|

سیگنالی کارآمد!

فدرال رزرو به نجات بیت کوین می‌آید؟

bitcoin

داده‌های اقتصادی اخیر ایالات متحده می‌تواند برنامه‌های فدرال رزرو برای 2022 را خراب کند

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز-داده‌های اقتصادی اخیر ایالات متحده می‌تواند برنامه‌های فدرال رزرو برای 2022 را خراب کند. این هفته سرمایه‌گذاران از دلار آمریکا به دلیل داده‌هایی که وضعیت آن را ضعیف‌تر از حد مورد انتظار نشان ‌می‌داد، دور شدند و همین موضوع به نشانه‌هایی از بهبود و پایداری قیمت بیت کوین انجامید.

به گزارش شایانیوز به نقل از رمزارزنیوزهفته گذشته قیمت بیت کوین تا محدوده 33 هزار دلار سقوط کرد و پس از آن با خریدهای منطقی که در این کف قیمتی رخ داد، توانست در تاریخ یکم فوریه تا محدوده 39.300 دلار رشد داشته باشد. اگر چه مجدد قیمت را تا محدوده 37 هزار دلار اصلاح کرد اما باز هم از کف قیمتی مذکور چیزی حدود 13 درصد رشد داشته است.

در همین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY)، که قدرت آن را در برابر تعدادی از ارزهای خارجی اندازه‌گیری می‌کند، جمعه گذشته تا 97.441 افزایش یافت و به بهترین سطح خود از جولای 2020 رسید. با این حال، این شاخص با نزدیک به 1.50 درصد اصلاح در سوم فوریه به محدوده 96.00 رسید.

برخی از تحلیل‌گران بازار، کاهش مجدد این شاخص را نشانه کاهش ترس از افزایش نرخ بهره می‌دانند.

به عنوان مثال لین آلدن، موسس استراتژی سرمایه‌گذاری لین آلدن این چنین توییت کرد:

هفته گذشته فدرال رزرو از نظر ایجاد سناریوهای سخت‌تر و تهاجمی‌تر به اوج خود رسید.

کاهش فعالیت کارخانه‌های ایالات متحده و اشتغال

آلدن همچنین به میزان رشد تولیدات ایالات متحده اشاره کرد و گفت:

بر اساس داده های منتشر شده در روز سه شنبه، ژانویه 2022 سومین ماه متوالی است که میزان تولیدات با کاهش همراه بوده است. نکته مهم دیگر این که شاخص فعالیت کارخانه‌ها و مدیریت تامین به عدد 57.60 رسیده است که در مقایسه با عدد 58.80 در ماه قبل بدترین سطح از نوامبر 2020 به شمار می‌رود.

علاوه بر این، بر اساس داده‌های موسسه تحقیقاتی ADP که روز چهارشنبه منتشر شد، شکاف‌هایی برای بهبود وضعیت اقتصادی ایالات متحده وجود دارد و همچنین این داده‌ها نشان داد که اشتغال در سراسر شرکت‌های منطقه‌ای تا دسامبر 2021، تعداد 301000 نفر کاهش یافته است که این بالاترین میزان از روزهای اولیه همه‌گیری کووید-19 است.

یک هفته پس از کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو داده هایی منتشر شد که ضعیف‌تر از میزان مورد انتظار بود. در آن کنفرانس او گمانه‌زنی هایی در مورد افزایش سه بار نرخ بهره در سال 2022 برای مهار تورم فزاینده ایالات متحده را مطرح کرد.

با این وجود، اظهارات جنگ طلبانه او همزمان با افزایش رشد قیمت در بازار بیت کوین بود. علاوه بر این ارزش دلار کاهش یافت و آلدن و دیگر تحلیل‌گران را بر آن داشت که بر این باور باشند که بازار نسبت به چشم انداز انقباض پاول واکنش بیش از حدی نشان داده است.

مقامات فدرال رزرو محتاطانه عمل می‌کنند!

یکی از کاتالیزورهای اصلی پشت برنامه‌های افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، بهبود مستمر در بازارکار ایالات متحده بود. اما با وضعیت فعلی، ممکن است بانک مرکزی از برنامه‌های سخت‌گیرانه خود عقب‌نشینی کند.

برخی از مقامات فدرال رزرو اعلام کردند که بانک مرکزی ممکن است آن طور که پیش‌بینی می‌شد، افزایش نرخ بهره را ادامه ندهد.

استر جورج، رئیس فدرال رزرو کانزاس سیتی، گفت که “تعدیل های غیرمنتظره” به نفع هیچ کس نخواهد بود. همچنین، مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو نیز نسبت به انقباضات خیلی سریع هشدار داد.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی