|

فرش آشپزخانه جدید / خیال میکنی مردم هنوز فرشایی که طرح ادویه دارنُ میخرن خیر اینا مده

در این مقاله نمونه هایی از فرش آشپزخانه جدید رو بهتون نشون دادیم که میتونید با توجه به اون ها انتخاب بهتری داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوز- خیلی ها دوست دارن که خونشون رو مطابق با آخرین معیارهای یه دکوراسیون خوب بچینن ولی خب در برخی از مواقع کمبود بودجه میشه بزرگترین بهونه و البته مشکل که خب همچین هم مشکل کوچیکی نیست ولی خب سلیقه داشتن از اون بسیار مهم تره یعنی شما در صورتی که از سلیقه ی خودتون کمک بگیرید و از طرف دیگه برای داشتن یه دکور خوب مطالعاتی در این زمینه داشته باشید میتونید چیدمان خونتون رو به بهترین شکل ممکن انجام بدین مثلا نمونه های فرش آشپزخانه جدید رو ببینید و از اون ها اطلاع داشته باشید تا در صورتی که فرصتی برای خرید داشتید بتونید بهترین اون ها رو طبق دیده هاتون بخرید.

حالا شاید براتون سوال پیش بیاد که چرا در این مقاله و مقاله های قبل به صورت اختصاصی در خصوص فرش صحبت میکنیم چون یکی از توی چشم ترین آیتم ها در هر خونه ای فرش بشمار میاد و میشه با استفاده از اون حتی نقطه ی کانونی ایجاد کرد که تنوع بالایی هم دارن مثل فرش سه بعدی، فانتزی، شگی و... و در این مقاله میخواهیم چند نمونه از فرش آشپزخانه جدید رو با تنوع بالا بهتون نشون بدیم و در خصوص اون یه سری اطلاعات بهتون ارائه بدیم که احتمالا براتون جالب باشه و موقع خرید به کارتون بیاد ولی در خصوص یه موضوع باید بگیم که فرش های پرز بلند مثل فرش شگی مناسب این محیط نیستن پس به سراغ پرز کوتاه ها برید، حالا دیگه وقت رو هدر ندیم و بریم برای دونستن مطالب دیگه.

فرش آشپزخانه جدید

جنس فرش آشپزخانه جدید

به نظرتون یه فرش جنس خوب برای آشپزخانه چه ویژگی هایی باید داشته باشه؟ خب این موضوع طبیعی و کاملا واضح هست که موقع پخت و پز و کار توی آشپزخانه مواد مختلفی مثل نمک، آرد، روغن و هر مواد غذایی دیگه ای ممکن هست که روی فرش بریزین و اون رو کثیف کنن پس با این حساب فرش این فضا قراره که با شوینده ها زیاد سر وکار داشته باشه بنابراین بهتره که جنس اون از الیاف پلی استر و یا نایلون باشه چرا که این مدل از فرش ها خیلی راحت تر تمیز میشن و اصلا نگرانی از بابت این که موقع خیس شدن رنگ پس بده نخواهید داشت.

یا از این که یه موقع فرشتون خیس بشه در اثر شستن ظرف ها هم باز نگرانی از بابت این که فرش بپوسه نخواهید داشت چون این الیاف رطوبت رو خیلی کم و ناچیز جذب میکنن. البته که برای فرش آشپزخانه میتونید به سراغ الیاف اکریلیک و یا ویرجین هم برید که خب قیمت بالاتری نسبت به پلی استر دارن و از ویژگی های اون ها میشه به نرمی و لطافت، موندگاری بالا، مقاوم در برابر حرارت، رطوبت و البته لکه اشاره کرد که نرمی خودشون رو برای سال ها حفظ میکنن و از دست نمیدن.

فرش آشپزخانه جدید

فرش آشپزخانه جدید

ابعاد فرش آشپزخانه جدید

اون فرشی که از نظر ابعاد و اندازه نه خیلی کوچیک هست و نه خیلی بزرگ میتونه بهترین انتخاب برای فرش آشپزخانه باشه و در این بین چه بهتر که با شکل هندسی آشپزخانه هم مطابقت داشته باشه یعنی برای آشپزخانه مربعی فرش مربعی هم پهن بشه. برای این که بدونید اندازه ی مناسب فرش آشپزخانه باید چقدر باشه به نکات زیر توجه کنید:

نکته ی اول: اگر توی فضای آشپزخانه از میز ناهار خوری استفاده میکنید باید اندازه ی فرش رو طوری انتخاب کنین که کل فرشتون زیر میز و صندلی ها قرار بگیره طوری که وقتی صندلی ها رو برای نشستن عقب میکشید باز هم روی فرش قرار داشته باشن و پای شما موقع نشستن فرش رو لمس کنه. در صورتی هم که در مرکز آشپزخانه از جزیره استفاده میکنید میتونید اون سمتی رو که گاز و سینک نیستن رو به طور کامل فرش بندازید و با فرش کاورش کنید.

فرش آشپزخانه جدید

فرش آشپزخانه جدید

نکته دوم:  فرش آشپزخانه رو باید با توجه به ابعاد خود این فضا انتخاب کنید ولی باید دقت کنید فرش حدود بیست تا پنجاه سانتیمتر از سمت طول و پنج تا ده سانتیمتر هم از سمت عرض با دیوار و یا کابینت ها فاصله داشته باشه تا اینطوری فضا زیباتر و حتی دلبازتر دیده بشه. برای جلوی سینک هم از فرش جلو سینک ظرفشویی براید استفاده کنید چون بالاخره این فرش بسیار بیشتر نیاز به شستشو داره بنابراین چه بهتر که از فرش اصلی جدا باشه تا زحمت و دردسر شما هم کمتر بشه و همچنین فرش اصلی سالم تر و تمیز تر بمونه.

فرش آشپزخانه جدید

دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    والله من ظرف می شورم بعدش باید با خشکن زمین رو هی خشک کنم مخصوصا موقعی که می خوام سینک ظرفشویی رو بشورم کلی آب روی زمین می ریزه از طرفی موقع آشپزی هم هر لحظه ممکنه چیزی از دستت بیفته و کثیف کاری کنه .از طرف دیگه اون همه پول میدی خرج کف آشپزخونه می کنی که بعد اون رو بپوشونی؟

  • ایرانی ارسالی در

    اصلا فرشهای خوشگلی نبودن

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی