|

نگاهی به اوضاع بازار آهن

افزایش هیجانی قیمت آهن فروکش کرد و نرخ ها اصلاح شد+ قیمت

قیمت میلگرد آجداراستاندارد در محدود 23.300 تا 24.300 تومان اعلام شد

لینک کوتاه کپی شد

پس از بروز نوسانات هیجانی در بازار آهن و فولاد داخلی، روز سه شنبه التهابات این بازار کمی فروکش کرد و شاهد آرامش نسبی در برخی از مبادی فروش بودیم؛ به طوری که شمار کثیری از مبادی فروش ثبات قیمت داشتند و برخی نیز به اصلاح قیمت‌ روز آهن آلات اقدام کردند اگرچه قیمت ورق نازک و قیمت پروفیل همچنان افزایش داشتند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از آهن پرایس؛ بازار ارز که از ابتدای هفته با افزایش شارپی 3 هزار تومانی مواجه بود روز گذشته در مسیر اصلاح قرار گرفت و قیمت دلار از کانال 53 هزار تومانی عقب‌نشینی کرد و در مرز کانال 52 هزار تومان قرار گرفت؛ به طوری که در پایان روز نرخ هر دلار 52 هزار و 150 تومان مبادله شد.

نگاهی به اوضاع بازار آهن

به دنبال ثبات و آرامش جزئی که روز سه شنبه در بازار آهن حاکم شد، قیمت میلگرد آجدار نیز در شمار زیادی از مبادی فروش روند ثابتی داشت اما برخی از کارخانه‌ها اصلاح قیمت داشتند و بین 100 تا 200 تومان قیمت روز میلگرد را کاهش دادند.

قیمت میلگرد آجداراستاندارد در محدود 23.300 تا 24.300 تومان اعلام شد و قیمت متوسط این محصول 24.195 تومان برآورد شد. قیمت میلگرد امیر کبیر دیروز ثابت بود و 24.100 تومان اعلام شد، قیمت میلگرد میانه کاهش 200 تومانی داشت و در هر کیلو حدود 23.900 تومان قیمتگذاری شد. قیمت میلگرد فایکو هم با 100 تومان کاهش به 24.200 تومان رسید.

قیمت روز تیرآهن هم در برخی از مبادی فروش ثابت اعلام شد اما کماکان قیمت تیرآهن اصفهان و فولاد یزد در برخی سایزها بین 10 تا 50 هزار تومان افزایش داشت.

در برخی مبادی فروش نیز قیمت ورق سیاه روند ثابتی داشت اما قیمت ورق سیاه مبارکه و اکسین نیز در برخی ضخامت‌ها همچنان افزایش داشتند که در هر کیلو بین 100 تا 500 تومان برآورد شد. قیمت ورق رنگی، قیمت ورق استیل، قیمت ورق روغنی و انواع ورق‌های سرد کماکان در غالب مبادی فروش با افزایش 400 تومانی همراه بودند.

قیمت روز پروفیل، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل صنعتی و قیمت پروفیل در و پنجره نیز در شماری از شرکت‌ها ثابت اعلام شدند اما همچنان برخی کارخانه‌ها هم حدود 500 تومان در برخی ضخامت‌ها افزایش قیمت داشتند.

قیمت روز لوله داربستی، قیمت لوله مانیسمان، قیمت لوله صنعتی و انواع لوله‌های درزدار و بدون درز هم در غالب مبادی فروش ثابت اعلام شدند. قیمت نبشی، قیمت ناودانی ایرانی و قیمت سپری هم در اکثر کارخانه‌ها ثابت اعلام شد اما چند کارخانه هم نرخ محصولات خود را بین 100 تا 200 تومان افزایش دادند.

همانطور که از روند قیمت‌ها در بازار آهن دیروز برمی‌آید، اغلب مبادی فروش به اصلاح قیمت‌ها اقدام کردند و تنها در برخی از حوزه‌ها نوسانات محدودی مشاهده شد، به نظر می‌رسد پس از اعلام ارتش اسرائیل درباره اینکه ایران در طوفان الاقصی نقشی نداشت سیر صعودی قیمت‌ها در غالب زیرمجموعه‌های بازار آهن داخلی متوقف شد، مضاف بر این برخی اخبار سیاسی مثبت مانند دعوت چین و روسیه از یران برای پذیرش FATF و صحبت‌های رهبر انقلاب به اصلاح نرخ دلار و در نتیجه آرامش بیشتر در بازار آهن منجر شد و حتی برخی مبادی فروش قیمت‌ها را کاهش دادند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی