|

همسان سازی حقوق بازنشستگان به نتیجه رسید!

نمایندگان مجلس موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به میزان ۹۰ درصد حقوق شاغلان را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند

لینک کوتاه کپی شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما نمی‌توانیم واقعیت‌های جامعه را نادیده بگیریم بلکه دولت باید همانطوری که مکلف به همسان سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری شد همسان سازی حقوق را برای بازنشستگان تامین اجتماعی نیز بپذیرد.

 محسن زنگنه در جریان جلسه علنی روز گذشته مجلس و بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم که به متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باز می‌گشت بیان کرد: ما با مسائلی در جامعه مواجه هستیم که واقعیت جامعه بوده و یا باید برای این واقعیت که جامعه از آن رنج می‌برد چاره‌ای بیندیشیم یا کلا صورت مسئله را پاک کنیم. بالاخره زمانی که تورم بالای 40 درصد بوده معیشت مردم موضوع مهمی است. آیا مجلس و دولت برای وضعیت معیشتی مردم نباید تصمیم گیری کند؟

وی در ادامه اظهار کرد: مردم از ما پاسخ می‌خواهند. ما نمی‌توانیم همواره مخالفت کنیم. ما دولت را مکلف کردیم که همسان سازی بازنشستگان لشگری و کشوری را انجام دهد. حال انتظار می‌رود که همسان سازی حقوق بازنشتگان تامین اجتماعی نیز صورت گیرد. اختلافی که بین حقوق شاغلان و بازنشستگان در نظام تامین اجتماعی وجود دارد از لشگری و کشوری کمتر است. از سوی دیگر وضعیت صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی نیز در بین صندوق‌های دیگر بهتر می‌باشد.

براساس جزء (۱) بند الحاقی (۲)ماده ۲۹ این لایحه؛ دولت مکلف است در طول اجرای قانون برنامه در قالب بودجه سنواتی نسبت به تأدیه بدهی حسابرسی شده خود به سازمان تأمین اجتماعی از محل سهام قابل واگذاری دولت در قالب قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی و اصلاحات بعدی آن، واگذاری املاک مازاد بر نیاز دستگاه های اجرائی، تأدیه نقدی در بودجه سنواتی، اوراق بهادار قانونی و امتیازات مورد توافق، اقدام کند. این بند شامل دستگاه های زیرنظر مقام معظم رهبری و قوای مقننه و قضائیه و نهادهای عمومی غیردولتی نمی شود.

تبصره - در اجرای حکم این بند باید سالانه حداقل ۱۰ درصد بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی تسویه گردد و هرگونه تعهد جدید برای سازمان تأمین اجتماعی باید در قانون بودجه همان سال پیش بینی و تأمین شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی