|

ترفندهای ساده تمیز کردن حمام با مواد طبیعی/ سه سوته حمام رو برق بنداز و لذت ببر

توی این مقاله چند ترفند ساده و کاربردی برای تمیز کردن حمام یاد میگیری تا بهتر از همیشه حمام رو برق بندازی و از دوش گرفتن داخلش، لذت ببری.

لینک کوتاه کپی شد
6

شایانیوز- تمیز کردن خونه یه کار همیشگی خانومای خونه داره و خب خیلی جاها توی منزل هست که باید تمیز بشه. تمیزی هم با خودش نشاط و سلامتی میاره و برعکسش کثیفی آدم رو افسرده میکنه! تمیز کردن سرامیک، تمیز کردن سرویس بهداشتی، تمیز کردن پشت گاز و... تنها گوشه ای از تمیزکاری داخل خونه هست. توی این مقاله میخوام چند ترفند ساده و کاربردی برای تمیز کردن حمام بهت بگم تا بهتر از همیشه حمام رو برق بندازی و از دوش گرفتن داخلش، لذت ببری. تا پایان همراه من باش...

08

تمیز کردن حمام با مواد طبیعی

تمیز کردن نقاط مختلف منزل با مواد طبیعی از این جهت که کیفیت هوای خونه حفظ میشه و مواد سمی در فضا منتشر نمیشه، قابل توجهه. تماس پوست با سطوح هم اجتناب ناپذیره و اگر با مواد طبیعی تمیز شده باشن، سلامت بدن هم خفظ میشه. پس بهتره تا جای ممکن نقاط مختلف خونه رو با مواد طبیعی تمیز کنیم.

01

یکی از مکان های مهم در خونه که باید پاکیزگی اون رعایت بشه حمام هست. تمیز کردن حمام با مواد طبیعی کار سختی نیست و حتما از نتیجه راضی خواهید بود.

تمیز کردن خطوط بین کاشی با جوش شیرین

خطوط بین کاشی ها محلی برای تجمع جرم و کثیفی هستن و بهتره به طور مرتب تمیز بشن. برای این کار میتونید جوش شیرین رو با آب مخلوط کنی تا خمیری نرم به دست بیاد. با مسواک یا برس زمین شوی، این خمیر رو روی خطوط بین کاشی ها بکشید و بعد آبکشی کنین.

02

تمیز کردن کاشی و سرامیک با سرکه سفید

برای تمیز کردن سطوح کاشی و سرامیک، استفاده از سرکه سفید بسیار اثربخشه. کافیه تا دستمال تمیز و نسبتا زبری رو به سرکه سفید آغشته کنی و روی سطح کاشی ها بکشید. بعد از چند دقیقه با دستمال نمدار تمیزش کنید.

03

برای تمیز کردن سرامیک ها هم مقداری سرکه سفید رو روی سطح مورد نظر بریزید، با برس زمین شوی کمی بکشید و آبکشی کنید.

به جنگ با جرم داخل وان بروید!

 برای شست ‌و شوی وان ۲ پپیمانه جوش شیرین، یک پیمانه نمک و یک پیمانه پودر بوراکس رو با هم مخلوط کنید. با این پودر می‌ تونید سخت‌ ترین لکه‌ها و جرم‌ها رو پاک کنید.

06

سر دوش‌ ها را برق بندازید

یک کیسه‌ پلاستیکی را با سرکه‌ سفید پر کنید و به سر دوش ببندید، به شکلی که سر دوش در سرکه غوطه‌ ور بشه. 12 ساعت زمان بدید به همین حالت بمونه و سپس با احتیاط پلاستیک رو باز کرده و محتویاتش رو در فاضلاب بریزید. بعد خواهید دید که سر دوش عاری از هرگونه لکه، آلودگی و رسوب آب است.

05

جوش شیرین و سرکه برای جرم گوشه حمام

گوشه های دیوار در حمام بیشتر از نقاط دیگه محل تجمع جرم و رسوب هستن. برای از بین بردن این جرم‌ ها 2 قاشق سوپخوری سرکه سفید رو با 3 قاشق سوپخوری جوش شیرین ترکیب کنید تا یک ماده خمیری شکل به دست بیاد. سپس اون رو روی یک برس یا یک اسفنج زبر قرار بدید و روی نقاط زرد و قهوه‌ ای ایجاد شده در حمام بکشید. 15 دقیقه صبر کنید و در نهایت این قسمت‌ ها رو بشویید.

04

در این مقاله چند راهکار ساده و کاربردی برای تمیز کردن حمام ارائه شد. اینجا هم میتونی ترفندهای تمیز کردن دستشویی رو ببینی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی