|

تاثیر اینفلوئنسر مارکتینگ در جذب مشتری جدید

در این مقاله با اینفلوئنسر مارکتینگ و چگونگی استفاده از آن برای جذب مشتری جدید آشنا خواهید شد.

لینک کوتاه کپی شد

در سال‌های اخیر، اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی تاثیرگذار اهمیت زیادی در تبلیغات پیدا کرده است. با ظهور رسانه‌های اجتماعی و نفوذ روزافزون شخصیت‌های فضای مجازی، کسب‌وکارها به پتانسیل عظیم مشارکت با اینفلوئنسرها برای دستیابی به مخاطبان هدف خود پی برده‌اند.

از بلاگرهای زیبایی گرفته تا مربیان تناسب‌اندام، اینفلوئنسرها طرفداران زیادی دارند که به توصیه‌های آن‌ها اعتماد می‌کنند و به دنبال الهام‌گرفتن از آن‌ها هستند. استفاده از بازاریابی تاثیرگذار می‌تواند در جذب مشتری فراوان جدید برای کسب‌وکارهای مختلف، بسیار سودمند باشد.

در این مقاله با اینفلوئنسر مارکتینگ و چگونگی استفاده از آن برای جذب مشتری جدید آشنا خواهید شد. با ما همراه شوید تا کسب‌وکار خود را بیشتر و بهتر ارتقا دهید.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟

بازاریابی تاثیرگذار نوعی بازاریابی است که در آن از افرادی که در شبکه‌های اجتماعی مختلف دنبال‌کنندگان آنلاین زیادی دارند، برای تبلیغ برند، محصولات یا خدمات کسب‌وکارها استفاده می‌شود.

این افراد که به‌عنوان اینفلوئنسر شناخته می‌شوند، رابطه قوی و خوبی با فالوورهای خود برقرار کرده‌اند و افراد به توصیه‌های آن‌ها اعتماد دارند. با مشارکت با یک اینفلوئنسر، می‌توانید از جامعه مخاطبان آن‌ها بهره ببرید و به تعداد زیادی از مشتریان بالقوه‌ای دسترسی پیدا کنید که به خدمات شما علاقه‌مند هستند.

اینفلوئنسر مارکتینگ مناسب چه کسب‌وکارهایی است؟

درحالی‌که تبلیغات با استفاده از اینفلوئنسرها یا میکرو اینفلوئنسرهای محبوب می‌تواند هر برندی را متمایز کند، همه صنایع به یک اندازه برای چنین کمپین‌هایی مناسب نیستند. کسب‌وکارهایی که می‌توانند محصولات و خدمات خود را از طریق تجربیات این افراد به‌خوبی معرفی کنند، اغلب از این تاکتیک بیشترین بهره را می‌برند.

صنایعی که از کمپین‌های تبلیغات توسط اینفلوئنسرها بیشترین بهره را می‌برند شامل این موارد هستند:

1. سفر و سبک زندگی

وقتی افراد عکسی از یک استراحتگاه زیبا، یک هتل پنج‌ستاره خاص یا یک مکان عجیب‌وغریب را می‌بینند، هوس رفتن به آنجا را پیدا می‌کنند. اینفلوئنسر با به اشتراک گذاشتن تجربه خود با آژانس مسافرتی یا ارائه‌دهنده سفرهای تفریحی لوکس، به برند اعتبار و مشروعیت می‌بخشد.

2. خوردنی و آشامیدنی

غذا یکی از نیازهای اصلی است و اغلب مردم‌ دوست دارند مزه‌ها و غذاهای جدید و خوش‌طعم را امتحان کنند. اگر یک اینفلوئنسر، رستوران، کافی‌شاپ یا محصول غذایی خاصی را امتحان کند و بتواند درباره مزایا و فواید آن به‌خوبی توضیح دهد، دنبال‌کنندگان او هم به استفاده‌کردن از آن محصول یا خدمت، علاقه‌مند خواهند شد.

3. مد، زیبایی و لوازم آرایشی

هر صنعتی که بر ظاهر تمرکز می‌کند از بازاریابی بصری سود خواهد برد. به همین دلیل است که برندهای مد و آرایش زیادی را در اینستاگرام می‌بینید. تنها کاری که یک کسب‌وکار باید انجام دهد این است که چند محصول را برای یک اینفلوئنسر ارسال کند. اینفلوئنسر آن‌ها را امتحان می‌کند، به آن‌ها امتیاز دهد و نتایج را در مقایسه قبل و بعد نشان دهد.

4. سلامتی و تندرستی

اینفلوئنسرها می‌توانند افراد مختلف را به پیوستن به باشگاه یا مشورت با متخصص تغذیه تشویق کنند. اینفلوئنسرها فقط باید کسب‌وکار را تایید کنند و سلامت و زیبایی خود را به آن ارتباط دهند.

5. سرگرمی و رسانه

اینفلوئنسرهایی که در برنامه‌های تاک‌شوی مختلف ظاهر می‌شوند و درباره فیلم‌های موردعلاقه‌شان صحبت می‌کنند، به‌راحتی می‌توانند باعث افزایش رتبه‌بندی این رسانه‌ها شوند.

6. فناوری

ازآنجایی‌که اینفلوئنسرها بخشی از دنیای دیجیتال هستند، دنبال‌کنندگان آن‌ها هم کاربران فناوری خواهند بود. محصولاتی مانند تلفن، تبلت، قاب محافظ، هدفون و موارد مشابه را می‌توان به‌راحتی از طریق این افراد تاثیرگذار به بازار عرضه کرد.

چگونه از اینفلوئنسر مارکتینگ برای جذب مشتری جدید استفاده کنیم؟

اینفلوئنسر مارکتینگ

همکاری با اینفلوئنسرها، چه ماکرو اینفلوئنسرها چه میکرو اینفلوئنسرها، برای ایجاد محتوای منحصربه‌فرد و جذاب تبلیغاتی بسیار ضروری است؛ اما باید به‌درستی انجام شود.

در ادامه با نکاتی مفید برای همکاری بهتر با اینفلوئنسرها آشنا می‌شوید.

1. انتخاب اینفلوئنسر مناسب

اینفلوئنسری را انتخاب کنید که برای برند شما مناسب بوده و در بازار هدف شما طرفدارانی داشته باشد. برای نمونه، اگر می‌خواهید سایت دانلود فیلم خود را تبلیغ کنید، باید از اینفلوئنسرهای سینمایی بهره ببرید.

2. تهیه سناریوی جذاب و خلاقانه

شما می‌توانید با اینفلوئنسر برای نوشتن یک سناریوی تبلیغاتی خلاقانه همکاری کنید. در سناریوی تبلیغی، شما باید اهداف، پیام‌های کلیدی و لحن کمپین را به‌خوبی مشخص کنید. همچنین مطمئن شوید که محتوای آن‌ها با ارزش‌های برند شما هماهنگ است.

برای مثال، اگر شما به حیوانات اهمیت می‌دهید، نمی‌توانید از اینفلوئنسری استفاده کنید که از چرم طبیعی استفاده می‌کند.

3. آزادی برای خلاقیت

به اینفلوئنسر در نوشتن سناریو کمی آزادی عمل بدهید تا محتوایی جذاب و خلاقانه را ایجاد کنند.

4. ارائه دستورالعمل‌های لازم

دستورالعمل‌های واضحی را برای تاثیرگذاری بیشتر به اینفلوئنسر ارائه کنید.

5. اندازه‌گیری و بررسی نتایج

نتایج کمپین‌های تبلیغات خود را اندازه‌گیری کنید تا تاثیر آن‌ها را بهتر بفهمید و برای کمپین‌های آتی تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرید.

با دنبال‌کردن این مراحل، می‌توانید با اینفلوئنسرها همکاری بهتری داشته باشید.

فرق بلاگر و اینفلوئنسر چیست؟

بلاگرها و اینفلوئنسرها هر دو تولید محتوا انجام می‌دهند. یک بلاگر اغلب محتوای نوشتاری را در وب‌سایت یا وبلاگ خود منتشر می‌کند و افکار و تجربیات خود را درباره موضوعات مختلف به اشتراک می‌گذارد.

از سوی دیگر، یک اینفلوئنسر از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد و اشتراک‌گذاری محتوا استفاده می‌کند و اغلب بر تصاویر بصری مانند عکس‌ها و ویدئوها تمرکز می‌کند. اینفلوئنسرها با برندهای مختلف همکاری می‌کنند تا محصولات یا خدمات را برای دنبال‌کنندگان خود تبلیغ کنند.

وبلاگ‌نویسان می‌نویسند، درحالی‌که اینفلوئنسرها از رسانه‌های اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن محتوای بصری و شراکت با برندها برای تبلیغات استفاده می‌کنند.

اگر بلاگر بتواند محتوای ارزشمند و جذاب ایجاد کند، به‌تدریج تعداد فالوورها و تعامل با کاربران صفحه او بالاتر می‌رود و ممکن است به یک اینفلوئنسر تبدیل شود. بلاگرها معمولا سعی می‌کنند به اینفلوئنسر تبدیل شوند تا با اجرای تبلیغات برای خدمات مشابه محتوای خود، درآمد خوبی از تبلیغات کسب کنند.

اینجا پول جریان دارد! تبلیغات مستمر و درآمد بیشتر با پنل جریان

جریان

اینفلوئنسر مارکتینگ ابزاری قدرتمند برای جذب مشتری جدید برای کسب‌وکار شما است. برای استفاده از قدرت تبلیغات توسط اینفلوئنسر، داشتن یک استراتژی روشن، انتخاب اینفلوئنسر مناسب و سنجش نتایج مهم است. شما در پنل جریان می‌توانید لیست اینفلوئنسرها، پیج‌ها و کانال‌ها در حوزه‌های مختلف را به همراه تعرفه و سایر اطلاعات کلیدی‌ را به‌صورت کاملا رایگان مشاهده کنید.

در مرحله بعد از بین آن‌ها، پیج‌ها یا کانال‌های مدنظرتان را انتخاب می‌کنید و کمپین تبلیغاتی خود را می‌سازید. پنل جریان ارتباط با تبلیغ‌دهندگان را آسان و شما را به بزرگ‌ترین برندها معرفی می‌کند.

با پیروی از بهترین شیوه‌های تبلیغ و اجتناب از اشتباهات رایج، می‌توانید تاثیر تلاش‌ها و تبلیغات خود را به حداکثر برسانید و مشتریان جدیدی را به کسب‌وکار خود جذب نمایید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی