|

ترفندهای برق انداختن گاز شیشه ای / به آینه تبدیلش کن و خودت رو داخلش تماشا کن

در این مقاله چند راهکار ساده و کاربردی برای تمیز کردن گاز شیشه ای که چند سالیه مورد استقبال خانواده ها قرار گرفته، بهتون آموزش داده میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تمیز کردن خونه ریزه کاری های زیادی داره و این مورد توی آشپزخونه بیشتر از بقیه قسمت های خونه ست. تمیز کردن خونه و مخصوصا آشپزخونه یه کار همیشگی واسه خانومای خونه داره. تمیز کردن سینک، کابینت ها، مایکروفر و... اگر به صورت اصولی و منظم انجام بشه کار شما رو خیلی راحت تر میکنه و باعث میشه خونه همیشه تمیز باشه. اجاق گاز هم یکی از وسایل آشپزخونه ست که باید زود به زود تمیز بشه. توی این مقاله چند راهکار ساده و کاربردی برای تمیز کردن گاز شیشه ای که چند سالی هست مورد استقبال خانواده ها قرار گرفته، رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید...

dirty-clean-stove1

گاز شیشه ای رو زود به زود تمیز کنید

تمیز کردن زود به زود اجاق گاز شیشه ای باعث میشه تا لکه های چربی و باقیمونده های غذا روی این وسیله خونه، سفت و موندگار نشه و کار شما برای تمیز کردن اون خیلی راحت تر باشه.

بهتره بعد از هر بار غذا پختن وقتی سطح گاز شیشه ای کاملا خنک شد، اون رو تمیز کنید تا پاک کردنش نیاز به زمان و انرژی زیادی نداشته باشه.

dirty-clean-stove7

استفاده از سیم ظرفشویی ممنوع!

تمیز کردن گاز شیشه ای قواعدی داره که اگر رعایت نشه منجر به آسیب رسیدن به اون میشه. مثلا برای تمیز کردن گاز شیشه ای نباید از وسایل زبر و خشن استفاده کرد چون سطح گاز شیشه ای خش دار خواهد شد.

استفاده از اسکاچ های زبر و سیم ظرفشویی به سطح گاز شیشه ای آسیب می زنه پس حتما توجه کنید که از اسکاچ ها و اسفنج های نرم برای تمیز کردن این نوع اجاق گازها استفاده کنید.

dirty-clean-stove4

جوش شیرین؛ یک پاک کننده قوی

اگر تمایل دارین تا کمتر از مواد شیمیایی در تمیزکاری های خونه استفاده کنید، جوش شیرین یکی از کمک کننده های مهم در این زمینه است. اجاق گاز شیشه ای رو هم میشه با جوش شیرین تمیز کرد به این صورت که ابتدا خرده های مواد غذایی رو با یه دستمال از سطح گاز جمع کنید و سپس از جوش شیرین در ترکیب با آب خمیری نسبتا رقیق درست کنید و سطح گاز رو به اون آغشته کنید.

بسته به سفتی و نرمی لکه های روی گاز، از 15 دقیقه تا نیم ساعت اجازه بدید تا این خمیر روی گاز بمونه و بعد با یه دستمال تمیز و نمدار خمیر جوش شیرین رو از روی سطح گاز شیشه ای خودتون تمیز کنید.

dirty-clean-stove3

معجزه سرکه سفید رو جدی بگیرید

برای تمیز کردن انواع سطوح در منزل، معجزه سرکه سفید رو فراموش نکنید. گاز شیشه ای رو هم خیلی راحت میشه با محلول آب و سرکه سفید تمیز کرد.

ابتدا خرده های مواد غذایی رو با یه دستمال از سطح گاز جمع کنید و سپس دستمال تمیزی رو به محلول آب و سرکه سفید آغشته کنید و اجاق گاز شیشه ای رو تمیز کنید. وقتی سطح گاز کاملا تمیز شد با یک دستمال اون رو خشک کنید.

dirty-clean-stove5

محلول آب داغ و مایع ظرفشویی

اگر به هر دلیلی جوش شیرین یا سرکه سفید در دسترس نداشتید، می تونید از ترکیب آب داغ و مایع ظرفشویی برای تمیز کردن سطح گاز شیشه ای استفاده کنید.

برای شروع آلودگی ها رو با یه دستمال از سطح گاز جمع کنید و سپس دستمال تمیزی رو به محلول آب داغ و مایع ظرفشویی آغشته کنید و روی گاز شیشه ای بکشید تا کاملا تمیز بشه. سپس با یک دستمال اون رو خشک کنید.

dirty-clean-stove8

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی