|

پاسماوری یا همون بانکه تو دکوراسیون آشپزخونه چه دلبری میکنه / اینجوری انتخابش کنی ها

پاسماوری ها از آیتمای جذاب تو هر آشپزخونه هستند که میتونن هم کاربردی بسیار موثر داشته باشند و هم اینکه واسه ظاهر این فضا خیلی دلبر باشند.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- تو یه خونه کامل همه چیز اهمیت داره. وسایل و لوازمی که ما تو خونمون چه به عنوان دکوری استفاده می کنیم و چه به عنوان وسیله اصلی ازشون کار می کشیم، هر کدوم کاربرد خاص خودشون رو دارند. مثلا شما فکر کنید که اگر یخچال نباشه چه فاجعه ای به بار میاد! قطعا این آیتم تو هر خونه ای نباشه میتونه مشکلات عجیبی به بار بیاره اما از طرفی هم شما فکر کنید تو خونتون هیچگونه تابلو و یا مجسمه و گل و گلدانی حضور نداشته باشه، چی میشه؟ قطعا خونه شما تبدیل میشه به فضایی بی روح فاقد جزئیات که فقط یکسری لوازم کلی داره و اگر به در و دیوار و اطرافش نگاه کنید تنها یکسری لوازم بزرگ اصل کاری خواهید دید!

اما بیاین کمی وارد دیتیل ماجرا بشیم. مثلا سری بزنیم به آشپزخونه و حتی ذره بین رو جلو تر ببریم و برسیم به اونچه که تو این فضا به عنوان لوازم فسقلی اما پرکاربرد می بینیم. یکی از اونها پاسماوری می باشد. تا به حال این اسم به گوشتون خورده؟ و یا شاید هم خورده و دقیق نمیدونستید پاسماوری چه چیزیه! اشکالی نداره تنها کافیه تا با ادامه مطلب ما همراه باشید تا با این آیتم جذاب آشپزخونه ای آشنا بشید.

6 Kitchen Helpers Your Countertop Needs

پاسماوری چیست؟

در واقع خیلی از آشپزخونه ها به سرویس پاسماوری مجهز می باشند چرا که اگه نباشه به شدت میتونه باعث شلوغی و بهم ریختگی بشه. حالا پاسماوری چی هست؟ همون جای قند، شکر، چای ، ادویه، حبوبات و… هستش که میتونه دسترسی شما رو به این مواد غذایی راحت تر کنه و هر کدوم رو تو بسته بندی خودشون نگه ندارید! اینجوریه که یه نظم چشمگیری به آشپزخونه شما خواهد بخشید.

crateandbarrel _ Instagram Shop (1)

داخل پاسماوری فقط باید اون آیتمای مشخص رو ریخت؟

البته که نوع کاربرد پاسماوری دست خودتونه و باید و نبایدی نوشته نشده که حتما باید از اونها فقط و فقط برای نگهداری موارد ذکر شده استفاده نمایید و محدودیتی برای استفاده از این محصول در نظر گرفته نشده است. 

اما خب اونچه که به شما این اختیار رو مدیه که از پاسماوری های برای چه آیتم هایی استفاده نمایید، نسبت سایز و ابعاد اونهاست و البته تعدا پاسماوری کگه داردی. با در نظر گرفتن این موارد میشه تصمیم گرفت که از این محصول چه استفاده ای میشه داشت! بر اساس سایزبندی میتونید داخل پاسماوری قند، شکر، چای و دمنوش بریزید یا به عنوان جای ادویه، سبزیجات خشک، حبوبات، جای آجیل و… استفاده نماید. البته تنقلات جذاب دیگه ای هم وجود دارند مثل انواع طعم دهنده های چایی و چوب دارچین و حتی شکلات های ریز و سنگی و غیره.

Cork Ball Glass Storage

فرق بین بانکه و پاسماوری

حقیقت اینه که بانکه یا پاسماوری تو یک راستا هستند و یک کارایی دارند. هر دوی اونها ظروف نگهدارنده ای می باشند که دارای درپوش مستحکم هستند و اغلب برای نگهداری مواد غذایی خشک مورد استفاده قرار می گیرند و برای خوراکی های تر و ای لیچ شونده خیلی به کار نمیان مگه اینکه بخواین داخل یخچال قرارشون بدین که خب در این صورت واقعا جاگیر هستند! اما مجموعه چند بانکه در سایز بندی های مختلف به ست پاسماوری جهیزیه معروف می باشد و همونطور که گفتیم قابلیت های مختلفی برای استفاده دارند.

d87783ff-fd8a-4a99-9738-af49f177d965

جنس پاسماوری چی باشه بهتره؟

دیگه مثل قدیم نیست که مدلا کم باشن و با توجه به این که دیگه سبک و طرح های پاسماوری تو بازار خیلی جذاب و ترند شدن، دست شما در انتخاب و خرید بسیار باز است. مثلا بعضی از خانوما دوست دارند از پاسماوری و بانکه های شیک و فانتزی در آشپزخونه خود استفاده کنند. یا مثلا برخی دیگر فقط به دنبال کاربرد این ظروف هستن و میخوان تا درون پاسماوری ها مواد غذایی مورد نظرشون رو بریزند و داخل کابینت قرار بدن که خب در این شرایط مدل خاصی نیاز نداره. پس بدونید که اصلا جای نگرانی نیست و تنها باید به سلیقه خود و البته به نکته مهمی مثل سبک دکوراسیون آشپزخونتون دقت کنید و مطابق با اون خریداری نمایید. پاسماوری سرامیکی، شیشه ای، فلزی، چوبی، شیشه ترک دار، مسی، استیل، پلاستیکی یا ترکیبی مثل ترکیب چوب و سرامیک یا شیشه و فلز، شیشه و چوب تنها بخشی از مدل های موجود در بازار می باشند.

dfe26b719a639c6288292a44e21fe90c589359ea_1666207298

پاسماوری واسه عروس اینجوری خوبه

این روزا عروس خانوما سعی می کنند تا برای پاسماوری از مدل های شیک و دکوری استفاده کنند. یکی مینیمال دوست داره و دیگری چوبی، یکی به تجملات علاقمنده و دیگری به رنگی رنگی بودن که خب در هر حال با یه تیر باید دو نشون رو بزنند، هم کاربرد و هم ظاهر. هم مواد غذایی مورد نیازشون رو به خوبی جا بدن و هم زیبایی آشپزخونه رو دوچندان کنند. به همین علت از پاسماوری استند دار استفاده می کنند که خب طرح های امروزی و خاص داره. 

مثلا طرح های امروزی ترکیب بانکه های سرامیک با درپوش چوب بامبو یا شیشه های طرح دار با درپوش های فلزی براق هستند اما در نهایت همه این انتخاب ها بستگی به سلیقه شما عروس خانوم زیبا داره.   

download

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی