|

نحوه تمیز کردن گاز / از سیاه شدنش تا زرد شدنش با یه بشکن حله فقط باید بلد باشی

تمیز کردن گاز استیل اینجوریه که همیشه سخت به نظر میاد مگه اینکه ترفند خاصی داشته باشید که در این مطلب میخوایم اون ترفندای خاص رو یاد بگیریم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- فقط یه فسقل وقت مونده تا عید قشنگمون. خونه ها تمیز شدن و دارن برق میزنن و خونه تکونی ها تموم شده. اما یکسری از فضاها به مانند گاز و سینک و هود، روزهای آخر تمیز میشن و الان دقیقا وقتشه! تمیز کردن گاز و هود به شدت سخته و معمولا خانومای خونه هم در این مسیر خیلی اذیت میشن. اما میدونید این اذیت شدنه بابت چیه؟ واسه اینه که شما خانوم زیبای خونه خبر ندارید با چه ترفند و راهکارهایی میشه این آیتم ها رو تمیز کرد.

در این مطلب قراره با انواع روش های تمیز کردن گاز آشنا بشیم. روش هایی که قطعا به کارتون میان و میتونن و کار شما رو در این راستا راحت کنند. تمیز کردن گاز استیل با دیگر گازها فرق خیلی زیادی نداره و میشه گفت در آخر همه اونها طاقت فرسا و سخت هستند. گاهی تمیز کردن گاز با مواد شوینده امکان پذیره و خیلی هم راحت به نظر میرسن، اما این در صورتیه که شما بدونید بهترین ترکیب ها چه مواردی هستند تا بدونید بهترین نتیجه رو بگیرید. اگر مشتاق رسیدن به یه گاز استیل تمیز و برف هستند، پس با ادامه مطلب ما حتما همراه باشید.

تمیز کردن گاز استیل

متداول ترین روش ها برای تمیز کردن گاز استیل

یکی از راحت ترین و کار راه بنداز ترین روش های تمیز کردن گاز به جهت از بین بردن لکه ها و کثیفی ها اینه که شما بیاین از آمونیاک و آب استفاده کنید. با مخلوط این دو آیتم و همچنین اسپری کردنشون بر روی سطوح، خیلی راحت میتونید دستمال بکشید و اون قسمت مورد نظر رو تمیز کنید. 

یکی دیگه از روش ها برای رسیدن به یه گاز پاکیزه اینه که از ترکیب جوش شیرین و نمک و آب کمک بگیرید. نحوه ساختش هم اینجوریه که یک قاشق غذاخوری جوش شیرین رو با نمک و آب مخلوط کنید تا یه خمیر طور در بیاد. بعد اونرو بر روی قسمت های کثیف گاز قرار بدید و در نهایت نیز با یه دستمال سطح مورد نظر رو تمیز نمایید.

اگر لکه ها سطحی باشند هم که اصلا نیازی به این کار ها نیست و شما میتونید خیلی راحت و آسوده با کمی مایع ظرفشویی و آب و اسکاج گاز رو به خوبی تمیز و پاکیزه کنید.

تمیز کردن گاز استیل

برق انداختن گاز استیل؛ پاکیزگی چدن و صفحه گاز 

به جهت تمیز کردن گاز و همچنین برق انداختنش هم میتونید از روش های کارسازی استفاده کنید که خیلی هم راحتن. اول گاز رو خاموش کنید و اجازه بدید تا کامل سرد بشه. سپس چدن ها رو درآورده و داخل تشتی که دارای آب و جوش شیرین  هستش قرار دهید. سپس شروع کنید به تمیز کردن سرشعله ها و چدن ها که با یه اسکاچ حل شدنیه.

برای تمیز کردن صفحه گاز نیز میتوان از ترکیب جوش شیرین و سرکه استفاده کرد. یکم از هر کدوم این آیتم ها رو با هم مخلوط کنید و با اسپری بزنید روی صفحه اجاق گاز تا حسابی براق بشه. سرکه میتونه یه براق کننده خیلی حرفه ای باشه و چربی ها رو بهم به شکل معجزه آسایی از بین ببره.

تمیز کردن گاز استیل

سیاه شدن صفحه گاز استیل

در اینجا شما باید چند نکته رو حواستون باشه. این سیاه شدگی ممکنه که از استفاده غلط مواد شوینده قوی اینجا شده باشه و در اینجا یکسری از مواد مثل سرکه و جوش شیرین میتونه از بین برنده لکه ها باشه. همچنین یادتون نره که باید از دستمال های نرم کمک بگیرید و استفاده نکردن از اسکاج و سیم به شدت توصیه میشه. چرا که با این روش احتمال اینکه گاز کثیف تر بشه هست. 

اگر لکه ها خیلی سرسخت بودن میتونید از ترکیب نمک و جوش شیرین استفاده کنید. در اینجا ابتدا گاز رو مرطوب کنید و سپس یکم از این ترکیب کمک بگیرید و بعد از یک ربع اون قسمت رو آبکشی کنید و تمیز کنید.

تمیز کردن گاز استیل

گاز زرد شده رو اینجوری تمیز کن

اول از همه مراقب باشید که ظرف سنگین بر روی شعله ها نزارید چرا که این حرکت باعث زردی سطح گاز خواهد شد. واسه تمیز کردنش اول از پولیش و سمباده کمک بگیرید و سپس به تیمز کردنش بپردازید. یادتون نره واسه گاز شیشیه ای نباید پولیش و سمباده بکشید. راه حل دیگه استفاده از ترکیب سرکه سفید، آبلیمو، جوش شیرین می باشد که با هم مخلوط می کنید و گاز رو به خوبی باشه تیمز می نمایید.

تمیز کردن گاز استیل

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی