|

گوشی افتاده در دستشویی رو چطور دربیاریم؟ / روش طلایی که تو کسری از ثانیه جواب میده!

برای درآووردن گوشی افتاده در دستشویی میشه یه سری کارها رو مرحله به مرحله انجام داد و خیلی راحت گوشی رو نجات داد.

لینک کوتاه کپی شد

یه سری از اتفاقات هستن که شدیدا غیره منتظره ان و بعد از این که رخ میدن تازه آدم از خودش میپرسه که چرا اینطوری شد و دوست داره که زمان رو شده برای چند ثانیه هم برگردونه به عقب مثلا برای گوشی افتاده در دستشویی که میشه اسکار یکی از بدترین اتفاقات رو به خودش اختصاص بده از اون حوادثی هست که یه جوری به آدم شوک وارد میکنه که آدم درجا خشکش میزنه و حتی ممکنه یهو یه سری کارای احمقانه هم حتی انجام بده مثل گرفتن آب توی چاه به خیال این که شاید گوشی بالا بیاد! که خب مسلما در حالت عادی بدونید که این کار برای گوشی افتاده در دستشویی اصلا کار بجایی نیست و یه جورایی میشه گفت گند زدنه.

بنابراین بهتره که با دونستن یه سری از نکات که هنگام افتادن گوشی در دستشویی با انجام دادن اون ها میتونید گوشی رو از چاه خارج کنید از هزینه های اضافی که خرید یه گوشی تازه میتونه روی دستتون بذاره جلوگیری کنید و چون میدونید که هزینه ها حسابی سرسام آور شده توی بازار موبایل و از طرفی هم با از دست رفتن گوشیتون یه عالمه عکس و فیلم یادگاری که داشتید احتمال داره که از دست بره بنابراین این مقاله رو براتون آماده کردیم که طی اون نکاتی رو برای درآووردن گوشی افتاده در دستشویی بهتون خواهیم گفت، پس با ما همراه باشید تا در صورت رخ دادن این مشکل خیلی راحت و بدون دردسر حلش کنید.

گوشی افتاده در دستشویی

کارهایی که نباید برای درآووردن گوشی افتاده در دستشویی انجام داد

یه سری اقدامات هست که در صورت افتادن گوشی در دستشویی باید از انجام دادن اون ها پرهیز کنید و به هیچ عنوان ثانیه ای انجام اون ها به ذهنتون خطور نکنه مثلا:

  • در صورت افتادن گوشی در توالت به هیچ عنوان داخل چاه نباید آب بریزید و یا سیفون رو بکشید.
  • به هیچ عنوان نباید تا زمان درآووردن گوشی از توالت استفاده بشه.
  • در صورتی که خودتون موفق به درآووردن گوشی نشدید و خواستید که از یه متخصص کمک بگیرید باید مطمئن بشید که تجربه ی کافی رو در این زمینه داره تا کار رو بدتر نکنه.

گوشی افتاده در دستشویی

مراحلی که باید برای درآووردن گوشی افتاده در دستشویی انجام داد

برای این که بتونید به تنهایی موفق به درآووردن گوشی از چاه بشید مراحلی رو که در ادامه براتون شرح خواهیم داد رو مو به مو انجام بدید.

پوشیدن دستکش: خب مسلما مشخص هست که چرا باید دستکش بپوشید دقت کنید که حتما از یه دستکش ضخیم و جنس خوب استفاده کنید و اصلا از دستکش نایلونی برای این کار استفاده نکنید چرا که امکان داره پاره شدن اون ها خیلی زیاده بنابراین ما بهتون توصیه میکنیم که از دستکش های ظرفشویی ساق بلند برای این منظور استفاده کنید. در صورتی هم که جایی بودید که به دستکش دسترسی نداشتید باز هم به هر سختی که شده یه محافظ برای دستتون پیدا کنید.

بررسی کردن ارتفاع لوله: بعد از گافتادن گوشی در چاه دستشویی بررسی کردن ارتفاع لوله یکی از مهم ترین کارهایی هست که باید انجام بدید تا بتونید مطمئن بشید که میتونید با دست گوشی رو خارج کنید یا نه. برای این منظور میتونید از یه سیخ و یا میله استفاده کنید و بعد با متر یا خط کشی اون رو اندازه بگیرید و در صورتی ارتفاع لوله ی مورد نظر بیشتر از سی سانتیمتر باشه انمکان این که شما به تنهایی بتونید موبایلوت رو دربیارید خیلی کمه و بهتره که با یه متخصص در این حوزه تماس بگیرید.

گوشی افتاده در دستشویی

درآووردن گوشی از چاه: حالا نوبت به کار اصلی که باید تا به الان انجام میدادید رسیده، دستتون رو به آرومی داخل لوله ببرید و حالا توی سیفون دنبال گوشی بگردید، در این قسمت کار مسلما حس بدی بهتون دست خواهد داد و به قولی چندشتون میشه ولی خب به این فکر کنید که فقط چند لحظه هست و تمام تمرکزتون رو بذارید روی پیدا کردن گوشی و خیلی آروم دستتون رو تکون بدید.

ضدعفونی کردن گوشی: بعد از این که گوشی رو رو از چاه بیرون کشیدید باید حتما اقدام به ضدعفونی کرد اون کنید و برای این منظور میتونید از الکل 75 درصد سطوح استفاده کنید و با استفاده از یه پد و یا یه تیکه پنبه که آغشته به الکل میشه تمام قسمت های گوشی رو به الکل آغشته کنید و در این زمان هم دستکش حتما توی دستتون باشه.

گوشی افتاده در دستشویی

چطور گوشی افتاده در دستشویی رو خشک کنیم

خب الان دیگه گوشیتون رو درآووردید و اون رو ضدعفونی هم کردید، ولی داخل گوشی رو میشه چطور خشک کرد تا شانس بیشتری برای این موضوع که گوشی دوباره روشن بشه داشت، برای خشک کردن هر چه بهتر مراحل زیر رو انجام بدید:

  • در صورت روشن بودن گوشی اون رو خاموش کنید.
  • برای خشک کردن گوشی از جارو برفقی کمک بگیرید که قطره های آب رو بیرون بکشه استفاده از سشوار میتونه باعث نفوذ بیشتر قطره های آب به داخل گوشی بشه.
  • میتونید گوشی رو توی برنج قرار بدید. 
  • برای خشک شدن هر چه بهتر گوشی رو تو یه محیط آفتاب گیر قرار بدید.
  • بعد از این که مطمئن شدید که گوشی خشک شده اون رو روشن کنید و در صورتی که روشن نشد باتری رو دربیارید و گوشی رو مستقیما به برق وصلش کنید اگر روشن شد احتمال زیاد باتری دچار مشکل شده و نیاز به تعویض خواهد داشت.

گوشی افتاده در دستشویی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی