|

ایده آل ترین عناصری که خانه را لاکچری میکنند / فامیل ببینه پشتت حرف در میاره از حسودی

اگر خانومی هستی که دلت میخواد خونت رو لاکچری نشون بده، پس حتما به این مطلب سر بزن که قراره با عناصر ریز و راحت تغییرات اساسی به خونه بدی.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- خیلی از ما ها این روزا علاوه بر اینکه دوست داریم لباسمون رو نو کنیم، به فکر تعویض و نو کردن لوازم خونه هم میفتیم. خانومای خونه در حد توان و بودجه ای که دارند یکسری لوازم رو تغییر میدن تا هم تنوعی در دکوراسیون خونه بشه و هم تنوعی در روحیه اعضای خونواده. مثلا من خودم همین چند روز پیش رفتن گلدان تمام گلهای خونمون رو عوض کردم، یه تغییر کوچیک و کم هزینه بود اما انرژی و حسی به شدت جذاب و ذوق دار بهم انتقال داد.

قدیم ندیما مفهوم داشتن خونه لاکچری اینجوری بود که شما میرفتی و هرچی وسیله گرون و لوکس بازاره جمع میکردی میاوردی خونه. اینجوری خونمت اشرافی و پولدارانه دیده می شد.در حالی که این روزها دیگه معیار لاکچری دیده شدن خونه ها تغییر کرده و به سمت سادگی رفته. مثلا استفاده از اکسسوری های مینیمال، و یا داشتن یه خونه مرتب بدون داشتن وسایل اضافه و بی استفاده که قبلتر نشون دهنده لاکچری بودن خونه بودند، این روزها تو خونه های لاکچری دیده نمیشن! 

اما لاکچری بودن دیزاین خونه تها به این موارد خلاصه نمیشه و شما میتونید با انجام چند نکته ساده به یه خونه لاکچری برسید. پس با ادامه مطلب ما همراه باشید.

چجوری خونه رو لاکچری کنیم؟

دیوارها رو به رنگ سفید کن!

مدتی بود که رنگ کردن دیوار ها به رنگ های مختلف و یا استفاده از کاغذ دیواری های متنوع مد شده بود، در حالی که این روزها یکی از نشونه های خونه لاکچری اینه که دیوارها به رنگ سفید باشند. البته که این موضوع به دو بخش تقسیم میشه. اول اینکه دیوارها رو سفید رنگ کنین و دوم اینکه دیوار ها رو عاری از هرگونه لکه و کثیفی کنیم! 

در واثع دیوارهای سفید میتونن با هر سنگ و رنگ اکسسوری و چیدمانی همخونی داشته باشند و به راحتی خودشون رو از تیره ترین تا روشن ترین رنگ ها وفق بدن. اینجوری خونه واقعا لوکسه.

چجوری خونه رو لاکچری کنیم؟

به دیتیل دیوار بیشتر توجه کن

یکی از عناصر به شدت مهم در دکوراسیون داخلی که بر پایه لاکچری بودن میخواد باشه، اینه که به جزئیات دیوار ها توجه داشته باشه. مثلا اضافه کردن رنگ های شارپ و چشمگیر واسه کناره های دیوار و قاب بندی های دیوار می باشد.

به عنوان مثال، میتونیم با کمترین هزینه، برای امسال عید، قاب‌ بندی‌ های دیوار رو با رنگی مثل رنگ طلایی دورگیری کنیم تا یه جلوه خاص به دیوار هدیه بدیم و اون رو از سادگیش در بیاریم.

چجوری خونه رو لاکچری کنیم؟

سنگ مرمر خیلی دلبر و لاکچریه

اگر دلتون میخواد واسه سال 1403 یه خونه لوکس طوری داشته باشید پس اصلا از استفاده سنگ های باکیفیت و باکلاسی همچون مرمر غافل نشید. مثلا اگه آشپزخونتون جزیره هستش، میتونید سنگ روییش رو به سنگ مرمر تغییر بدید. اما اگر بودجتون کمه میتونید از ماربل شیت ها استفاده کنید که نه نیازی به خاک ریزی و کنده کاری دارند، و نه نیازی به مصالح! چون دارای چسب مخصوص هستند و نمایی به شکل مرمر نیز دارند. 

چجوری خونه رو لاکچری کنیم؟

یه گوشه کافی بار مدرن بساز

از دیگر مواردی که میتونه خونه شما رو لاکچری نشون بده زدن یه کافی بار مدرن هستش. کافی بار در سال 2024 به شدت ترند شد و با استفاده از یکسری لوازم مثل شلف ها و فنجون های جذاب و دستگاه قهوه ساز و بسته های کافی به راحتی میتونید خوشگلیه فضای مورد نظر رو به حد اعلا برسونید. انجام این کار هم تو آشپزخونه شدنیه و هم در گوشه ای از هال و پذیرایی. 

چجوری خونه رو لاکچری کنیم؟

پرده رو مخل انتخاب کن

بهره گیری از پارچه هایی مثل مخمل و ابریشم میتونه خونه شما رو به شدت خوشگل تر و لاکچری نشون بده. پس بیاین امسال واسه یه تغییر ناز و دلبرونه و البته لوکس، از پارچه های مخملی برای پرده های نشیمن و پذیرایی استفاده کنید که به شدت چشمگیر هستند. پرده های مخمل اغلب ضخیم هستند، پس میتونید برای زیرشون از یه یه پرده ساده حریر بزنید و زیبایی رو به خونتون ببخشید. 

راستی هزینه های گوشواره های پرده از جنس مخمل رو هم یادتون نره.

چجوری خونه رو لاکچری کنیم؟

گل های تازه و خوشرنگ یادت نره

حضور گل های تازه و رنگی تو خونه نه تنها تازگی و بوی خوش به همراه داره، بلکه میتونه خونه شما رو لاکچری هم نشون بده. یه نقطه مهم از خونه رو انتخاب کنید، مثلا روی میز ناهارخوری یا شاید هم میز قهوه خوری، بعد یه گلدان خوشگل با گل های خوشرنگ روش بزارید. بدون ذره ای شک حالتون خیلی خوب میشه. میتونید هفته ای یکبار گل ها رو عوض کرده و گل تازه جایگزین کنید.

چجوری خونه رو لاکچری کنیم؟

شیشه های کهربایی چقدر دلبره

شیشه‌ های کهربایی، شیشه‌ هایی خاص هستند که همواره انرژی و احساسی از کلاسیک بودن و لاکچری بودن رو انتقال میدن. جالب این است که تو سال 2024، در میان محصولات متفاوت، ظروف شیشه‌ ای به رنگ کهربایی خیلی زیاد ترند شدن. از شیشه‌ های کهربایی میتونین به‌ عنوان ظروفی استفاده کنین که قراره داخلش آجیل، شکلات و خوراکی‌ های عید رو بریزید. اونها رو روی میز قهوه‌ خوری بچینید و خونه ای لاکچری برای خود بسازید.

چجوری خونه رو لاکچری کنیم؟

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی