مشکل ظاهری بشن. چرا که اگر نقوش کابینت شما دارای ریزه کاری های بسیار ظریف باشه، قسمت های ریزش به خوبی پی وی سی نمیشینه و ممکنه زیبایی دلخواه رو نداشته باشه. 

اما از دیگر معایبی که خیلی از مشتریان رو هم ناراضی کرده اینه که لایه پی وی سی ممبران به خوبی پرس نمیشه و این اصلا ربطی به کابینت نداره و برمیگرده به کابینت ساز که به خوبی کارش رو انجام نداده.

از دیگر عیوبی که وکیوم و ای ممبران دارند اینه که نسبت به اجسام تیز خیلی حساسن و زود خراب میشن. از طرفی هم کمبود ورقه های آن می باشد به طوری که اگر کابینت شما دچار آسیب بشه و بخواین تعمیرش کنین به این آسونیا نیست. 

کابینت آشپزخانه ممبران

کابینت آشپزخانه ممبران

و اما مزایای کابینت وکیوم و یا همون ممبران

میتوان به قیمت پایین بودن این سبک کابینت نسبت به کابینت کلاسیک اشاره کرد و از طرفی هم خوبیشون اینه که کابینت وکیوم در هر دو سبک کلاسیک و مدرن ساخته می شوند. 

پیشنهاد ما به شما اینه که اگر دلتون میخواد آشپزخونه ای با نمای زیبا داشته باشید بهتره به جای استفاده از کابینت های کلاسیک با کیفیت فیک، از کابینت های وکیوم استفاده نمایید که جلوه ای زیبا نیز به ظاهر آشپزخونه شما خواهند بخشید. ناگفته نمونه تنوع طرح و رنگ از دیگر مزایای این سبک کابینت محسوب می شود.

کابینت آشپزخانه ممبران

​کابینت آشپزخانه ممبران​​

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی