|

چگونه ارز دیجیتال را به پول نقد تبدیل کنیم؟

فروش ارز دیجیتال و تبدیل آن به پول نقد، کار سختی نمی‌باشد؛ فقط کافی است از یک صرافی معتبر خدمات دریافت کنید.

لینک کوتاه کپی شد

چگونه ارز دیجیتال را به پول نقد تبدیل کنیم؟ ارز دیجیتال (Cryptocurrency) یک شکل خاص از پول دیجیتال می‌باشد که بر پایه علم رمزنگاری، ساخته شده است. با توجه به تحریماتی که علیه کشور ایران صورت گرفته است، یکی از سوالاتی که برای افراد وجود دارد، این است که آیا نقد کردن ارزهای دیجیتال در ایران امکان‌پذیر است یا خیر. در نقدشوندگی ارزهای دیجیتال در ایران، عوامل مختلفی شامل تحریم‌ها، قیمت و روند حرکات بازار، حجم خرید و فروش ارزهای دیجیتال و ... دخیل هستند. با این حال برخی ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، اتریوم و ... در بازار ایران نقدپذیر می‌باشند. برای آشنایی با جزئیات تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد، در ادامه همراه ما باشید.

 

آیا امکان تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد وجود دارد؟

امروزه یکی از محبوب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری، خرید و فروش ارزهای دیجیتال است. در سال 2021 قیمت بیت کوین به عنوان پرطرفدارترین ارز دیجیتال، به رکورد 68789 دلار رسید و همین موضوع سبب شد افراد بسیاری علاقه مند به سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای دیجیتال شوند. به طور کلی حجم بازار کریپتوکارنسی و دیگر دارایی‌های دیجیتال، دارای روند صعودی هستند و همین موضوع سبب می‌شود که هر روزه شاهد استقبال افراد بیشتری برای ورود به این حوزه باشیم.

با تمامی مزیت‌هایی که سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال دارد، یکی از چالش‌های سرمایه‌گذاری در این بازار برای ایرانیان، تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد از جمله تبدیل تتر به دلار می‌باشد. با توجه به تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران، تبدیل ارزهای دیجیتال به ریال، کمی سخت به نظر می‌رسد اما غیرممکن نیست. می‌توانید با دریافت خدمات از صرافی‌های معتبر، اقدام به تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد نمایید.

نقد شوندگی ارزهای دیجیتال چقدر است؟

در ادامه بررسی تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد، باید اشاره کنیم که با توجه به تحریم‌های اقتصادی و مالی که در کشور ایران حاکم است، تعدادی از بازار ارزهای دیجیتال، با ایران همکاری ندارند و به کاربران ایرانی نیز خدمات ارائه نمی‌دهند. همین موضوع از نقد شوندگی برخی ارزهای دیجیتال در کشور ایران کم کرده است.

با تمامی این موارد، میزان نقد شوندگی برخی از ارزهای دیجیتال، از جمله بیت کوین، تتر، اتریوم و ... در بازار ایران بالاست. به طوری که این ارزهای دیجیتال در صرافی‌های معتبر در ایران، قابل خرید و فروش می‌باشند. ضمن اینکه برخی از بازارهای ارزهای دیجیتال جهانی نیز با ایران همکاری دارند و اجازه خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به کاربران ایرانی می‌دهند.

با این حال در میزان نقدشوندگی ارزهای دیجیتال، عوامل متعددی از جمله تحریم‌های اقتصادی و مالی ایران، قیمت و روند حرکت بازار ارز دیجیتال، حجم خرید و فروش ارزهای دیجیتال در بازارهای داخلی و بین المللی و ... تاثیرگذار هستند. هرچه میزان خرید و فروش ارزهای دیجیتال در بازار ایران بیشتر باشد، نقد شوندگی این ارزها نیز به همان اندازه بیشتر می‌گردد.

چگونه ارز دیجیتال را به پول نقد تبدیل کنیم ؟

فروش ارز دیجیتال و تبدیل آن به پول نقد، کار سختی نمی‌باشد؛ به طوری که کافی است از یک صرافی معتبر خدمات دریافت کنید. اینگونه می‌توانید به راحتی ارزهای دیجیتال خود را به ریال تبدیل کنید.

کاربران ایرانی که قصد تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد را دارند، می‌توانند از صرافی‌های داخلی و یا خارجی خدمات دریافت کنند. البته برای فروش ارزهای دیجیتال در صرافی‌های خارجی، افراد باید یک حساب ارزی را داشته باشند تا بتوانند به واسطه آن ارز دیجیتال را تبدیل به یک ارز فیات نمایند. تمامی کاربران می‌توانند دارایی‌های خود را در صرافی‌های خارجی به تتر تبدیل کنند و سپس آن را در صرافی‌های داخلی به فروش برسانند. البته این فرآیند دارای کارمزد بالایی است و افراد برای این منظور باید کارمزد بیشتری را نیز پرداخت کنند.

در صورتی که دارای یک حساب ارزی باشید، انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال داخلی انتخاب بهتری برای شماست. در گذشته شاهد تحریم تریدرهای ایرانی و مسدود شدن دارایی‌های این دسته از افراد به دست صرافی‌های خارجی بوده‌ایم. به همین دلیل بهترین انتخاب، دریافت خدمات از یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال می‌باشد.

موضوع حائز اهمیتی که وجود دارد، این است که افراد باید در این زمینه سعی کنند از یک صرافی معتبر خدمات دریافت کنند. برای انتخاب یک صرافی، ابتدا باید شرایط خرید و فروش ارز دیجیتال و روش تبدیل ارز دیجیتال به تومان را در صرافی انتخابی، مورد بررسی قرار دهید و در صورتی که با شرایط شما مطابقت داشت، برای تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد، اقدام کنید.

نحوه تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد در صرافی

برای تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد، ابتدا افراد باید در یک صرافی معتبر ثبت نام نمایند. پس از احراز هویت، درخواست فروش خود را برای فروش ارز دیجیتال ثبت نمایند و سپس مقدار ارز مدنظر خود را به آدرس کیف پول صرافی منتقل کنند. به همین راحتی امکان تبدیل ارز دیجتال به پول نقد وجود دارد.

پس از اینکه احراز هویت افراد در یک صرافی تکمیل شد، ابتدا آدرس اختصاصی از طرف صرافی برای افراد ارسال می گردد. به طوری که هر فرد باید سعی کند این آدرس را در کیف پول خود وارد نماید و سپس مقدار ارزی که برای فروش در نظر گرفته است را وارد کند. مقداری که در این قسمت وارد می‌شود، باید با مقداری که به صرافی گزارش داده شده است، یکسان باشد. پس از این فرآیند، در بازه زمانی کوتاهی، ارز به ریال تبدیل می‌شود و به حساب اعلام شده به صرافی منتقل می‌گردد.

برخی از افراد برای تبدیل ارزهای دیجیتال به پول نقد، به جای دریافت خدمات از صرافی‌ها، به سراغ دریافت خدمات از شخص ثالث، می‌روند. در این صورت با انتقال پول نقد به حساب طرف مقابل، در ازای آن ریال دریافت می‌کنند. در این نوع انتقال خطرات امنیتی وجود دارد؛ به طوری که در صورتی که ارزهای دیجیتال به شخص دیگری انتقال داده شوند، تراکنش برگشت ناپذیر خواهد بود. در صورتی که پس از انتقال ارزهای دیجیتال به شخص مقابل، آن فرد مبلغ توافق شده را پرداخت نکند، راهی برای بازیابی ارزهای دیجیتال وجود نخواهد داشت. بنابراین بهتر است از این کار خودداری شود و برای تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد، از صرافی‌های معتبر، خدمات دریافت گردد.

 سخن آخر

در طی تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد، یکی از روش‌ها، دریافت خدمات از یک صرافی معتبر است. صرافی‌ها در حقیقت با دریافت ارزهای دیجیتال، معادل آن به ریال را به حسابی که به صرافی اعلام شده است، انتقال می‌دهند. برای انتخاب یک صرافی جهت تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد، بهتر است افراد به مواردی شامل اعتبار، امنیت، کارمزد و قیمت‌ها، برخورداری صرافی انتخابی از کیف پول اختصاصی و ... توجه داشته باشند.

صرافی ارز دیجیتال حامی پرداخت در این زمینه راهنمای شما خواهد بود. برای تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد و یا تبدیل دلار به تتر، می‌توانید از خدمات حامی پرداخت، بهره‌مند شوید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی