|

دکوراسیون اتاق خواب کوچک / فضا انقد کوچیکه که وسایل رو کول هم سوارن اصولی بچینی بزرگه

در این مقاله یه سری نکات رو برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک بهتون گفتیم که با رعایت کردنشون فضاتون بزرگ تر دیده میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دکوراسیون خونه و چیدمان اون همیشه یکی از دغدغه های خانوم ها بود چرا که میدونید دکور خونه هر طور که باشه اول و آخر اون رو به پای خانوم خونه مینویسن پس این موضوع یه مقدار استرس زا هست و خیلی ها میخوان که برای کم نیاووردن پیش خانوم های دیگه ی فامیل بهترین دکوراسیون رو به اسم خودشون ثبت کنن که خب این موضوع هم به همین راحتی ها نیست و شما باید برای این که به این هدف برسید یه سری چیز های پایه از اصول و قواعد دکوراسیون بدونید مثلا در صورتی که سبک دکور شما کلاسیک بود باید بدونید که استفاده از فرش مدرن در اون شدنی نیست در حالی که شاید برای یه دکور مدرن بشه یه سری از فرش های کلاسیک رو استفاده کرد.

پس توجه به این نکته های ریز برای داشتن یه دکور خوب خیلی مهمه ولی در این بین یه موضوعی که وجود داره این هست که خیلی ها دکوراسیون رو مثل لباس میبینن یعنی شما با وسایلی که در دکور استفاده میشه یه لباس تن خونتون میکنید که این لباس در صورتی که مناسب خونه باشه میتونه تمام عیب و ایرادات اون رو بپوشونه مثلا وقتی که یه طرف دیوار خونه زرد شده و یا لکه داره با نصب یه تابلو در اون قسمت ایراد اون رو میپوشونید و یا حتی در برخی از مواقع شما میتونید متراژ خونه رو هم حتی با یه دکوراسیون بجا و مناسب بزرگ تر از اون چیزی که هست نشون بدید به همین دلیل در این مقاله میخواهیم راجبه دکوراسیون اتاق کوچک و این که چطور با استفاده  از همه ی فضا اون رو بزرگتر نشون بدید باهاتون صحبت کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

برای بزرگ نشون دادن اتاق خواب رنگ های روشن رو بغل کنید

رنگ های روشن همیشه این خاصیت رو داشتن که فضا رو بزرگتر و دلباز تر نشون بدن برعکس رنگ های تیره که خب در این بین رنگ سفید یکی از کاربردی ترین رنگ ها برای اتاق خواب های کوچک بوده و هست و خواهد بود چرا که این رنگ اتاق خوابه اندازه ی قوطی کبریت شما رو بسیار وسیع تر نشون میده بنابراین میتونید بدون ریسک و خیلی راحت به سراغ اون برید تا به هدفتون که بزرگ دیده شدن اتاق خواب هست برسید.

البته که شاید با خودتون بگید که استفاده از سفید میتونه اتاق رو بی روح و کسالت آور به نظر بیاره که خب باید بهتون یادآوری کنیم که سایر وسایل برای چی هستن! مثلا برای رنگ فرش میتونید به سراغ یه رنگ شاد و جذاب برید و باهاش نقطه ی کانونی ایجاد کنید طوری که همه ی توجه ها رو به خودش جلب کنه.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

تخت خواب رو گوشه ی اتاق قرار بدید

اکثر تخت خواب ها یه جوری طراحی شدن که که بهتره اونا رو وسط دیوار قرار بدید طوری که هر دو سمتشون باز باشه اما برای اون اتاق خواب هایی که کوچک هستن این مدل از چیدمان اصلا مناسب نیست چرا که بسیار جاگیره و فضا رو خفه نشون میده. در اصل برای این که از فضا اتاق خواب بتونید استفاده ی حداکثری داشته باشید بهتره که تخت رو در کنج اتاقتون قرار بدید چرا که در این حالت اتاق جمع و جور تر به نظر میاد و احساس راحتی بیشتری رو به شما منتقل میکنه.

البته برای این که اتاق خوابتون مثل خوابگاه ه نظر نیاد میتونید بالای تخت چندتا تابلو و یا تخته ی قفسه ای کوچک بزنید و وسایل دکوری داخل اون ها بذارید.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

برای عمق بیشتر از آینه ها کمک بگیرید

از اون جایی که آینه ها میتونن نور رو بازتاب بدن در نهایت باعث بزرگ تر دیده شدن فضا میشن بنابراین ر صورتی که مایل هستید اتاق خواب رو دلبازتر به نظر بیارید توصیه ی ما به شما کمک گرفتن از آینه ر این فضا هست خصوصا در صورتی که آینه رو روبه روی پنجره بذارید شاهد این خواهید بود که نور طبیعی که به داخل میتابه دو برابر خواهد شد و همین موضوع به خودی خود باعث بزرگ تر دیده شدن محیط میشه.

اما این که چه آینه ای هم برای این منظور استفاده میکنید بسیار مهمه چرا که یه آینه ی کوچک هرگز نمیتونه مثل یه آینه ی قدی  بزرگ کارایی داشته باشه که خب جایی هم نمیگیره و شما میتونید اون رو روی دیوار هم نصب کنید.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی