|

نحوه اصولی ست کردن مبل و پرده/ اینکه دقیقا چه رنگ و طرح پرده با کدوم مبل سته گفتم

اگر واسه عید دلتون یه تغییر اساسی تو خونه میخواد، به نظر من که پرده ها رو عوض کنید و اینبار به این شکل با مبلمان ستشون کنید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- خونه با دکوراسیون و چیدمان شه که جون میگیره. در واقع اونچه که به هر خونه ای روح میبخشه و باعث میشه تا فضاها معنا پیدا کنند، عناصری هستند که در هر بخش خونه چیده میشن. این وسیله ها بی شک با سلیقه شما و البته بودجه ای که دارید انتخاب میشن. اما اونچه که به شدت اهمیت داره و باعث خوشگل یا زشت شدن خونه دیزاینش میشه، اصولی بودن لوازم هستش که این اصول هم بر اساس زیبایی شناسی دکوراسیون می باشد و هم طبق اونچه که منو شما دلمون میخواد. یعنی مثلا شاید اصول جان جایی صحبتی کرده باشه که اصلا تو نظر ما نگنجه، پس میایم عوضش می کنیم و گاهی کمی هم جسارت بد نیست.

خب نزدیک به عید هستیم و برخی از خانومها دوست دارند تو خونشون دارن تغییراتی ایجاد می کنند. شاید دلتون بخواد کوسن ها رو عوض کنید و شاید هم دوست داشته باشید که پارچه مبل های جدیدی رو تست کنید. در این بین توصیه می کنیم که حواستون به پرده ها هم باشه چرا که همخون بودن پرده و مبلمان اهمیت بسیار بالایی در خوشگلاسیون خونه داره. اگر شما هم علاقه مندید تا این حرکت رو برای خونتون انجام بدید پس حتما با ادامه مطلب شایانیوز همراه باشید.

نحوه ست کردن مبلمان و پرده

روحیاتت چی میپسنده؟ تیره یا روشن یا مدرن؟

اینکه رنگ مبلمان و پرده تو خونه شما چه رنگی باشه، دقیقا به این ربط داره که روحیات شما چی میخواد. مثلا اگر شما بر این نظر هستین که رنگ روشن باعث میشه که مبلمان زود کثیف بشن، به همین دلیل رنگ تیره رو مناسب مبلمانتون میدونید، پس بهتره که برای رنگ پرده از سایه های روشن تر رنگ مبلتون استفاده کنید. یعنی مثلا اگر قهوه ای سوختس، پرده رو قهوه ای روشن و حتی کرم انتخاب نمایید تا کنتراست تو فضا ایجاد بشه و تو دید بصری همه چیز درست به نظر بیاد نه اینکه یه جای کار بلنگه و تیز باشه. 

اگر دوست دارید فضای نشیمن و پذیرایی شما یه حال و هوای مدرنیته و راحت به خودش بگیره، پس بهتره که به سراغ رنگای روشنی برید که طرح های تیره دارن.

نحوه ست کردن مبلمان و پرده

ابعاد نشیمن یا پذیرایی خونه شما

در نظر گرفتن ابعاد و متراژ فضای مورد نظر اهمیت بسیار بالایی داره. مثلا اگر فضای شما کوچیکه و دلتون میخواد تا بزرگتر نشونش بدید، با در نظر گرفتن اصول در انتخاب این کار شدنیه. مثلا تو یه نشیمن کوچیک اولین چیزی که خیلی مورد توجه قرار میگیره، قسمت پنجره هستش، پس شما خانوم خونه باید در مقابل مبلمان تیره، پرده هایی نسبتا روشن انتخاب کنیم تا دید رو گسترش بدید. از طرفی هم شاید ابعاد خونتون براتون مهم نباشه و اصولی بودن برای شما اهمیت ویژه ای داره که خب در  اینجا باید بین دیوار و مبل و پرده کنتراست ایجاد کنید. یعنی اینجوری که پرده ها رو روشن، دیوار ها رنگ پایه و مبلمان رو به رنگ تیره انتخاب نمایید.

نحوه ست کردن مبلمان و پرده

اینبار با تابلو و ساعت و آباژور، پرده رو ست کن

اگر پارسال بین رنگ کفپوش و دیوار و مبلمان یه هماهنگی و ستیِ خاص ایجاد کردین، اما امسال دلتون میخواد یه رنگ و سبک جدید رو بچشید، پس بر اکسسوری‌ هایی مثل تابلو، ساعت، آباژور، کوسن و غیره حساب باز کنید. در حالی که پرده‌ ها رو کاملا همخون با این اکسسوری‌ ها در نظر گرفتین، تضاد جدیدی هم به وجود آوردین که فضای خونه شما رو به طور کل جدید کرده.

نحوه ست کردن مبلمان و پرده

اگه مبل چه رنگیه چه رنگ پرده خوبه؟

تو قانون کلی دکوراسیون، در فضا میشه که بین سه الی چهار رنگ استفاده کرد که خب یکی از رنگ ها پایه و خنثی هستند و دیگر رنگ ها برجسته تر انتخاب میشن تا بتونن به فضای روح ببخشند و شارپ و جذابش کنند. مبل خریدن خیلی گرون شده و اگر قراره که مبلمان رو تغییر ندید، پس میتونید نسبت به رنگ اونها پرده رو متفاوت کنید.

اگر مبلمان شما قهوه ای باشه؛ در اینجا شما میتونید با استفاده از رنگ هایی که ته مایه شادتری دارند، مثل سبز جنگی، صورتی فوشیا و عسلی یا زرد، فضای اتاق نشیمن تون رو کیکم از حالت خسته کننده ای که داره بیرون بیارید. 

نحوه ست کردن مبلمان و پرده

یا مثل با مبلمان سبز؛ شما با انتخاب این رنگ دست روی بهترین رنگ گذاشته اید چرا که اینجوری دقیقا بین طبیعت هستید و حالا رنگ پرده ها رو میتونید با خیال راحت به سمت و سوی قهوه ای ببرید تا اتاق شما عمیق تر هم بشه. 

نحوه ست کردن مبلمان و پرده

اگر مبلمان سبز و نارنجی بود؛شما با انتخاب این رنگ ها برای مبلمان تو دل خورشید قرار گرفتین، پس بهترین کار اینه که واسه سال جدید یه ته مایه هایی از حس مدرن گرایی رو با اضافه کردن پرده هایی به رنگ سرمه ای یا حتی مشکی به نشیمن تون اضافه کنید. اگر نگران هستید که آفتاب بهاری چی میشه، میتونین به سراغ سایه هایی مثل خاکی، بژ و یا کریج برید که یه رنگای به شدت خاص برای دکوراسیون خونه هستند و هیچ وقت هم از مد نمیفتن. 

نحوه ست کردن مبلمان و پرده

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی