|

بهترین محله های کرج برای زندگی و سرمایه گذاری + قیمت آپارتمان

از جمله مزیت های مهم زندگی در کرج قیمت مناسب خرید و اجاره خانه به نسبت شهر تهران و آب و هوای سالم تر است.

لینک کوتاه کپی شد

شهر زیبای کرج که امروزه در مرکز استان البرز قرار گرفته جزء چهارمین شهر پرجمعیت و اولین شهر مهاجرپذیر ایران می باشد که به دلیل امکانات و خدمات شهری متنوع ،طرفداران بسیاری به جهت سکونت و سرمایه گذاری پیدا کرده است. اگر شما قصد سکونت در شهر کرج را دارید، می‌توانید با خواندن این مطلب اطلاعات مفیدی از بهترین محله‌ های کرج کسب نمائید.

در حال حاضر برخی از افراد میان خرید آپارتمان در کرج و تهران بین دو راهی می مانند. چرا که برخی بر این باورند تهران بسیار شلوغ و آلوده است و برخی دیگر از سختی رفت‌وآمد بین کرج و تهران صحبت کنند. اما قبل از انتخاب بین این دو، لازم است کمی بیشتر به معرفی مزایا و بهترین محله های کرج جهت سکونت بپردازیم تا به موجب آن بتوانید انتخاب مناسب و منطقی تری داشته باشید.

مزایای زندگی در کرج

یکی از مزیت های مهم زندگی در کرج قیمت مناسب خرید و اجاره خانه به نسبت شهر تهران است. همچنین آب و هوای کرج بسیار سالم تر از تهران می باشد و همچنین فضای خلوت و آرام‌تری نیز دارد. از دیگر مزیت های سکونت و سرمایه گذاری در شهر زیبای کرج می توانیم به حجم ترافیک کم در مقایسه با  پایتخت اشاره کنیم.

امکانات رفاهی متعدد شهر زیبای کرج نظیر مراکز خرید لوکس و برند، مراکز آموزشی و فرهنگی گوناگون، مراکز تفریحی گسترده ،جاذبه های گردشگری معروف مانند جاده آتشگاه و جاده چالوس و ... از جمله مزایای سکونت در این شهر باصفا می باشند.

برخی از محله های این شهر محبوبیت و طرفداران بیشتری به جهت در اختیار داشتن امکانات و ویژگی های منحصر به فرد دارند. به عنوان مثال عظیمیه (شهرک رسالت) ، مهرشهر، گوهردشت، جهانشهر از محله های خوب و اعیان نشین شهر کرج به حساب می آیند که در زمره گران‌ترین محله‌های کرج نیز قرار گرفته اند. در ادامه مختصری به معرفی محله های ذکر شده خواهیم پرداخت.

 محله عظیمیه 

محله عظیمیه در شمال شرقی کرج و در منطقه یک شهرداری این شهر واقع شده است که به دلیل فضاهای سبز و بافت لوکس و مدرن خود به عنوان یکی از لاکچری ترین و بهترین محله های کرج شناخته می‌شود. یکی از جاذبه‌های دیدنی محله عظیمیه، بام کرج است که به آب و هوای عالی و چشم انداز بسیار زییا معروف است. مراکز خرید مهمی از جمله ؛ مرکز خرید ماندگار، مهراد مال ، ایران زمین ، هایپرمی، برج قائم، برج میلاد در این محله مستقر هستند. این محله به دلیل نزدیکی به دامنه کوه‌های البرز دارای خیابان ها و کوچه پس کوچه های شیب دار است.

قیمت آپارتمان در محله عظیمیه کرج

قیمت خرید آپارتمان در عظیمیه کرج بستگی به لوکیشن، نوع ساختمان، سال ساخت، متراژ ، طبقه و امکانات داخلی آن دارد و متغیر است. آگهی های ثبت شده از قیمت خانه در این محله بیانگر لوکس بودن آن است. به عنوان مثال در پلتفرم آقای املاک با مدیریت "مهندس ایمان خدابخش" یک آپارتمان مسکونی واقع در خیابان پامچال ، 112 متری، دو خواب، ساخت 1393 ، دارای آسانسور، پارکینگ، انباری، 5 طبقه 15 واحدی، واحد واقع در طبقه اول، متری ۵۹,۸۲۱,۰۰۰ تومان، معادل با شش میلیارد و 700 میلیارد تومان قیمت گذاری شده است.

محله مهرشهر

محله مهرشهر کرج، یکی از گسترده ترین و خاص ترین مناطق این شهر به شمار می رود. این منطقه دارای 5 فاز است که به ترتیب فازهای 1، 2 و 3 جزء گرانترین و بهترین مناطق برای سکونت و سرمایه گذاری به شمار می روند. این منطقه با فضایی پر از آرامش و امنیت شهری عجین شده است، به همین دلیل بسیاری از برخی افراد به منظور دوری از ازدحام و شلوغی به مهرشهر مهاجرت می‌کنند. یکی از جذابیت‌های اصلی مهرشهر، شهرسازی مدرن و وجود باغ‌های زیبا است که باعث شده این منطقه به عنوان یکی از بهترین محله های کرج با آب و هوای دلپذیر شناخته شود.

یک ویژگی مهم و قابل توجه در ساختار شهری مهرشهر، رعایت حریم ساختمانی خانه‌ها است که به واسطه‌ فواصل مناسبی که بین ساختمان‌ها حفظ شده، این منطقه یک جلوه‌ شهری زیبا دارد. همچنین مراکز خرید مهمی از جمله مرکز خرید رویال واقع در بلوار مسیح پاکدل، مجتمع تجاری پارس واقع در بلوار شهرداری، مرکز خرید مبنا و... از جمله مراکز مهم این منطقه هستند. از دیگر جاذبه‌های گردشگری مهرشهر، می توان به کاخ مروارید اشاره کرد که قدمتی طولانی و مکانی جذاب برای بازدید و آشنایی با تاریخ و فرهنگ منطقه در اختیار دارد.

قیمت آپارتمان در محله مهرشهر کرج

در مورد قیمت آپارتمان در مهرشهر، باید توجه داشت که ارزش هر مترمربع آپارتمان مسکونی با توجه به امکانات آن محاسبه می شود. عواملی همچون لوکیشن، متراژ، طبقه، سال ساخت ، متریال به کار رفته و ... همگی بر روی قیمت آپارتمان در این منطقه موثر هستند. طبق آخرین آمار و آگهی های ثبت شده وبسایت و سوپر اپلیکیشن آقای املاک در اسفند 1402 آپارتمان 100 متری در فاز یک مهرشهر ، دو خوابه، ساخت 1390، طبقه دوم، دارای پارکینگ، انباری، آسانسور، متری ۶۱ میلیون تومان ، برابر با شش میلیارد و 100 میلیون تومان در بازار مسکن معامله می شود.

محله گوهردشت

گوهردشت یکی از مناطق مهم منطقه 7 شهرداری کرج است که در زمره محله های بالاشهر کرج قرار دارد. این محله به عنوان یکی از بهترین محله های کرج برای زندگی معرفی شده است. موقعیت جغرافیایی گوهردشت به گونه ای است که در نزدیکی کوهستان واقع شده و با اتوبان کرج فاصله بیشتری دارد. منطقه گوهردشت به سه فاز تقسیم می‌شود، هر یک از این فازها دارای ۱۳ خیابان هستند که در میان آنها بهترین بخش گوهردشت در فاز ۱ (خیابان اصلی) واقع شده است. در سال‌های اخیر، بافت شهری (نمای معماری و نوع خانه‌های ساخته شده) در گوهردشت تغییر کرده و از ویلایی به آپارتمانی مبدل شده است.

قیمت آپارتمان در محله گوهردشت کرج

اگر قصد خرید آپارتمان در گوهردشت کرج را  دارید در ابتدا باید گفت که میانگین قیمت املاک این منطقه بالا می باشد. به عنوان مثال آگهی های درج شده وبسایت تخصصی آقای املاک در (اسفند 1402) بیانگر آن است که  برای یک واحد مسکونی ۱۳۵متری واقع در فاز یک ، دو خواب، ساخت 1402، طبقه 5 از 5 ، دارای پارکینگ، انباری، آسانسور باید متری ۶۶٬۶۶۶٬۰۰۰ تومان، برابر با 9 میلیارد تومان هزینه کرد. 

محله جهانشهر 

جهانشهر در منطقه 8 شهرداری کرج واقع شده که از جمله مناطق مهم و البته با ارزش این شهر به شمار می‌آید. اماکن و امکانات تفریحی مهمی در جهانشهر وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به پارک تنیس، باشگاه پینت بال، باغ خانواده، پارک بانوان و همچنین باشگاه میلاد اشاره کرد. این محله نیز از بهترین و البته گرانترین محله های کرج است که به دلیل وسعت و فضاهای سبز بسیار دارای درختان باغی منظم و امکانات رفاهی عالی می باشد و یک محیط خوش آب و هوا و آرامی را برای ساکنان خود فراهم می‌کند.

قیمت آپارتمان در محله جهانشهر کرج

بر اساس گزارش های ارائه شده در اسفند ماه 1402 از قیمت آپارتمان در منطقه جهانشهر کرج باید برای یک آپارتمان مسکونی واقع در جهانشهر غربی با متراژ ۱۳۵ متر ،۳ خواب ، ساخت 1390، طبقه 2 از 5، دارای آسانسور، پارکینگ، انباری متری ۶۵٬۹۲۵٬۰۰۰ تومان برابر با هشت میلیارد و 900 میلیون تومان هزینه کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی