|

نکته های ساده و کاربردی برای تمیز کردن خانه/ نزدیک عیده چند راهکار راحت یاد بگیر

چیزی به عید نمونده و بحث خونه تکونی مطرحه. موضوعی که شاید سخت به نظر برسه ولی با دونستن ترفندهای ساده میتونی خونه رو راحت تر از قبل تمیز کن…

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- تمیز کردن منزل برای خیلی از خانومای خونه دار دغدغه بزرگیه. اینکه همیشه پشت گاز تمیز باشه، مایکروفر برق بزنه، یخچال مرتب چیده شده باشه و کابینت ها تمیز و منظم باشن، برای خیلی از خانوما مهمه و بهش فکر میکنن. مخصوصا حالا که چیزی به عید نمونده و بحث خونه تکونی هم مطرحه. موضوعی که شاید پیچیده و سخت هم به نظر برسه ولی با دونستن ترفندهای ساده ای میتونی خونه رو مدت طولانی تری تمیز نگه داری و برای تمیز کردنش هم راحت تر از همیشه باشی. توی این مقاله میخوام این ترفندها رو بهت یاد بدم، پس تا پایان همراهم باش...

tamizkari6

همه کارها رو برای یک روز نذار

اگر خانوم خونه داری هستی که همه کارهای خونه رو خودت انجام میدی، باید یه راز بزرگ رو بهت بگم: «همه کارهای مربوط به تمیزکاری رو توی یک روز انجام نده!» اگر هر روز هفته رو به یه کار اختصاص بدی، بعد از گذشت چند وقت میبینی بدون اینکه بهت فشار بیاد، خونه‌ت همیشه مرتب و تمیزه! مثلا شنبه رو به گردگیری و جارو کردن، یکشنبه رو به تی کشیدن، دوشنبه رو به نظافت سرویس بهداشتی و... اختصاص بده. بعد از گذشت دو سه هفته اثر معجزه آسای این شگرد رو میبینی؛ خونه ای داری که با تلاش خیلی کمتر از همیشه، تمیزتر و مرتب تره.

tamizkari-seramik6

کارها رو به بعدا موکول نکن

اگر لباسها رو از روی رخت آویز جمع کردی، همون موقع تا کن و داخل کشوها بذار. اگر موقع آشپزی چند تا ظرف کثیف شد، همون موقع بشور و اگرهایی که در طول روز زیاد پیش میاد. شاید اول اینطوری عمل کردن برات سخت باشه ولی بعد از مدتی که نتیجه این کار رو ببینی، تشویق میشی تا کارها رو در لحظه انجام بدی و به بعدا موکول نکنی.

kitchenorganizing10

مراقب تمیزی خونه باش!

وقتی خونه رو تمیز کردی، مراقب باش که به زودی و به راحتی دوباره کثیف نشه. با کمی توجه و مراقبت میشه خونه رو مدت طولانی تری تمیز نگه داشت. اینجوری کارهات کمتر میشه و به مرور احساس راحتی بیشتری خواهی داشت.

tamizkari5

عاشق خونه داری باش!

جایی جمله قشنگی خوندم: «عاشق بودن، فعله!» یعنی عاشق بودن رو باید تمرین کنی و خود بخود به وجود نمیاد. پس اگر خونه دار هستی عاشق خونه داری بودن رو تمرین کن. اینجوری میبینی که انجام کارهای خونه خیلی راحت تر و لذت بخش تر از قبل میشه.

tamizkari4

جستجو کن و ترفندهای ساده رو یاد بگیر

انجام دادن خیلی از کارهای خونه، اصول خاصی داره که اگر بدونی کارت خیلی راحت تر از قبل میشه. استفاده از مواد طبیعی و در دسترس برای تمیز کردن خونه و راههای میان بر، قطعا لذت بخش تره و سختی کمتری هم برات به همراه داره.

tamizkari-seramik5

اینترنت پر از راهکارهای ساده برای انجام انواع کارها از جمله تمیزکاری منزل هست، کافیه تا دست به کیبورد بشی و کار مورد نظرت رو سرچ کنی.

zarfemesi6

توی این مقاله چند راهکار ساده برای تمیز نگه داشتن خونه بهت ارائه شد. امیدوارم به کار بگیری و از نتیجه کار راضی باشی. اینجا میتونی کلی ترفند خوب برای تمیزکاری و انواع کارهای خونه رو ببینی و بخونی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی