|

کل خونه رو بسابی وقتی دیوار ها کثیف باشن فایده نداره / اصول تمیز کردن تو خونه تکونی

اگر دلتون میخوا دتا برای عید حسابی دیوار های خونتون تمیز بشه و عین روز اول ببینیدش، پس حتما با این مطلب همراه بشید که مختص خودتونه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- خب میدونید که دیگه خونه تکونی و عید از رگ گردن بهمون نزدیک تر شده و خیلی از مامانا تمیز کاری های خونه رو شروع کردن. البته که یکسری از کارهای خونه رو که اغلب ما ها میندازیم واسه اسفند به اسفند، در واقع باید هر چهار پنج ماه یکبار انجام بشه و اصلا سختیه کار خونه تکونی به همین دلیله که سنگینی تمیزکاری ها میفته رو دوشمون و کمرشکن میشه.

مثلا یکی از این دست از کار ها تمیز کردن دیوار هستش که تو بیشتر خونه ها همون دم عید انجام میشه در حالی که دیوارها هم درست به مانند باقی وسایل و مناطق خونه کثیف میشن و نیاز به تمیز کردن دارند. دیوارها در هر نوع جنس و رنگی هم که باشند باز گرد و خاک روشون میشینه و حتی ممکنه بر اثر پاشیدن رنگ و کشیدن مداد رنگی و مداد شمعی و هر چیز دیگه کثیف بشن. از طرفی هم تمیز کردنشون دشواره و اینجاست که میریم دنبال راه حل که ببینیم چیکار کنی تا دیوار سفیدمون کثیف تر نشه. یا اینکه کاغذ دیواری عزیزمون آسیب نبینه!

دکوراسیون-داخلی-منزل-و-هرآنچه-باید-درباره-آن-بدانید

تمیز کردن دیوارهای رنگ شده

در این روش بهتره که ابتدا دیوار ها رو گردگیری کنید و در مرحله بعد میرسیم به لکه گیری دیوار که باید حواستون باشه اول رو یه گوشه کوچیک موادی که قرار استفاده کنید رو تست کنید تا باعث بدتر شدن کثیفی دیوار نشه.

حالا باید شستشو دیوار رو شروع کنید. برای اکثر دیوارهای رنگی باید از آب و کف و صابون استفاده کرد. اما اگر میخواین این ترکیب قوی تر بشه، پیشنهاد ما به شما استفاده ار سرکه هستش، چرا که سرکه هیچ ردی از خودش باقی نمیزاره و جای نگرانی نیست.

دو تا سطل آماده کنید. یکیش پر از آب و مواد شوینده. بعد شروع به تمیز کردن کنید و مراقب باشی که اگه آب کثیف بشه باید عوضش کنید تا بیشتر باعث کثیفی نشه. واسه مواد شوینده از اونهایی که دارای الکل هستند اصلا استفاده نکنید ، چرا که به رنگ دیوار آسیب میزنن.

روش دیگه اینکه میتونید خودتون شوینده درست کنید، خیلی هم سخت نیست. فقط کافیه تا نصف یه فنجون رو جوش شیرین رو به یه سطل آب گرم اضافه کنید و بعد ترکیب به دست اومده رو اسپری کرده و با حوله تمیز کنید تا قسمت های لکه دار پاک بشن.

تمیز-کردن-دیوار-رنگ-روغن-1024x683

تمیز کردن دیواری که کاغذ دیواری شده

در اینجا بهتره که از صابون و آب گرم استفاده کنید. البته که قانون کلی شستشوی دیوار اینه که آب و کف و کمی آمونیاک بزنید و پیش از همه اینها هم گردگیری رو فراموش نکنید.

برای کاغذ دیواری های وینیل از سرکه کمک بگیرید و یه پارچه رو داخل سرکه سفید و آب گرم کنید و اون رو به دیوار تمیز به شکل ضربه ای بزنید. حواستون باشه که سرکه رو به شکل مستقیم به دیوار نزنید.

لکه جوهر، ماژیک، مداد شمعی رو هم میشه با یه پاک کننده مایع حاوی سرکه تمیز کرد و از طرفی هم برای تمیز کردن لکه های چربی به سراغ آب گرم و کف برید که بهترینه.

در نهایت نیز از یک حوله نرم و آب گرم کمک بگیرید.

Untitled

دیوار چوبی رو چجوری تمیز کنم؟

مثل همیشه اول باید دیوار مورد نظر رو گردگیری کنید. بعد میتونید در اینجا نیز از آب گرم و صابون استفاده کرده و بدونید که این ترکیب برای تمیز کردن چوب عالی عمل میکنه. 

به جهت از بین بردن لکه ها از روئی سطح دیوار، میتوندی از نصف فنجون سرکه سفید و یه سطل آب گرم کمک بگیرید. بعد هم با یه دستمال نرم این ترکیب رو به دیوار زده و هر کجا که لازمه یا اصلا کلش رو تمیز کنید.

در نهایت هم با آب خالی دیوار چوبی رو تمیز کرده و بدونید که هیچ نیازی به پاک کننده یا شوینده خاص نیست. خیلی خیلی حواستون باشه که سریعا جای خیس شده رو خشک کنید تا یه وقت به چوب آسیبی نرسه.

9689

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی