|

قیافه و خوشگلیه حموم دستشویی به ست سرویس شه / محل نصب و چیدمان وسایل کجا باشه بهتره؟

اگر شما هم دلتون میخواد ست سرویس حموم و دستوشش رو عوض کنین اما نمیدونین دقیقا کجا نصب بشن بهتره، پس حتما به این مطلب سر بزنید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- خب بی شک تنها چیدمان و زیبایی نشیمن و پذیرایی نیست که تو هر خونه ای همیت داره و اونچه که میتونه یه خونه رو تبدیل ب یه خونه کامل کنه، اینه که شما به فکر تمام آیتم های مورد استفاده در قسمت های مختلف خونه باشید. مثلا حموم دستشویی! خیلی از خانوما هستند که فقط و فقط به این فکر میکنن پرده هال چجوری باشه، کابینت آشپزخونه چه مدلی باشه و مبلمانمشون از چه ر رنگ و جنسی باشه خوشگلتره! در حالی که اگه یه مهمون بیاد خونه شما  هر چقدر هم که از زیبایی چیدمان و لوازم لاکچری خونتون لذت ببره، اما کافیه تا پاش رو بزاره داخل سرویس بهداشتی یا حموم، اگر با ظاهری نا زیبا و یا کثیف روبرو بشه، بی شک نیمی از حکس خوبش ریزش میکنه!

بله حموم دستشویی تا به همین میزان اهمیت دارند و از انتخاب سبک و رنگ ست وسایلش گرفته، تا مدل و رنگ کاشی، اینکه مسواک و حوله و خمیر دندون چه شکلی باشن، و همینطور تمیز بودن و بوی خوش در این فضا به شدت مهمن. در رابطه با خوشبو کردن سرویس بهداشتی قبلتر صحبت کردیم، اما در اینجا میخوایم راجب اینکه محل نصب و چیدمان وسایل دستشوی به چه شکل باشه بهتره صحبت کنین. دم عیده و خیلی از خانوما میخوان سرویس دستشویی رو عوض کنن، و یا اینکه به خونه جدید رفتن و میخوان واسش تو بخرن، پس بهتره که مناسب ترین حالش رو با هم یاد بگیریم تا فضایی منحصر به فرد بسازیم.

محل نصب سرویس حمام و دستشویی

حوله و آویز حوله کجا باشن بهتره؟

خب همیشه تو قاعده کلی اینجوری بوده که آویز حوله و حوله نزدیک به روشویی نصب بشن تا بعد از شستشو دست ها از حوله استفاده کرده و دوباره سرجاش قرارش بدیم. دقت کنید که این اویز ها بهتره که میله های بلندی باشن که بر روی بزرگترین دیوار هم نصب میشن. استاندارش اینه که آویزهای حوله باید بین 100 تا 110 سانتی متر از سطح زمین بالاتر باشند. تو هتل ها هم معمولا 110 با فاصله یک متر و ده سانت بالاتر از زمین نصب میشن. اگر هم دو تا آویز نصب می کنید بهتره که 22 سانت بینشون فاصله باشه و از طرفی هم چون باید ابعاد و اندازه ها رو از هر جهت منطقی قرار بدیدی، بهتره که آویز حوله از سطح روشویی هم 50 سانتی متر بالاتر باشه تا حوله بتونه تو موقعیتی مناسب قرار بگیره.  

محل نصب سرویس حمام و دستشویی

محل نصب سرویس حمام و دستشویی

مدل آینه حموم دستشویی و محل نصبش چجوری باشه اوکی تره؟ 

آینه یکی از ممترین قسمتای ست سرویس هر دستشویی یا حمام محسوب میشه که خب بسته به نوع آینه تو ارتفاعات مختلف نصب میشن. اما بهترین ارتفاع کجاست؟ فاصله 95 تا 100 سانتی متر از کف زمین میتونه منطقی ترین ارتفاعی باشه که شما برای آینه در نظر میگیرید. اغلب آینه ها بالای روشویی نصب میشن که خب با توجه به چیدمان اندازه آینه شما میتونه متفاوت باشه. آخه میدونید که آینه علاوه بر اینکه کارایی به شدت مهمی تو حموم دستشویی میتونه داشته باشه، به جهت زیبا سازی محیط هم تاثیر فراوون خودش رو داره. 

فراموش نکنید که داخل حموم بهتره که از آینه های بلندتر و بزرگتری هم استفاده کنید. 

محل نصب سرویس حمام و دستشویی

محل نصب سرویس حمام و دستشویی

جا صابونی و جای مایع

و اما جای صابون! جا صابونی معمولا تو دستشویی قسمت سمت چپ روشویی زیر آینه نصب میشه تا دسترسی بهش آسون باشه. اما داخل حموم قضیه فرق داره و بهتره که در ارتفاع 110 تا 135 سانتی از کف و به دور از دوش نصب بشه تا مدام آب نخوره و اب بشه. از طرفی هم جا مایعی بین یک متر تا یک متر و بیست سانتی از کف قرار بگیره تا ایده اآل ترین فاصله رو از زمین داشته باشه. 

محل نصب سرویس حمام و دستشویی

دستمال توالت رو اینجوری نصب کن که خیس نشه

دستمال توالت یه عنصر نرمه که اگه اب بخوره دیگه قابل استفاده نیست. پس بهتره که به محل نصبش خیلی دقت کنید و ایده آل ترین ارتفاع براش بین 50 تا 65 سانتی متری زمین و البته با فاصله 20 الی 30 سانتی از توالت نصب میشه.

محل نصب سرویس حمام و دستشویی

ایده آل ترین جا واسه قفسه و شلف های دیواری 

خب تو یک سری از سرویس ها و حموم ها قفسه و شلف هایی نصب میشن که به جهت نگهداری از شامپو و سرم مو و ماسک سر و یا حتی اکسسوری های داخل این فضا می باشند. اما خیلی از خانوما نمیدونن اونهارو کجا و تو چه فاصله ای نصب کنن بهتره. در اینجا باید بگیم که قفسه های دیواری داخل حموم بهتره که تو ارتفاع 135 سانتی متری از زمین قرار بگیرند و از طرفی هم حداقل 45 سانتی متر از بالا فضای خالی رو داشته باشند. البته که این اندازه ها رابطه مستقیمی هم با سایز و ابعاد و قفسه شما داره که به طور چشمی هم میشه اندازه گذاری کرد.

محل نصب سرویس حمام و دستشویی

محل نصب سرویس حمام و دستشویی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی