|

گران ترین ستاره های لیگ برتر ایران!

ارزش بازیکنان لیگ از نگاه وب‌سایت معتبر ترنسفرمارکت همیشه معیار جالبی در دنیای فوتبال بوده است.

لینک کوتاه کپی شد

تا جایی که بازیکنان و باشگاهای بین‌المللی و بزرگ جهان نیز با استناد به آمار این مرجع معتبر فوتبالی مورد سنجش و مقایسه قرار میگیرند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از منیبان؛ هر چند در این بین نباید استثنایی مثل کریستیانو رونالدو را از یاد ببریم. سی‌آر سون در کنش اعتراضی به قیمت پایینش در ترنسفرمارکت صفحه چند ده میلیونی اینستاگرام آنها را بلاک کرده تا شاید با این حرکت اعتراضی برای خودش بازارگرمی کرده باشد.اما این سایت در پایان فصل ۰۲-۱۴۰۱ جدول «ترین‌های لیگ برتر» را به روزرسانی کرد تا جدیدترین آپدیت از قیمت  بازیکنان حرفه‌ای جهان در دسترس قرار بگیرند. منیبان با بررسی این جدول ۱۰ بازیکن ارزشمند لیگ ۲۲ را معرفی کرده است

شهریار مغانلو ۱ میلیون یورو

آقای گل لیگ ۲۲ با ۱۳ گل زده، دهمین بازیکن با ارزش در لیگ برتر ایران است. شهریار که سابقه حضور ناموفق  در لیگانوش پرتغال و تیم سانتکلارای این کشور را در کارنامه‌اش دارد، با شماره ۱۰ تیم ملی، ورژن قلعه‌نویی، به دنبال افزایش این ارزش در فصل آینده است.

علیرضا بیرانوند ۱.۲ میلیون یورو

گلر قرمزها که هم‌سنگ با پورحمیدی با ۳ مهار پنالتی، رکورددار مهار پنالتی در فصل اخیر بود، موفق شد با ۱۸ کلین شیت دست‌کش طلایی لیگ را هم به نام خودش ثبت کند. بیرانوند که تا ۲ میلیون یورو هم روی همین سایت ارزش گذاری شده، حالا با ۱.۲ میلیون، گران‌ترین گلر لیگ برتر است.

روبرتو تورس ۱.۲ میلیون یورو

ستاره و اسطوره سابق اوساسونا نفر بعدی در لیست است. تورس که طبق اخبار منتشر شده به دلیل مشکلات خانوادگی فصل آینده را در اروپا خواهد بود، در همان نیم فصل حضورش در فولاد، درخشان و تاثیرگذار بود. گل با ارزش و ۳ امتیازی‌ این بازیکن به پرسپولیس هم از اقدامات اثرگذار او در عملکرد این فصلش بود.

رضا اسدی ۱.۲ میلیون یورو

بعد از ۲ فصل ناموفق در بوندسلیگای اتریش و بعد از آن در لباس قرمز پرسپولیس، بازگشتش به تبریز و شاگرد خمس و بردیف شدن، نه تنها اسدی را به روزهای خوبش برگرداند، بلکه او را تبدیل به بازیکنی ملی‌پوش کرد.رضا اسدی با ثبت ۱۱ گل بهترین فصل فوتبالی خودش را سپری کرد.

کوین یامگا ۱.۲ میلیون یورو

آچار فرانسه فرهاد و ریکاردو، دکترای پنالتی زنی ۶مین بازیکن ارزشمند لیگ است. مصدومیت یامگا در نیمه اول دربی برگشت، شاید مهم‌ترین و تاثیر گذارترین اتفاق برای آبی‌ها در از دست دادن ۵ امتیاز از ۶ امتیاز ممکن در خلا حضور کوین بود. بازیکنی چند پسته که سمت راست زمین برایش در فاز دفاع و حمله تفاوت چندانی ندارد و در هر جایگاهی بهترین خودش را به نمایش می‌گذارد.

امید نورافکن ۱.۲ میلیون یورو

امید هم مثل کوین در چند پسته بودن عملکردی بی‌نظیر دارد. مدافع چپ و مرکزی متمایل به چپ مورایس در ابتدای فصل که رفته رفته تبدیل به وینگر چپ تیمش شد، بدون شک از بهترین بازیکنان لیگ در ۳ فصل اخیر بوده است.بازیکنی که غیبتش در لیست نهایی کیروش به شکلی باورنکردنی‌ اتفاق افتاد.  قرارداد او تا ۳ فصل دیگر با زرد پوشان اصفهانی باقیست.

محمد محبی۱.۲ میلیون یورو

امباپه بوشهری آبی‌ها، با ۸ گل و ۴ پاس گل از تاثیر گذارترین مهره‌های ساپینتو در فصل اخیر بود.مرد قرضی استقلال از سانتا کلارا، که با تشکیل زوج با کوین یامگا کانال راست خودی و چپ حریف را تبدیل به اتوبان کرده بود. عملکرد محبی در این فصل به شکلی بود که حالا هواداران استقلال بیش از هر چیزی به ادامه حضور او در جمع آبی‌ها اصرار دارند.

مهدی ترابی ۱.۳ میلیون یورو

بازیکن ۲۸ ساله پرسپولیس سومین بازیکن گران قیمت لیگ از دید ترنسفر مارکت است. شماره ۹ پرسپولیس در یک سوم پایانی فصل، به شکلی انفجاری اوج گرفت و موفق به ثبت اولین هت تریکش در لباس قرمز شد.

وینگر ۷ گله قرمزها با اثرگذاری مستقیم روی ۱۴ گل این فصل تیمش، نقش مهمی در روند صعودی تیم قهرمان به خصوص در نیم فصل دوم داشت.

مهدی قایدی ۱.۴ میلیون یورو

تک ستاره بی‌چون و چرای استقلال لیگ ۲۲، قطعا کسی جز مهدی قایدی نبود. مرد بوشهری استقلال که لیگ را با ۱۲ گل و ۵ پاس گل به پایان رساند، اگر فقط یک چهارم پنالتی‌های استقلال را میزد، آقای گل لیگ بود. قایدی هم مثل نورافکن از غایبین به شدت عجیب لیست مسافران قطر ۲۰۲۲ بود.

ریکاردو آلوز ۱.۵ میلیون یورو

ماشین پاس گل تراکتوری‌ها با بیش از  ۸۵ میلیارد تومان ارزش، در صدر این لیست قرار میگیرد. هافبک مهاجم پرتغالی تبریزی‌ها که بین دو نیم فصل، ماندگاریش در ایران را تا ۳ سال دیگر هم تمدید کرد. ریکاردو با هر تاچ و ارسالش خطرات جدی را روی دروازه حریفان تیمش می‌ساخت و به معنای واقعی مهندس لیگ ۲۲ ایران بود.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی