|

با دلمه فلفل دلمه ای سفره مهمونی رو رنگی تر از همیشه کن/ روش پخت راحت و عالی

یکی از انواع دلمه که طعم خاص و جذابی داره و خیلی هم خوشمزه و لذیذ هست دلمه فلفله که روش پخت سریع و راحت اون رو توی این مقاله یاد می گیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی که از محبوبیت زیادی هم برخوردارن، دلمه ها هستن. دلمه ها انواع مختلفی دارن و با مواد اولیه متنوعی هم طبخ میشن و از قدیم توی مهمانی ها سفره ها رو رنگی و زیبا میکردن. خیلی ها دلمه درست کردن رو به خاطر روش پخت کمی طولانی اون، مثل آئینی زیبا اجرا می کنن و تعداد زیادی دلمه رو آماده کرده و داخل فریزر نگهداری می کنن. دلمه برگ مو، دلمه کلم برگ، دلمه بادمجان و... یکی از انواع دلمه که طعم خاصی داره و خیلی هم خوشمزه هست دلمه فلفله که توی این مقاله میخوام بهت آموزش بدم. تا پایان همراه من باش...

dolme1

مواد لازم برای تهیه دلمه فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای ۸ عدد

برنج ۱٫۵ پیمانه

گوشت چرخ کرده ۳۵۰ گرم

لپه نصف پیمانه

سبزی دلمه ۳۰۰ گرم

رب گوجه فرنگی ۴ قاشق غذاخوری

کره ۵۰ گرم

پیاز متوسط یک عدد

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

روغن به مقدار کافی

این میزان مواد اولیه برای چهار نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای دلمه فلفل دلمه ای براشون بپزی این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

dolme8

طرز تهیه دلمه فلفل دلمه ای

مرحله اول

برای شروع باید لپه و برنج رو به صورت جداگانه شسته و به مدت 2 تا 3 ساعت خیس کرد.

مرحله دوم

لپه رو به همراه آب و کمی نمک داخل یه قابلمه کوچیک میریزیم و روی حرارت قرار میدیم تا به مدت 30 دقیقه بپزه. برنج رو در قابلمه ای جداگانه به همراه مقداری آب و نمک میجوشانیم و وقتی نیم پز شد آبکش می کنیم.

dolme3

مرحله سوم

سبزی دلمه رو خرد کرده و داخل ماهیتابه ای که کمی روغن داخلش ریختیم، تفت میدیم. توجه داشته باش که سبزی دلمه نیاز به تفت دادن زیاد نداره و وقتی آبش کشیده بشه حاضره.

مرحله چهارم

پیاز رو نگینی خرد کرده و با کمی روغن تفت میدیم. وقتی پیاز سبک شد گوشت چرخ کرده رو اضافه می کنیم و تفت میدیم. رنگ گوشت که تغییر کرد نمک، فلفل و زردچوبه می زنیم و بعد از یکی دو دقیقه از روی حرارت برمیداریم.

مرحله پنجم

برنج نیمه پز، لپه، گوشت و سبزی سرخ شده رو با هم مخلوط می کنیم. یک ماهیتابه روی حرارت میذاریم و کمی روغن داخلش میریزیم. دو قاشق رب گوجه رو کمی تفت میدیم و مواد داخلی دلمه رو بهش اضافه می کنیم. کمی زردچوبه، فلفل و نمک می زنیم و بعد از دو سه دقیقه از روی حرارت برمی داریم.

dolme6

مرحله ششم

سر فلفل دلمه ای ها رو با چاقو جدا کرده و محتویات داخل اون ها رو خارج می کنیم. فلفل دلمه ای ها رو با مواد گوشتی پر کرده و داخل یک قابلمه مناسب می چینیم. میتونی از فلفل دلمه ای سبز یا رنگی برای این غذا استفاده کنی.

مرحله هفتم

2 قاشق رب گوجه فرنگی باقیمونده رو با کمی روغن تفت میدیم و با دو لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و داخل قابلمه دلمه ها می ریزیم. و حدود یک ساعت و نیم زمان میدیم تا دلمه ها بپزن. بعد از این مدت دلمه ها رو داخل یک ظرف مناسب می کشیم و نوش جان...

dolme2

توی این مقاله طرز تهیه یک غذای خوشمزه و سنتی ایرانی به نام دلمه فلفل دلمه ی رو با هم یاد گرفتیم. اگر به آشپزی علاقمندی اینجا میتونی کلی دستور آشپزی عالی ببینی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی