|

مبل خریدم گرون ولی هر جور میچینم به خونم نمیاد / 5 چیدمان غلط مبلمان در پذیرایی

اگر قصد خرید مبلمان دارید بهتره که با این اشتباهات چیدمان آشنا بشید تا به هنگام انتخاب، روی بهترین گزینه برای خونتون دست بزارید بخرید.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- لوازم و دیتیل خونه درست به مانند لباس افراد و اکسسوری هایی هستش که به عنوان جزئیات استفاده می کنند. پس قطعا همونقدر که ترکیب درست و کیفیت خوب لباس ها اهمیت بالایی داره تا شما استایلی زیبا برای خود بسازید، انتخاب وسایل و کیفیتشون و البته چیدمانی که انجام میدین هم به شدت مهمه تا در نهایت بشه یه دکوراسیون جذاب. از قسمت های مهم هر خونه ای پذیرایی و نشیمن هستش که توسط مبلمان پر میشه. بسیاری از مردم هنگامی که به خرید مبلمان میرن بیشتر به زیباییش و جنس و رنگی که داره توجه دارند و خب از اونجایی که یهو ذوق زده میشن و جلا و زیبایی مبل ها میگیرتشون، خب یادشون میره که اصلا این دست مبل به خونشون میاد یا نه. به همین دلیل بعد از خرید وقتی میارن و میخوان بچینن دچار مشکلات میشن که خب باید بگیم بهتره پیش از خرید به اشتباهات متداولی که برای چیدمان مبلمان به وجود میاد دقت کنید تا ظاهری زیبا برای خونه خود بسازید، نه نامناسب! 

برای دونستن این اشتباهات کافیه تا با ادامه مطلب ما همراه بمونید.

اشتباهات چیدمان مبلمان

1- نقطه کانونی فضا رو نادیده نگیر

هر اتاق پذیرایی بالاخره یک نقطه کانونی داره که شما وسایل رو حول محور اون چیدمان می کنید. حتی اگر با این واژه غریب هم باشید، باز به طور ناخودآگاه لوازم رو دور تا دور مثلا یک پنجره و یا یک تبلویزیون و … قرار می دهدی که اینن میشه همون نقطه کانونی. اگر این چنین نباشه قطعا با خونه ای نه چندان نظم روبرو خواهید شد.

اشتباهات چیدمان مبلمان

2- اندازه مبلمان چقدره؟

هزینه کردن دیگه کار آسونی نیست که ما یک دست مبل بخریم و بیاریم بعد بینیم سایز نیست و ببریم تعویض کنیم و یا کنار بزاریمش و یکی دیگه بگیریم. برخی هستند که به هنگام خرید مبلمان ممکنه به دلیل به صرفه بودن قیمت فلان مبل و یا اینکه صرفا به دلیل اینکه از مدلش خوششون اومده، مبلی رو بخرن و بیارن بعد بینن سایز و ابعادش با خونشون همخونی نداره. دقیق بودن چه ایرادی داره؟ شما میتونید اون فضایی که قراره مبل بچینید رو متر کنید و حتی در ذهن جای مبلمان رو هم داشته باشید و بعد متناسب با اون مبلمان و سایزشون رو درست انتخاب کنید. به غیر از مبل ها به لوازمی مثل میز عسلی و دیگر اقلامی که میخواین داشته باشید هم فکر کنید.

اشتباهات چیدمان مبلمان

3- تو خونه باید راحت بتونی راه بری

تنها خرید مبلمان نیست که اهمیت داره و شما باید به این نکته خیلی زیاد اهمیت بدید که تردد میون مبلمان راحت باشه. مثلا در چیدمان مبل و میز عسلی فراموش نکنید که 45 سانتی متر باید فاصله باشه و از طرفی هم اطراف مبلمان به خوبی راه رفتن انجام بشه و در عین حال زیبایی چیدمان شما هم حفظ شده باشه. 

اشتباهات چیدمان مبلمان

4- به فضا دیتیل دهید

قطعا داشتن کلیات در فضا کافی نیست و اینکه با جزئیات به اون مخحیط روح بدید هم به شدت در زیبایی پذیرایی اهمیت داره. مثلا اینکه استفاده از قالیچه های کوچیک و یا فرشی مناسب میتونه مهمان رو به سمت پذیرایی دعوت کنه و یا وجود کوسن بر روی مبلمان میتونه احساس راحتی خوبه به افراد بده. و یا مثلا آیتم هایی دیگر مثل کتابخونه و دکوری ها و آثار هنری و گل و گلدان میتونه رنگ و بویی دیگر به محیط بدن که خب سلیقه و یه جورایی شخصیت شما رو نشون میدن و بیانگر ماهیت شم هستند. 

اشتباهات چیدمان مبلمان

5- فرش کوچیک خوبه یا بزرگ؟

قطعا هیچکدوم! فرش باید متناسب با فضا باشه و انتخاب فرش خیلی بزرگ و یا خیلی کوچیک میتونه زیبایی رو از فضا بگیره. اولی باعث کمرنگ شدن زیبایی و هماهنگی خواهد شد و دومی هم اتاق رو کوچیکتر از اونچه که هست نشون میده. اما چه اندازه ای برای فرش خوبه؟ طراحان داخلی بر این نظرند که اگر مبل شما کنار دیوار قرار نداره، پس باید هر چهار پایه آن بر روی فرش قرار بگیره و حاشیه ای هم داشته باشه و به شکل چسبیده به هم نباشن و از طرفی هم یک میز عسلی بر روی به راحتی قرار بگیره. اینجوری یعنی اون فرش مناسبه، بعد با چیدمان مورد پسند خود مبلمان رو بچینید.

اشتباهات چیدمان مبلمان

اشتباهات چیدمان مبلمان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی