|

واسه شام غذا برای پختن کم میاری؟/ چند تا غذا با گل کلم درست کن و تا اوج ابرا برو!

با زیاد شدن تعداد گیاهخواران، بهتره دستور غذایی های متنوع داشت تا گرفتار تکرارنشد. توی این مقاله چندتا غذای خوشمزه با گل کلم رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- آشپزی از اون کاراست که اگه عاشقش باشی، یه دنیای بی نهایت و پر از لذته! وقتی به تنوع مواد غذایی و ترکیبی که میشه باهاشون به وجود آورد فکر میکنی پر از هیجان میشی! از اونجایی که تعداد آدمای گیاهخوار و اونایی که به سالم خواری اهمیت میدن روز به روز بیشتر میشه، باید توی غذاهای بدون گوشت و رژیمی، خلاقیت بیشتری به خرج داد. با همین هدف، توی یه مقاله روش پخت چند غذای خوشمزه با گل کلم رو توضیح دادم، اینجا به ادامه این موضوع می پردازم و چند غذای خوشمزه دیگه رو بهتون یاد میدم که ماده اصلی شون گل کلمه، تا توی خونه درست کنین و از خوردنش لذت ببرین. پس اگه این صیفی خوش بر و رو رو دوست دارین تا آخر همراهم باشین.

golekalam2-1

برنج گل کلم با سبزیجات

هیجان انگیز نیست که بدونی میتونی از گل کلم به جای برنج استفاده کنی؟ یه غذا با کلی خاصیت که عوارض برنج رو نداره و حسابی رژیمیه. برای درست کردن این غذا یه گل کلم کوچیک رو بشور و به چند تیکه تقسیم کن و داخل غذاساز بریز و بذار تا به اندازه دونه های برنج خرد بشه.

golekalam2-2

روغن زیتون رو داخل ماهیتابه بریز و وقتی کمی گرم شد، گل کلم رو بهش اضافه کن و تفت بده تا رنگش تغییر کنه. حدود 4 دقیقه کافیه تا گل کلم به اندازه کافی بپزه. توی یه ماهیتابه دیگه هر سبزیجاتی که دوست داری، مثل هویج، پیاز، سیر، نخود فرنگی، ذرت، فلفل دلمه ای و... رو حسابی خرد کن و تفت بده تا کمی بپزن. حالا میتونی این ترکیب رو با گل کلم مخلوط کنی و یه غذای گیاهی و سالم داشته باشی.

golekalam2-3

برای این غذا میتونی یه سس خوشمزه از سس سویا، زنجبیل تازه و روغن کنجد درست کنی. برای تکمیل ارزش غذایی اون بهتره یه تخم مرغ رو توی روغن بپزی و به مخلوط سبزیجات اضافه کنی.

گل کلم سوخاری

اگه عاشق غذاهای سوخاری هستی، باید بگم که فقط مرغ و ماهی رو نمیشه سوخاری کرد! سبزیجاتی مثل قارچ و گل کلم هم سوخاری میشن و خیلی هم خوشمزه هستن!

golekalam2-4

برای درست کردن گل کلم سوخاری، از ترکیب 100 گرم آرد، 100 گرم آب، نمک، فلفل و پاپریکا یه خمیر درست کن. این مایع رو حدود 20 دقیقه داخل یخچال بذار بمونه. یک گل کلم کوچیک رو خرد کن ولی مراقب باش شکل گل ها حفظ بشه. اون ها رو 3 تا 4 دقیقه بخارپز کن تا بپزه و بذار کاملا خنک بشه.

golekalam2-5

گل گلم رو به خمیری که درست کردی آغشته کن و داخل روغن داغ سرخ کن و بذار روغن اضافیش خارج بشه. از ترکیب سس مایونز کم چرب و سس کچاپ هم یه سس درست کن و همراه با هم نوش جان کن.

کوکوی گل کلم

غذای بعدی کوکوی گل کلمه که یه غذای مقوی و سالم به حساب میاد و خیلی راحت هم درست میشه. برای درست کردن این غذا، یه گل کلم کوچیک رو بشور و خرد کن. سپس به مدت 10 دقیقه بپز. اونا رو آبکش کن و داخل ظرف گود با پشت چنگال خرد کن. 4 تا تخم مرغ، یه پیاز رنده شده، یک قاشق آرد، نمک، فلفل، زردچوبه و کمی جعفری خرد شده رو اضافه و حسابی مخلوط کن. مایع به دست اومده رو داخل روغنی که کاملا داغ شده بریز و بذار دو طرفش طلایی بشه. کوکوی خوشمزه ما آماده‌ست. اگه تو هم انواع کوکوها رو دوست داری، اینجا طرز تهیه یه کوکوی جذاب دیگه رو هم ببین.

golekalam2-6

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی