|

چه عینکی مناسب چهره‌مان است؟

تابستون اکسسوری تابستونی میطلبه، با محبوب ترین مدل های عینک آفتابی زنانه آشنا شوید

عینک آفتابی زنانه

یکی از اکسسوری های محبوب و خاص در بین خانم های جوان بین 15 الی 25 سال عینک آفتابی دخترانه است. البته این اکسسوری سن و محدودیت خاصی ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- فراموش نکنید که اکسسوری ها هم نسبت به فصل متغییر هستند، برای مثال با شروع زمستان دستکش چرم و شال گردن و کلاه به استایل اضافه می شود و با شروع تابستان کلاه ساحلی و عینک آفتابی. پس برای تابستانی جذاب بهتر است که با انواع عینک آفتابی زنانه آشنا شوید، زیرا عینک آفتابی در تابستان یکی از اکسسوری های اصلی استایل محسوب می شود. البته همانطور که می دانید عینک آفتابی جدا از تزئین استایل تابستانی از چشم ها در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت می کند. پس می توان گفت عینک آفتابی ای که هم‌ اینک یکی از عناصر مهم مد و فشن به ‌شمار می‌ رود. هدف اولیه از ابداع آن در جهان، همان پیشگیری از آزار نور شدید بوده است. عینک آفتابی امروزی علاوه بر نور خورشید، چشم را از آسیب سایر نورهای مرئی با انرژی زیاد نیز حفظ می‌ کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید نخستین نشانه‌ های ایده‌ پردازی و اجرا در تاریخچه عینک آفتابی را می‌ توان نزد اینوئیت‌ ها یافت. مردمانی که در نواحی قطب شمال در محدوده‌ دانمارک، آمریکا و کانادا زندگی می‌ کنند. شگفت‌ آور این است که سابقه‌ ابداع آنان به دوهزار سال پیش باز می‌گردد.

در عینک آفتابی اینوئیت‌ ها اثری از شیشه نبود و نخستین عینک در تاریخچه عینک آفتابی از جنس عاج صاف و پهن شده بود. همچنین ممکن بود با توجه به اقلیم، از شاخ گوزن، استخوان و چوب تراشیده‌ درختان استفاده شود. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با چندتا از محبوب ترین مدل های عینک آفتابی زنانه آشنا شوید.

عینک آفتابی زنانه

عینک آفتابی زنانه

عینک خلبانی؛ اکسسوری ارتشی و محبوب

حتما می دانید که عینک خلبانی یکی از محبوب ترین مدل های عینک آفتابی در بین خانم ها و آقایان است، عینک‌ های خلبانی برای فریم‌ های باریک فلزی و عدسی‌ های رنگی انعکاسی خود شهرت جهانی دارند. این نوع عینک اولین بار برای خلبان‌ ها طراحی شد تا از چشم‌ های آنها در برابر اشعه‌های مضر خورشید حین پرواز محافظت کند. در همان دوران، استایل متفاوت و خاص این عینک سبب شد تا با سرعت زیادی مورد توجه عموم مردم قرار بگیرد و از یک وسیله‌ اختصاصی ارتشی به یک اکسسوری محبوب تجاری تبدیل شود. کمپانی Ray-Ban برای نخستین بار در سال 1937 عینک آفتابی خلبانی را به صورت تجاری تولید و عرضه کرد، به همین خاطر ای عینک ها به عینک های ری بن هم شناخته می شوند.

عینک آفتابی زنانه

عینک آفتابی زنانه

عینک آفتابی گربه ای؛ جذاب ترین عینک زنانه

عینک های گربه ای نوعی عینک آفتابی زنانه هستند که به تازگی در بین ترندهای دنیای مد و فشن با استقبال زیادی رو به رو شده اند. این نوع عینک ها فقط برای خانم ها قابل استفاده هستند و می توان گفت فرمی قدیمی دارند، اما همچنان طی سال‌ها محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند. عینک گربه‌ای را شخصیت‌ های معروف و تاثیر گذار در دهه 50 میلادی استفاده می‌ کردند و دلیل اینکه هنوز خیلی طرفدار دارند این است که فریم این عینک با هر فرم صورت، تناسب دارد و شکلی خاص به چهره افراد می‌ بخشد. پس اگر می خواهید برای استایل الگانت و لوکس خود یک عینک انتخاب نمایید عینک گربه ای گزینه مناسبی است.

عینک آفتابی زنانه

عینک آفتابی زنانه

عینک آفتابی مستطیلی؛ عینک ترند 2023

از دیگر انواع عینک دودی که بسیار رایج و محبوب است می‌توان به مدل‌ های مستطیلی اشاره کرد. این مدل بیشتر برای صورت‌ های گرد مناسب است، به این خاطر که با حالت چهارگوشی کشیده‌ای که دارد، گردی و انحنای صورت را متعادل‌ تر نشان می‌ دهد. مدل‌ های اسپرت، قدیمی و غیررسمی فریم‌ های مستطیلی همیشه بیشترین سازگاری را با انواع چهره‌ها دارند. اما اگر می‌خواهید کمی خاص بودن یا عجیب بودن به حالت صورت خود بدهید، خوب است سراغ عینک مستطیلی با فریم‌های پهن و ضخیم بروید. مخصوصا مدل‌هایی که طرح و شکل‌ های خاصی روی آنها نقش شده است. شاید برایتان جالب باشد ک بدانید این عینک ها از ترندهای جذاب 2023 نیز محسوب می شوند.

عینک آفتابی زنانه

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی