|

تمیز کردن کابینت ها در چند گام ساده / امان از چربی های کابینت زیر گاز ولی نگران نباش

در این مقاله در خصوص تمیز کردن کابینت ها در چند گام و به صورت حرفه ای صحبت کردیم که میتونه براتون مفید باشه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این روزا همه به نوعی دوست دارن دارن که کارهاشون رو با سرعت بیشتری سر و سامون بدن و جلو برن چرا که  انگار برکت از وقت رفته و خیلی زود در گذره و شما نمیتوندید جلوی اون رو بگیرید که به خاطر گل روی شما نگذره و حتی به عقب برگرده بنابراین تنها کاری که میتونید انجام بدید این هست که برای انجام کارهاتون راه حل های ساده و البته ترفندهای کاری پیدا کنید تا در زمان و حتی انرژی خودتون صرفه جویی کنید مثلا شما میتونید وقتی ادویه ی غذاتون زیاد میشه به جای این که اون رو دور بریزید و یا کاسه ی چه کنم چه کنم دستتون بگیرید ترفندهای از بین بردن تندی و شوری زیاد غذا رو باید پیاده کنید تا به راحتی هر چه ممکن خودتون رو از شر یه خرج اضافی راحت کنید.

پس یادگیری و پیاده سازی ترفندها میتونه در زندگی این روزای ما بسیار مفید و کاری باشه و هم از طرف دیگه باعث میشه که شما سلامتتون هم حفظ بشه! حالا شاید براتون عجیب باشه که چه ربطی داره؟ به عنوان مثال خیلی ها هستن که با پاشیدن روغن موقع آشپزی سوختن و وای از این مدل از سوختن که بسیار هم دردناکه در حالی که اگر ترفند های جلوگیری از پاشیدن روغن رو میدونستن مسلما از این اتفاق جلوگیری میکردن و در نتیجه دست و صورتشون هم آسیب نمیدید که البته هنوز هم برای پیشگیری از این موضوع دیر نیست و شما میتونید در خصوص این ترفند در مقالات قبلی ما مطالعه کنید. حالا در این مقاله میخواهیم در خصوص تمیز کردن کابینت براتون صحبت کنیم که این روزا و با توجه به نزدیک شدن به عید و خونه تکونی تبدیل شده به یکی از دغدغه های بزرگ برای خانوم ها، پس در ادامه با ما همراه باشید تا مرحله به مرحله پاک کردن این آیتم رو بهتون توضیح بدیم.

تمیز کردن کابینت ها

سراغ آب و مایع ظرفشویی برید

دقت کنید که برای تمیز کردن کابینت ها در وهله ی اول هیچ نیازی به این که به سراغ شوینده های شیمیایی قوی و سنیگین برید نیست چون توی بیشتر مواقع خیلی از لکه های چربی و اثر انگشت و... تنها با آب و مایع ظرفشویی از بین میرن و شما نیازی به این که حتما یه چیز عجیب استفاده کنید ندارید!

تمیز کردن کابینت ها

تمیز کاری رو از کابینت های بالاییتون شروع کنید

قبل از این که شروع به تمیز کردن کابینت ها کنید بهتره که کل فضای آشپزخانه رو به چندین قسمت تقسیم کنید و توی هر قسمت کابینت های بالایی رو با استفاده از دستمال و ترکیب آب و مایع ظرفشویی تمیز کنید و بعد به سراغ کابینت های پایینی برید تا در این صورت اگر آشغالی هم از کابینت های بالایی میریزه روی کابینت های کثیف پایینی بریزه نه کابینت هایی که تمیزشون کردید. همچنین این ور هم باید در نظر بگیرید که برای نموندن رد و لکه ی آب باید بعد از دستمال کشیدن و شستن کابینت ها اون ها رو با یه دستمال تمیز خشک کنید.

تمیز کردن کابینت ها

داخل کابینت ها از یادتون نره

درسته که داخل کابینت ها به اندازه ی درهای اون ها کثیف نمیشه ولی خب باز هم کنارهای داخلی و گوشه های کابینت گرد و خاک میگیرن و شما باید از شر اون ها خلاص بشید چون در صورتی که این گرد و خاک با چربی ها تلفیق بشن وسایل رو آلوده میکنن.

پس داخل رو هم دریابید؛ برای این منظور باید در ابتدا وسایل داخل کابینت رو خارج کنید و بعد با یه دستمال مرطوب سطح داخلیه اون رو تمیز کنید و بعد دستمال رو دور انگشتتون بپیچید و کناره ها رو با دقت تمیز کنید و در صورتی که گوشه ها باز هم کثیف بود میتونید از یه مسواک برای پاک کردنشون استفاده کنید.

تمیز کردن کابینت ها

چربی های سمج رو اینطوری به درک بفرستید

در صورتی که لکه های چربی موجود روی کابینت هاتون خیلی سفت بودن و با آب و مایع ظرفشویی از بین نرفتن میتونید برای پاک کردن اون ها از ترکیب نصف سرکه و نصف آب استفاده کنید.

در صورتی که کابینت هاتون کاملا سفید رنگ هستن میتونید به تنهایی از سرکه ی سفید برای برق انداختنشون و تمیزکردن چربی ها از روی اون ها استفاده کنید ولی باید به این نکته هم دقت کنید که استفاده ی زیاد و مکرر از این ماده برای این منظور به دلیل این که سرکه اسیدی هست به مرور زمان شاید به کابینت هاتون آسیب بزنه بنابراین در این روش تعادل رو رعایت کنید.

در صورت رنگی بودن کابینت هاتون هم ترکیب سرکه و آب رو روی قسمت های چرب کابینت ها اسپری کنید و برای چند دقیقه بهش اجازه بدیدکه اثر خودش رو بذاره و بعد اون رو با یه دستمال پاک کنید و برای این که تاثیر و خاصیت این ترکیب بیشتر هم بشه میتونید از چند قطره مایع ظرفشویی هم به همراه اون ها استفاده کنید.

تمیز کردن کابینت ها

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی