|

اشتباهات رایج در نظافت آشپزخانه / فکر میکنی این کارا ته دست و پنجه طلاییه ولی غلطن

تمیز کردن آشپزخانه اینجوریه که شما یه عالمه کار انجام میدین اما غافل از اینکه یکسری از اونها به جای فایده، ضرر دارند!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در واقع اونچه که مشخصه اینه که چه خونه من چه خونه شما، هرچقدر هم که کرور کرور لوازم و وسیله های خوشگل و شیک داشته باشه، اما تمیز نباشه، به درد نمیخوره که هیچ! تازه ما با دستای خودمون عمر لوازم رو هم کم میکنیم چرا که به خوبی مراقبشون نیستیم. اما تو هر خونه ای آشپزخانه یکی از مهم ترین فضاهاست. چرا که هم کلی به ما خدمات میرسونه و هم اینکه اگه کثیف بشه حسابی فریاد میزنه و میگه من کثیفم! در واقع آشپزخانه یکی از پرکاربردترین قسمت های هر خونه یا محسوب میشه که بشمار سه میتونه بهم ریخته بشه. به همین دلیل بسیاری از افراد تمیز کردن این قسمت از خونه رو مهم میدونن و بهش اهمیت میدن، اما گاهی اشتباهی رخ میده که خود فرد هم ازش خبر نداره! می پرسین چه اشتباهاتی؟ به گفته برخی از کارشناسان بسیاری از ما گاهی یه کارایی انجام میدیم که بیشتر از فایده، برای آشپزخانه ضرر داره. مثلا در ادامه به برخی از اونها اشاره می کنیم تا ملموس تر این موارد رو درک کنید.

83466

اشتباه اول؛ بیش از اندازه سفید کننده استفاده میکنی

خب همه ما میدونیم که بی شک استفاده از سفیدکننده ها برای هرچیزی از تمیز کردن لکه ها گرفته تا سطوح و لباس و حتی از بین بردن کپک پارچه ها خیلی به کار میان. اما اینکه بخوایم دکم به دقیقه سطوح و کابینت ها رو با این مواد تمیز کنیم بی شک با تغییر رنگ اونها و همچنین آسیبشون مواجه میشیم. پس به جای این مواد قوی از مواد ملایم تر و سازگاری مثل جوش شیرین استفاده نمایید.

Wooden-cabinet-cleaning-service-at-your-place

اشتباه دوم؛ آب سخت میتونه خیلی ریز همه چی رو خراب کنه

در واقع آب سخت قاتل بی‌ صدا واسه لوازم خونه و سطوح مختلف هستش که خیلی ریز کارشو میکنه و میره. اگر شیرآلات آشپزخانه شما دارای رسوبات آهکی باشه، قبل از اینکه دنبال دلیل این اتفاق باشید نوع آبی که مصرف می کنید رو یه نگاه بندازید. آب سخت میتونه رسوبات آهکی روی قطعات و لوازم آشپزخانه جا بزاره که این خیلی بده و نتیجش هم میشه آسیب رسوندن و خوردگی این لوازم. شما میتونید به جهت از بین بردن این رسوبات سرکه رو وارد کار کنید. سرکه میتونه رسوبات رو داخل خودش حل کنه و باعث براق شدن سطوح نیز خواهد شد. 

راستی میتونید از سرکه به عنوان رسوب زدای کتری هم استفاده نمایید.

tasvirezendegi-ir-312

اشتباه سوم؛ وقتی تهویه هوا ضعیف باشه

دود، چربی و همچنین رطوبت پخت و پزی که در آشپزخانه انجام میشه میتونه یه لایه چسبناک بر روی کابینت ها و دیوار ها ایجاد کنه. همچنین پتانسیل رشد کپک ها رو هم بیشتر خواهد کرد. به جهت جلوگیری از این اتفاق توصیه می کنیم که در هنگام آشپزی، حتما هود رو روشنم کنید و فیلترش رو هم به شکل مرتب تمیز نمایید. ناگفته نمونه که حتما چک کندی هود آشپزخانه شما به شکل مطلوبی کار کنه.

datees-hood-repair1

اشتباه چهارم؛ از ماشین ظرفشویی اینجوری استفاده کن

چیدن بیش از اندازه و یا نادرست قرار دادن ظروف داخل ماشین لباسشویی میتونه علاوه بر اینکه ظرف ها رو دچار شکستگی کنه، تازه به خوب نشستن اونها نیز منجر خواهد شد. شما میتونید برای جلوگیری از چنین اتفاقی، هر ظرف رو درست و دقیق سر جای خودش قرار بدید. با این کار آب و مواد شوینده به میزان کافی به ظروف میرسه و همه اقلام هم به شکل یکدست و مطلوب شسته میشن. راستی نکته دیگه اینه که تمیز کردن دوره ای ماشین ظرفشویی هم خیلی مهمه و این کار به حفظ کارایی و افزایش طول عمر دستگاه حسابی کمک میکنه.

ly_چیدن_ظروف_در_ظرفشویی_۳

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ویدا حسنی ارسالی در

    ظرف رو تو ماشین لباسشویی نمیگذارن

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی