|

تزیین بهاری آشپزخانه / فقط به خوشگلاسیون خودت نرس به خونت حال و هوای دلبرونه بده

اگر دلتون میخواد تا آشپزخانه ای به رنگ و بوی بهار داشته باشید، تنها کافیه تا چند مورد رو رعایت کنید و نغییر دهید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سال نو شد و خیلی از دکور ها و استایل ها و هر آنچه که نیاز به زیباسازی داشت هم جدید شد. آخه میدونید که این جور چیز ها یه پاشون روی مد و ترند ها میچرخه و پای دیگشون هم باید بر اساس زیبایی ها بره جلو. مثلا دکوراسیون خونه! بله دکور و دیزاین خونه از دست مواردی هستش که هم نیاز به بروزرسانی داره و مد و دمده شدنش مهمه، و هم اینکه خوشگلاسیون ظاهریش بسیار پر اهمیته. خونه از قسمت های مختلفی ساخته شده که یکی از مهم ترین بخش هاش آشپزخانه هستش. آشپزخانه در واقع قلب هر خونه ای محسوب میشه و خدمات رسانی بسیار زیادی برای افراد اون خونه داره.

با اومدن بهار همونطور که خیلی موارد نو شد و طبیعت دوباره زنده گشت، دکوراسیون و چیدمان خونه نیز رنگ و بوی تازه ای گرفت. مثلا اینکه تو این فصل میشه خیلی از لوازم رو به رنگ های بهاری و روشن در آورد. از پارچه های نازک تر و تزئینات بهاری گرفته تا استفاده از نور طبیعی و متریال های جذاب که خب همه و همه میتونن ظاهر خونه رو بهاری کنن و ذهن  دل اعضای خونواده رو هم شاد. اما میپرسین چطور؟ در این مطلب میخوایم بریم سراغ آشپزخانه. فضایی که تو همه خونه ها اهمیت خاص خودش رو داره، از طرفی هم دیزاین منحصر به فرد خودش رو نیازمنده. پس بریم ببینیم چطور میشه این فضا رو بهاری کرد.

ایده چیدمان بهاره آشپزخانه

از رنگ های بهاری واسه آشپزخونت استفاده کن

اونچه که واضحه اینه که تغییر رنگ در این قسمت از خونه میتونه خیلی موثر باشه. رنگ هایی که الهام گرفته از بهار هستند مثل زرد ملایم و یا سبز میتونن حس تازگی و شادابی رو به فضا القا کنند. در واقع بهار یه موقعیت عالی واسه تغییرات و دگرگونی چیدمان خونه هستش که استفاده از رنگ های بهاری که تمام شاد و شارپ هستن، حال و هوای با طراوتی رو به فضا خواهد بخشید. میتونید دیوار های آشپزخانه رو رنگ آمیزی کنید و یا اینکه با تغییر رنگ کابینت ها رنگ و رویی نو به فضا ببخشید. استفاده از قطعات کوچیک تزئینی هم خیلی عالین و محیط رو دلبرانه می کنند.

ایده چیدمان بهاره آشپزخانه

از لوازم رنگارنگ غافل نشو که خیلی واسه تزئین آشپزخونه جوابه

خب خیلی از خانوما هستن که از تغییر رنگ دائمی هم خوششون نمیاد. در این شرایط باید چه کرد؟ اصلا نگران نباشید چرا که شما میتونید خیلی راحت با استفاده از اکسسوری های بهاری اون چه که دلتون میخواد رو در آشپزخانه ایجاد نمایید. از اکسسوری های رنگی مناسب فصل مثل حوله های آشپزخانه بگیر تا زیر بشقابی به رنگ های زرد، سبز، صورتی، نارنجی، بنفش و قرمز که میشه ازشون برای تزئین فضای آشپزخانه کمک گرفت. یا شاید هم یه لامپ رنگارنگ کوچیک به فضای پیشخوان آشپزخانه اضافه کنید و یا اینکه یه ظرف زیبا و دلبرانه بردارید و داخلش رو پر از میوه های رنگارنگ کنید و گلدانی پر از گل های بهاری بر روی میزناهار خوری یا اپن قرار دهید. بله همه این ها ایده هایی هستند که تنها کمی سلیقه و خلاقیت نیاز دارند.

ایده چیدمان بهاره آشپزخانه

طرح های بهاری واسه بهاری شدن آشپزخونه

اما جدا از موارد گفته شده، شما میتونید پا فراتر بگذارید و از نقاشی ها و طرح های بهاری برای دیزاین آشپزخانه استفاده نمایید. مثلا میتونید بر روی دیوارها قفسه نصب کنید و شاید هم با دکوری های شیک بهاری تزئینات هنری بسازید. داخل قفسه ها رو از این وسایل چیدمان کنید و یه محیط زیبا و کارآمد بسازید. بعدا هم اگه خسته شدین خیلی راحت میتونین وسایل دیگه ای بر روی این قفسه ها و سلف ها قرار دهید و یه دکوراسیون تازه بسازید. 

ایده چیدمان بهاره آشپزخانه

گل، لطفا گل های بهاری رو به آشپرخونت دعوت کن

گل همیشه و در هر حالت عالیه. اما خب اغلب در فصل های مثل پاییز و زمستون از گلهای آپارتمانی فقط استفاده میشه و فصل بهار فصلیه که زیبایی های با طراوت از راه میرسن. چرا چون گل های رنگی و شاد تو این فصل سر باز میکنن. یادتون نره که به هیچ عنوان از این زیبای ارگانیک غافل نشید و هر چند روز یکبار برای تنوع دادن به فضا هم که شده، گل بخرید و داخل گلدان قرار بدید. وجود این گل ها بر روی کانتر آشپزخانه بی شک تهویه و انرژی مثبت هم حساب میشه، فقط باید شما بانوی زیبا رو از یک گلدان بلند قد شیشه ای استفاده کنید و یا اینکه گلدان های سرامیکی دهانه کوچیک رو برای این کار انتخاب کنید. گل چیدمان کنید و لذتش رو ببرید.

ایده چیدمان بهاره آشپزخانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی