|

تمیز کردن گاز / تمیز کردن کل خونه یه طرف گاز یه طرف؟ اشتباه نکن چاره اش اینجاست راحت

اگر شما هم بانویی هستید که با تمیز کردن گاز مشکل دارید چرا چون سخته، پس حتما با این مطلب همراه بشید که قراره براتون حسابی راحت بشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید این سوال بیاد به ذهنتون که چرا همیشه سطح گاز از دیگر فضاهای آشپزخونه بیشتر و بیشتر کثیف میشه؟ شاید هم شما رو اجاق گاز خیلی حساس هستید چون به شکل مستقیم با غذایی که میپزیم ارتباط داره. در واقع وقتی یه لکه روغنی روی کابینت ها بریزه، بعد از گذشت مدتی نه چندان زیاد سفت میشه و همونجا میمونه. اما اگر همین اتفاق بر روی گاز بیفته، به دلیل حرارتی که وجود داره خواهد سوخت. پس باید شما به عنوان بانوی خونه به فکر چاره ای باشید تا تمیزی گاز و آشپزخونتون به خطر نیفته. جدا از همه این مسائل اینه که اصلا گاز ها باید به شکل روزانه به طول کامل تمیز بشن و این کار نیازمند یه روش سرعتی و کم دردسره! نکته اینجاست که هیچ چیز نشد نداره و موارد گفته شده هم راه حل هایی دارند که در این مطلب اونها رو خواهیم فهمید. پس با ما همراه باشید.

تمیز کردن گاز

قدم اول برای تمیز کردن گاز چیه؟

اگر اجاق گاز شما دارای سرشعله هایی هستش که میتونه جدا بشن و منبع تامین انرژیش گاز شهری باشه، خب خیلی راحت میتونید تموم برنرها رو از روی گازتون بردارید. در واقع سرشعله اجاق گاز منبع اصلی بوی بد و کثیفی هاست. پس بسته به برند اجاق گازتون، تموم قسمت های که جدا میشن رو بردارید. اگر دقیقا نمیدونید که طور میشه این کار رو کرد، بهتره که با اونها ور نرید چرا که ممکنه قطعه‌ ای کوچیک اما مهم، مثل فندک اتوماتیک رو خراب کنید که خب این خیلی بده. بهترین کار اینه که اول دفترچه گاز رو با دقت بخونید و بعد دست به کار بشید. اگر هم دفترچه نداره یا گمش کردین، میتونید تو اینترنت جستجو کرده و کمک بگیرید. 

تمیز کردن گاز

وسایلی که برای تمیز کردن گاز بهشون نیاز دارید

خب اغلب بانوان میرن سراغ سیم ظرفشویی. اما اونچه که مشخصه اینه که لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن گز کاملا بستکی به این داره که مدل گاز شما چیه. گاز ها انواع مختلفی همچون لعابی، استیل، شیشه‌ ای یا سرامیکی دارند که برای تمیز کردن هر کدوم باید وسایل و مواد شوینده خاصی رو داشته باشیم. مثلا اگه گاز شما از جنس شیشه ای هستش، میتونید از مواد شوینده‌ ای همچون سرکه و جوش شیرین استفاده نمایید و برای برداشتن مواد هم میشه که پارچه‌ های میکروفایبر رو انتخاب کرد و ازشون کمک گرفت. یا شاید هم سطح گاز شما لعابی باشه که در اینجا میتونید از مایع ظرفشویی، پد اسکراب و در صورتی که سوختگی عمیق باشه، از سرکه و جوش شیرین استفاده کنید.

در نهایت نیز اگر گاز به جنس استیل بود بهترین ماده شوینده براش مخلوطی از آب و آمونیاک می باشد که خیلی راحت میتونه با آلودگی های استیل مبارزه کنه و صفحه گاز رو برق بندازه.

تمیز کردن گاز

برق انداختن سطح گاز استیل به این روش

بی شک اگر بین گاز لعابی و گاز استیل تنها یک انتخاب داشته باشیم، اون اجاق گاز استیله. چرا که گاز های استیل از لعابی ها خیلی راحت تر میتونن تمیز بشن و احتمال اینکه خوراکی ها روشون بسوزه خیلی کمتره. اما در اینجا و برای تمیز کردن گازهای استیل بهتره که ابتدا تموم چدن ها رو از روی سطح گاز بردارید و بعد یه ترکیب مناسب از آب داغ و مایع ظرفشویی بسازید. اگر تنها کمی قسمتی با حوصله باشید میتونید بر روی چدن ها خمیردندان بزنید تا سوختگی‌ ها خیلی راحت تر برداشته بشن. کار ما همین جا تموم نمیشه و بعد مخلوطی از جوش شیرین، نمک و آب رو بر روی اجاق گاز استیل اسپری کرده و تموم کثیفی ها رو به خوبی از بین ببرید. سادتون نره که جنس استیل با موادی مثل تینر، الکل و کلریدها واکنش مثبت و خوبی نداره. پس اگر قصد این رو دارید که از مواد شوینده کارخونه ای کمک بگیرید، حتما ترکیبتش رو بخونید و اگر حاوی این مواد بود ازش استفاده نکنید.

تمیز کردن گاز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی