|

آخرین خبرها از افزایش حقوق بازنشستگان امروز یکشنبه 4 تیر

در روزهای اخیر از نامه‌ای رونمایی شد که می‌تواند باعث بهبود معیشت بازنشستگان کشوری در ماه‌های آینده شود.

لینک کوتاه کپی شد

نعمت الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری به رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص معوقات احکام متناسب سازی نامه نوشت و در آن متناسب با احکام هرگروه از بازنشستگان، درخواست اعتبار کرده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از نواندیش؛ بازنشستگان انتظار دارند با تخصیص این اعتبارات؛ معوقات آن‌ها در کمترین زمان ممکن پرداخت شود.

در نامه‌ی مدیرعامل صندوق بازنشستگی، به معوقات بازنشستگان بهداشت و درمان و حق مناطق جنگی بازنشستگان نیز اشاره شده و برای هر ردیف، اعتبار متناسب درخواست شده است.

غلامرضا بنی اسدی در جمهوری اسلامی نوشت:

بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه، جاماندند. این را در کلام نمایندگان مجلس می‌شود دید. یکی با این بیان که متأسفانه در برنامه هفتم مسئله همسان سازی {حقوق بازنشستگان} نیامده است، می‌گوید درباره تعاون نیز هیچ موضوعی نیامده است. دیگری هم با اشاره به مغفول ماندنِ همسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه، خواستار توجه نمایندگان نسبت به اصلاح این مورد در کنار دیگر مواردی چون وضعیت ایثارگران شده است.

این نماینده – البته - دولت روحانی را از نوازش محروم نمی‌کند و می‌گوید در برنامه ششم قرار شد در یک شیب معنادار 5 ساله همسان سازی انجام شود متأسفانه دولت قبل به وظیفه خود عمل نکرد و در این دولت بخشی از این فاصله ترمیم شد ولی جا دارد این فاصله کمتر شود. اما آنچه بازنشستگان در فیش حقوقی خود به چشم دیده‌اند این است که آن دولتی که با همسان سازی و متناسب سازی حقوق دست بازنشستگان را گرفت، دولت روحانی بود. دولت رئیسی، تاکنون گرهی نگشوده است از کلافِ وضعیت بازنشستگان. اتفاقاً در دو سالی که از عمر این دولت می‌گذرد، فاصله بیشتر شده است. به ویژه برای بازنشستگان تامین اجتماعی که نسبت به ضریب زمان بازنشستگی، کلی عقب افتاده‌اند. حداقل 20 درصد عقب افتادگی در این دو سال حاصل شده است نسبت به ضریب زمان بازنشستگی.

این که جناب نماینده چطور حساب کرده‌اند که دولت سابق به وظیفه خود عمل نکرد و در این دولت بخشی ترمیم شد، را فقط خود می‌تواند جواب دهد. خبر‌هایی از این دست، بازنشستگان و خانواده‌هاشان را به شدت نگران می‌کند. وضع امروزشان خوب نیست اگر دولت محترم با نگاه آنان را ببیند که واویلاست. تورم در حال رکورد شکستن است. بازنشستگان ستون فقرات‌شان دارد می‌شکند. دلیلش را هم در صحبت‌های رئیس هیأت مدیره کانون عالی کارمندان دولتی بازنشسته مشمول قانون تأمین اجتماعی، می‌خوانیم که می‌گوید: یکی از مهم‌ترین مواد قانونی، ماده 96 قانون تامین اجتماعی است. طبق این ماده، حقوق بازنشستگان باید براساس نرخ تورم و هزینه‌های زندگی افزایش یابد.

اگر سازمان از سال 86 - 87 ترمیم حقوق را برابر با نرخ تورم و سبد هزینه‌های زندگی انجام می‌داد و مشمولان را به دو گروه حداقل و سایر سطوح تقسیم نمی‌کرد و درصدِ افزایش را برای هر دو گروه یکسان بالا می‌برد، دیگر امروز نیازی به متناسب ‌سازی نبود. سلطانی‌کیا به تأکید از دولت می‌خواهد که "بند ب ماده 12 قانون برنامه ششم توسعه عینا به برنامه هفتم منتقل شود و متناسب‌ سازی و همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان، مصوبه دائمی شود." اگر این اتفاق نیفتد معلوم نیست چه به روز پیشکسوتان عرصه تولید و جهاد خواهد آمد.

امیدواریم فرجی شود در این روزگار سخت. ان‌شاالله مجلس و دولت این غفلت را جبران کنند. منتظریم خبر‌های خوشی برسد در این باره....

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی