|

آرسنال - تاتنهام؛ حساس ترین بازی فصل!

آرسنال در حالی به دیدار تاتنهام می رود که باید نگران انگیزه رقیب همشهری‌اش برای جلوگیری از قهرمانی‌اش در لیگ جزیره هم باشد.

لینک کوتاه کپی شد

امروز از ساعت ۱۶:۳۰ ورزشگاه اختصاصی تاتنهام در شمال لندن میزبان دیدار اسپرز مقابل آرسنال است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی؛ این دیدار از هفته سی‌وپنجم لیگ برتر انگلیس در تعیین قهرمان سرنوشت‌ساز خواهد بود.

تاتنهام؛ تاج پادشاهی را از دشمن بگیر

از مدت‌ها قبل مشخص بود مثلث قهرمانی با آرسنال، منچسترسیتی و لیورپول تشکل خواهد شد. برنامه تاتنهام به شکلی بود که در ۶ هفته پایانی باید با ۴ تیمِ بیگ‌سیکس یعنی آرسنال، چلسی، سیتی و لیورپول مصاف دهند. حالا ۳ تیم مدعی قهرمانی هستند که البته با شکست لیورپول در دربی مرسی‌ساید احتمالاً به ۲ تیم کاهش پیدا خواهد کرد. تیتر روزنامه «تایمز» در آستانه دربی شمال‌لندن «پادشاه‌ساز» بود! یعنی این آنگه پوستکوگلو و شاگردانش هستند که سرنوشت جام را تعیین خواهند کرد. از طرفی خودِ تاتنهام شانس حضور در لیگ قهرمانان را دارد و به همین دلیل نمی‌توانند به بازی‌های باقی‌مانده بی‌تفاوت باشند. شاید هواداران تاتنهام ترجیح بدهند هر تیمی به غیر از آرسنال که دشمن قدیمی‌شان است قهرمان شود. در نتیجه منتظر یک نبرد هیجان‌انگیز و حیثیتی باشید.

آرسنال؛ شلیک‌های نهایی

میکل آرتتا با هر نتیجه‌ای که در ادامه فصل رقم بخورد شایسته تحسین است. تیم او پایین‌ترین میانگین سنی را بین تیم‌های قهرمان دارد و باثبات بوده است. شاید اگر آن بازی لعنتی مقابل استون‌ویلا نبود، حالا با خیال راحت در دربی شمال لندن به میدان می‌رفتند. با این حال در آستانه حضور در ورزشگاه تاتنهام، باید نگران نتایج منچسترسیتی و شاید حتی لیورپول هم باشند. با این حال اگر نتایج به شکلی رقم بخورد که تفاضل گل قهرمان را تعیین کند، آرسنال شرایط بسیار خوبی دارد. شلیک‌های نهایی آرتتا و شاگردانش باید به تاتنهام، منچستریونایتد و اورتون برخورد کند. از طرفی بورنموث را هم نباید دستکم گرفت. ۴ هفته سرنوشت‌ساز پیش‌روی توپچی‌ها است تا ببینیم بعد از ۲ دهه می‌توانند جام را بالای سر ببرند یا خیر.

آخرین جدال

۲۴ سپتامبر ۲۰۲۳ در دیدار رفت فصل جاری لیگ برتر انگلیس، آرسنال و تاتنهام در ورزشگاه امارات به تساوی ۲-۲ رسیدند. رومرو (گل‌به‌خودی) و ساکا برای آرسنال و سون (۲ مرتبه) برای تاتنهام گلزنی کردند.

آمار بازی

۱۹۴) دربی شمال لندن ۱۹۴ مرتبه برگزار شده که سهم تاتنهام ۶۱ برد و سهم آرسنال ۸۱ برد بوده است. ۵۲ بازی بین این دو تیم هم با مساوی به پایان رسیده.

۶۳) در ۶۳ نبرد لیگ برتری بین این دو تیم، آرسنال ۲۴ بازی را برده و تاتنهام در ۱۵ بازی برنده شده. ۲۴ بازی بین این دو تیم هم بدون برنده خاتمه یافته است.

۱) ژانویه سال گذشته بعد از ۸ بازی آرسنال موفق شد در خانه تاتنهام پیروز شود. در ۸ بازی قبل از آن ۶ شکست و ۲ تساوی حاصل کارشان در زمین رقیب شمالی لندنی بوده است.

۱۴) هری کین که بعد از ۸ سال این فصل در دربی شمال لندن غایب بوده، با ۱۴ گل برترین گلزن این بازی است. بین بازیکنان فعلی هئونگ مین سون با ۶ گل برترین گلزن به شمار می‌آید.

۰) تاتنهام در فصل جاری هیچ‌گاه در خانه‌اش با رقبا امتیازی تقسیم نکرده است. ۱۲ برد و ۴ شکست حاصل کار اسپرز در خانه‌اش بوده است.

۸۲) عملکرد بسیار خوب خط حمله آرسنال باعث شده تا این فصل در کورس قهرمانی باشند. آرسنال ۸۲ گل زده که بهترین آمار است و بالاترین تفاضل گل را دارد که عدد ۵۶ را نشان می‌دهد.

مصدومان و محرومان

رایان سسنیون، مانور سولومون، فریزر فورستر و دستینی اودوگی بازیکنانی هستند که قطعاً به این بازی نخواهند رسید. وضعیت پدرو پورو و ریچارلیسون هم در آستانه بازی مشخص شد و احتمال حضورشان در ترکیب تاتنهام وجود دارد. یورین تیمبر تنها مصدومان آرسنال است.

ترکیب احتمالی دو تیم

تاتنهام: ویکاریو، پورو، رومرو، فان‌دی‌فن، امرسون، سار، بیسوما، جانسون، مدیسون، ورنر و سون

آرسنال: رایا، وایت، سالیبا، گابریل، تومیاسو، اودگارد، جورجینیو، رایس، ساکا، تروسار و هاورتس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی