|

6 ایده خلاق و درست حسابی واسه مرتب کردت ادویه جات / اینجوری دیگه ریخت و پاش نیستن

اگر شما هم تو آشپزخونتون مشکل ریخت و پاش شدن ادویه جات رو دارید، پس حتما با این مطلب همراه باشید چرا که با کلی ترفند و ایده آشنا خواهید شد.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- آشپزخونه قلب خونه محسوب میشه چرا که هم به شدت خدماتی هستش و انواع و اقسام کارهای خونه و اهل خونه درش انجام میشه. و هم اینکه از نظر ظاهری و زیبایی میتونه تاثیر فراوونی در نمای کلی خونه داشته باشه که خب وقتی خودتون و یا ممون وارد خمونه میشه با یک فضای خوشگل و با انرژی مثبت روبرو بشین و یا بالعکس. آخه میدونید که فقط هال و پذیرایی و مبلمان و آباژور و اینها نیست که برای زیباسازی فضای خونه اهمیت داره و اونچه که مشخصه اینه که مدل کابینت های آشپزخونه و اونچه که به عنوان دکوری درش استفاده کردین و لوسترش و میز ناهارخوری که درش قرار دادین و حتی تمیز بودن گاز و سیبک و… همه و همه موثر هستند.

اما یکی از آیتم های ریز ولی تاثیر گذار در این فضا ادویه جات هستند. بله احتمالا شما هم تجربش کردین که نمیدونستین جای ادویه جات رو کجا بزارین، چرا که این کوچولو های رنگی که توشون از زردچوبه گرفته تا فلفل و انواع ادویه ها هستش، معمولا بی خانمان هستند و جای مشخصی ندارند و در نتیجه باعث شلوغی آشپزخونه خواهند شد. از طرفی هم چون رنگی هستن فقط کافیه مثلا یه ذره زردچوبه جایی ریخت شه اونوقته که می بینید چه رنگی پس میده و کابینت عزیزتون رو رنگی میکنه! پس باید کمی برنامه ریزی شده تر براشون جا پیدا کنیم تا این چاشنی های جذاب مرتب تر بشن. در ادامه با ما همراه باشید.

ادویه جات مرتب

واسه سامون دادن به ادویه جات، شلف یا کابینت عمودی بساز

آشپزخونه پر از فضاهای ریز و درشت از یاد رفته ای هستش که شاید چندان بهش اهمیت ندادین، اما بدونین که همون فضاها جای خوبی برای ادویه جات شما هستند. البته که تو برخی از خونه ها کابینتی لاغر و باریک ساخته میشه تا مخصوص این چاشنی ها باشه و شما نیز اگر توانایی انجامش رو دارید بهتره که چنین فضایی برای چاشنی های خود بسازید. این کابینت های عمودی با طبقه بندی های مخصوص میتونن شما رو دقیقا به اونچه میخواین برسونن.

ادویه جات مرتب

اگر ادویه جات زیادی دارید بهتر نیست کمی براش هزینه کنید؟ مثلا اینکه شیشه های یکسانی واسشون خریداری کنید و بعد هم با نصب یک شلف به دیوار نزدیک گاز این ادویه جات ور درش بچینید و راحت. واقعا کار آسونیه و در عین حال به شدت کاربردی که خب میتونه هم یه زیبایی و سامان به اون قسمت از دیوار آشپزخونتون بده و هم اینکه ادویه جات دیگه شلوغ و به هم ریخته نیستند.

ادویه جات مرتب

از جا ادویه زاویه دار و یا مینیمال استفاده کن

شایدم اصلا دلتون نخواد که این ادویه جات در ملا عام و تو چشم باشن که خب در این شرایط میتونید از جای ادویه مخصوص کشو خریداری کنید. البته که این جای ادویه ها هم به اشکال مختلف هستند و شما میتونید به جهت دسترسی راحت تر به چاشنی مورد نظرتون و اینکه بینید کدوم چی به چیه، از جای ادویه مخصوص کشو مدل زاویه دارش تهیه کنید تا هم تو دید نباش و هم اینکه موقع استفاده در راحت ترین شکل ممکن دیده و انتخاب بشه.

ادویه جات مرتب

شاید هم اصلا دلتون بخواد تا ادویه جات رو در کنار یکسری لوازم جالب دیگه قرار بدید اما به مینیمال ترین حالت ممکن که خب در این شرایط میشه از جا ادویه هایی استفاده داشت که یجور چیده میشن که فقط درهای شیشه ها مشخصه. اینجوری با نوشتن اسم ادویه و چسبوندن روی دراشون هم به خوبی میشه اونها رو ساده و شیک چید هم اینکه به راحتی چاشنی مورد نظر رو پیدا کرد.

ادویه جات مرتب

اگه ادویه جات زیاد داشتیم چیکار کنیم؟

گاهی برخی از خونه ها و خانوما هستند که دلشون میخواد تا از ادویه جات و یا حبوبات به میزان زیادی خریداری کنند که خب در این شرایط واقعا حتی ادویه نگه داشتن هم سخت میشه و باید به ظرف های بزرگ رجوع کرد تا هم در بسته باشند و هم اینکه پخش و پلا در کابینت ها تو ظروف کوچیک نباشن! در این شرایط میتونید از ظروف شیشه ای استفاده کنید تا دسترسی بهتری به ادویه ها داشته باشید. اینجوری از حجم و میزان ادویه ها هم باخبرید.

ادویه جات مرتب

البته که فراموش نکنید یک خانوم منظم حواسش به این موضوع هم هست که اون دتس از ادویه هایی که بیشتر استفاده میکنه رو در شلفی کوچیکتر و دم دست نگه داره تا مداما به خودش زحمت رفت و آمد و به کابینتی خاص و یا پیدا کردن میون کلی ادویه رو نده. در این مطلب و در تصاویر مدل های مختلف جای ادویه جات رو دیدیم که خب با حخرید و تهیه هر یک از اونها میتوندی به راحتی چاشنی های خود را دسته بندی و مرتب نگه دارید. 

ادویه جات مرتب

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی