|

سید ضیاءالدین طباطبایی که زمین های فلسطین را به یهودیان اسرائیل فروخت کیست؟

فلسطینی ها به واسطه سید و مسلمان بودن ضیاءالدین طباطبایی زمین ها را به او فروختند و او هم زمین ها را به یهودیان فروخت.

لینک کوتاه کپی شد

کارشناس ارشد حوزه غرب آسیا گفت: انگلیسی ها سید ضیاءالدین طباطبایی را به فلسطین بردند. فلسطینی ها به واسطه سید و مسلمان بودن سید ضیاء زمین ها را به او فروختند و او هم زمین ها را به یهودیان فروخت!

اما سید ضیا طباطبایی کیست؟

سید ضیاءالدین طباطبایی یکی از شخصیت‌های معروف سیاسی ایران در عصر مشروطه، پهلوی اول و دوم است که نقش بسزایی در کودتای اسفند ۱۲۹۹ ش و تاسیس سلسله پهلوی ایفا نمود. وی در تابستان ۱۲۶۸ش در شیراز متولد شد. 

سید ضیاءالدین طباطبایی نخست وزیر ایران در زمان احمدشاه قاجار، آخرین شاه دودمان قاجار بود و پس از کنار گذاشته شدن از صحنه سیاست با دریافت مبلغی پول، در حالی که به خارج از ایران تبعید شده بود، ساکن ژنو شد و در حالی که روزگار را به سختی می‌گذراند، در سال ۱۳۱۰ش به دعوت حاج الامین الحسینی مفتی اعظم فلسطین که جهت برگزاری کنگره‌ای به منظور مقابله با افزایش مهاجرت یهودیان به فلسطین دعوتنامه‌هایی برای بسیاری ار رجال دولتی و غیردولتی جهان و از جمله سید ضیاء ارسال کرده بود، بدین سرزمین رفت.

8868290_333

سید ضیاء توانست ریاست کنگره را عهده‌دار شود، لذا پس از دو هفته اقامت جهت ساماندهی امور خود به سوئیس بازگشت و در بهار ۱۳۱۱ش مجدداً به فلسطین بازگشت. در ۸ ماه اقامت خود اقداماتی، همچون تاسیس کمیته‌های ملی کنگره و ایجاد شعب در برخی از کشورهای عربی انجام داد و بار دیگر به اروپا بازگشت. وی مجدداً در سال ۱۳۱۴ش به فلسطین بازگشت و تا سال ۱۳۲۲ش در فلسطین اقامت گزید. وی متهم است که در زمان سکونت در فلسطین به عنوان یک فرد مسلمان در خرید زمین‌های فلسطینیان و فروش آن به یهودیان صهیونیست‌ نقش داشته است

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی